יום הריצה המהיר בעולם

יוסאין בולט עלה לכותרות בימים האחרונים בכמה נסיבות, האחרונה בנסיבות מצערות (או שלא, תלוי את מי שואלים) כאשר פסל ולא זכה להשתתף בגמר ה-100 מטר באליפות העולם באתלטיקה שנערכת בימים אלו בקוריאה. ביום הגמר הגדול (יום א’ האחרון), פומה בחרה להשיק את נעלי ה-FASS החדשות שעוצבו על ידי לא אחר מאשר יוסאין בולט בעצמו, במיוחד עבורה.
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


יוסאין בולט עלה לכותרות בימים האחרונים בכמה נסיבות, האחרונה בנסיבות מצערות (או שלא, תלוי את מי שואלים) כאשר פסל ולא זכה להשתתף בגמר ה-100 מטר באליפות העולם באתלטיקה שנערכת בימים אלו בקוריאה. ביום הגמר הגדול (יום א' האחרון), פומה בחרה להשיק את נעלי ה-FASS החדשות שעוצבו על ידי לא אחר מאשר יוסאין בולט בעצמו, במיוחד עבורה.

מאת:תמר ברניס

פומה בחרה להשיק את הנעליים במסגרת אירוע ריצה בינלאומי בשם "The fastest day on earth" (היום המהיר בעולם), אשר התקיים במקביל ב-30 ערים ברחבי העולם. בכל אחת מ-30 הערים, הוצב מסלול ריצה באורך 25 מטר עליו התנסו סליברטאים שונים, לצד אנשים מן השורה, בנעליים ורצו איתם בניסיון להשיג את הזמן הטוב ביותר. מפומה מסרו כי מטרת האירוע היא ההתנסות בנעלים מהדגם החדש Fass ולחוות את חווית ג'מייקה. וכל זוכה כמובן גם נהנה ממתנות מבית פומה.


פומה Fass 300 נשים (צילום: פומה ישראל)


בארץ, הוצב מסלול הריצה בקניון עזריאלי ו"ספורטאי השלולית" ופליטי הריאלטי כמו אלון דלוקו, ג'ולייטה, מירי לוי, פבלו רוזנברג, הוזמנו לנסות את נעלי פומה ולרוץ על המסלול. אנטולי מיננקו, אלוף ישראל בריצת 110 משוכות לשנת 2011 (עם תוצאה של 14.85 שניות), המקבל חסות מ-UNDER URMOUR ופומה, היה שם "להגן" על תוארו מול ה"שלולתיים". הפתעה גדולה הייתה לכולם כאשר אלון דלוקו, אשר אין ספק נתן את כל כוחותיו במרוץ, ניצח ב-9 מאיות השנייה את מיננקו, שנראה כי רץ בנינוחות. בסיום הריצה, מיננקו בתגובה אמר שהוא בתקופת הפגרה שלו כבר כמעט חודש ושנתן לדלוקו לנצח. דלוקו בסיום המרוץ התקבל בצרחות מהמעריצות שהיו מכל עבר.

ג'ולייטה ומירי לוי צמודות (צילום: אלירן אביטל)



אלון דלוקו "שורף" את המסלול (צילום: אלירן אביטל)


מיננקו סיפר עוד לשוונג
כי פסילתו של בולט היא מצערת ביותר ושכנראה היה תחת לחץ עצום לנוכח המעמד ושבספורט תמיד יש הפתעות. הוא הוסיף כי בולט
, למרות שהוא בטוח מאוכזב, הוא איש גדול ולא יקח את המקרה באופן כבד מידי. מיננקו הוסיף כי רץ באליפות עם נעלי פומה מדגם Fass ושהם נעליים חזקות ונוחות במיוחד.


אנטולי מיננקו עדיין מהיר למרותשהוא בתקופת פגרה (צילום: אלירן אביטל)


מבית פומה מוסרים כי הנעליים עוצבו בהשראת הרצים הג'מייקאנים הרצים בתנאי סביבה טבעיים ולא על מסילות ריצה בחדרי כושר. נעלי הריצה מדגם זה הם ללא כל התוספות המיותרות והן קלות ביותר בזכות הטכנולוגיה החדשה מבית פומה בשם BioRide. טכנולוגיה זו כוללת כמה חידושים: מבנה חיצוני של סוליה בצורת "נדנדה" (Rocker) המעניק מגע קליל וחלק עם משטח הריצה; חריצים הממוקמים בנקודות אסטרטגיות בנעל המעניקים גמישות של 360 מעלות (Flex), המאפשרים התאמת הנעל לתנועת רגלו של הרץ; חריץ אופקי (Groove) בצידה החיצוני של הנעל, הנותן יציבות נוספת לרגל. הדגמים של 2011 מגיעים בשלל צבעים בוהקים ויפים אשר מוסיפים שמחה לריצה.

טכנולוגיית נעלי Fass מוצגות בסרטון הבא





תמר ברניסתמר ברניס
רצה, רוכבת ובעיקר רוכבת ורצה.
[email protected]



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג