טיפים של אייבי לנג"ש במנהרות הכרמל

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:editor


במסגרת חגיגות פתיחת מנהרות הכרמל ביום שבת הקרוב ה-20/11 צפוי להתקיים מרוץ נגד שעון למרחק של 14 ק"מ, 7 ק"מ לכל כיוון. אחרי הכרת המסלול יוזנקו משעה 9 וחצי בהפרשים של דקה רוכבים לתחרות הנגד שעון. לרוכבים המתכוונים להשתתף צפויה חוויה בהחלט לא שגרתית של מרוץ נגד שעון שנעשה בתוך בטן האדמה.



להלן כמה טיפים לרוכבים המתחרים:

הרוח
בדרך כלל בכל מרוץ אופניים, קל וחומר מרוצי נגד שעון, התנגדות האוויר ומשטר הרוחות מכתיבים המון דברים החל בשימוש בציוד וכלה בטקטיקה האישית. היות והמרוץ נעשה למעשה בתוך בטן האדמה ולמעשה אלו הם תנאי מעבדה, הרוח איננה מהווה בכלל פקטור. ממליץ מאוד על שימוש בכל הציוד האפשרי כולל גלגלים מלאים (דיסק), או כל דבר אחר שיכול להוריד עוד כמה שניות יקרות מפז.

הכרת המסלול
רוב הרוכבים המקצועיים עושים הכרת מסלול. כאן החשיבות של הכרת המסלול עולה לאין ערוך משום שמדובר על מרוץ שהאור שיגיע לעיני הרוכבים הוא אור המנורות של הניאונים הפזורים לאורך המנהרה ולא אור השמש. לרכב במהירות רבה בתוך מנהרה הוא דבר המחייב מיומנות ברמה גבוהה ביותר. למרות הכרת המסלול בבוקר זו תהיה הפעם השנייה בסה"כ של רוכבים המתחרים על המסלול הזה. נקודות בעייתיות במיוחד חייב כל רוכב לצרוב בזיכרונו. נקודות קריטיות במסלול הן: נקודת הפנייה וכן מצב שבו רוכב ייעקף על ידי רוכב אחר חזק ומהיר ממנו. נקודות אילו יכולות להיות מסוכנות הן מבחינת הדרפטינג שאסור, והן מהבחינה בטיחותית. שימו בבקשה לב.

החימום
כאשר מדובר במרוץ נגד שעון למרחק קצר עולה מאוד החשיבות של החימום. כדאי מאוד לבצע חימום ארוך ביותר כולל להגיע בדיוק לאזור הדופק שבו הרוכב מעוניין "לשבת" במרוץ תוך בחירה של הצרוף המתאים של ההילוכים. החימום עצמו כדאי שיהיה סמוך מאוד לשעת הזינוק. ממליץ לרוכבים להביא טריינרים נייחים מהבית.

חלוקת הכוחות
שאלו פעם את הרץ האגדי ביל רוג'רס באיזה טקטיקה הוא רץ ותשובתו: "אני מתחיל הכי חזק וכל הדבר אני מגביר". מעט מאוד רוכבים מסוגלים לבצע חצייה שלילית דהיינו שהחצי השני של הנג"ש יהיה מהיר יותר מהראשון. כדאי מאוד לדאוג לחלוקת כוחות מאוזנת לאורך כל הדרך כדי לא להגיע למצב שאחרי מספר ק"מ נגמר הבנזין.

מרוץ האופניים הטוב ביותר בעולם איננו שווה אם מישהו מהרוכבים נפצע. תבואו לאירוע של פתיחת מנהרות הכרמל עם הרבה רוח ספורטיבית, אנרגיות טובות וכיף. בכל זאת זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של ענף האופניים בארץ שעושים מרוץ נג"ש בתוך מנהרה. נתראה באירוע.

פרטים על האירוע



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג