טור דה פראנס 2023, קטע 19: מוהוריץ' ניצח בפוטו פיניש מותח והתפרק בסיום

כששני רולרים ענקים כמו מאטיי מוהוריץ' וקספר אסגרן נכנסים לשלישיית בריחה עם אוסטרלי קשוח, מי יתפוס אותם? הסלובני ניצח על חודו של גלגל, מנע דאבל מהדני ומירר בבכי בסיום תוך שהוא מקדיש את הניצחון לג'ינו מדר המנוח. וינגגור שמר על הפער בפסגה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מאטיי מוהוריץ' מנצח את קספר אסגרן בפוטו פיניש | צילום מסך

1. השלב המתגלגל לקראת סוף השבוע השלישי, התפתח כמו קלאסיקה חד יומית. אתמול והיום (שישי), היה זה זמנם של הרולרים (Rouleurs) הגדולים. המכבשים עם מנועי הדיזל שבנויים לטחון עשרות קילומטרים מלפנים, בלי להאט ובלי להתייאש.

2. מבין שלבי הכביש (להוציא את השלב נגד השעון), זהו הרביעי ברציפות שמנוצח על ידי רוכב מבריחה. הרוכבים והקבוצות מבינים שהטור דה פראנס עומד להיגמר להם, ושרוב הדבוקה מותשת. כל מי שיכול, יוצא לנסות את מזלו. ארבע פעמים ברציפות, הבורחים נחלו הצלחה.

3. לדבוקת החולצה הצהובה אין עניין לרדוף אחרי מי שמרוחק מעל 45 דק' מוינגגורד בדירוג הכללי; ואם קבוצת אלפסין-דיוקוניק של פיליפסן (שניצח כבר 4 שלבים) רוצה סיומת ספרינט – שתעבוד בשביל זה. לאף אחד אין עניין מיוחד לתת לה מתנות.

4. קשה למנות את מספר התקיפות והבריחות מתחילת השלב, שסומן על ידי קבוצות רבות כשלב שבו הן ינסו לפרוץ קדימה. היו עשרות. בסופו של דבר, ספרינט הביניים כ-75 ק"מ לסיום, סימן את המקום בו חבורה בריחה ענקית יצאה לרדוף אחרי חבורת הבריחה הקטנה יותר שריחפה לפני הדבוקה במעלה הכביש. בסיכומו של דבר, אחרי חיבור בין השתיים, נוצרה "דבוקת בריחה" של כ-35 רוכבים.

5. ויקטור קמפנרטס מקבוצת לוטו-DSTNY, שהניע את הבריחה אתמול, ניסה שוב את מזלו ומשך מלפנים עם סיימון קלארק מישראל פרמייר טק. אבל מאחור, קבוצת יונו-X, שהכניסה ארבעה רוכבים למרדף, שלחה כמה מהם לקבור את עצמם בקדמת חבורת המרדף המורחבת. הראשים החכמים ישבו מאחור. אם הנורווגים של יונו-X רוצים לקבור את עצמם מלפנים כדי לצמצם פערים – אדרבא. שיעבדו.

6. כצפוי, המרדף של יונו-X התיש גם את הצמד מלפנים וגם את יונו-X עצמה.

7. התוצאה היתה, בריחה מתוך המרדף. קספר אסגרן (קוויקסטפ) שניצח אתמול, דחף קדימה יחד עם מאטיי מוהוריץ' (בחריין-מרידה) ובן או'קונור האוסטרלי (AG2R – סיטרואן). השלושה צמצמו במהירות על הזוג מלפנים. לסיימון קלארק נתפסה הרגל, והשאיפות שלו נקטעו. כשהשלישייה הגיעה לקמפנרטס במקטע של שיפוע עולה, תשו כוחותיו של הבלגי מקבוצת לוטו, והם נותרו שלושה – אסגרן הדני, מוהוריץ' הסלובני ובן או'קונור האוסטרלי.

8. לפני היום, היו לבן או'קונור וקספר אסגרן ניצחון שלב כל אחד בטור דה פראנס. למאטיי מוהוריץ' כבר היו שניים. גם אסגרן וגם מוהוריץ הם מנצחי אחד מחמשת המונומנטים החד-יומיים הגדולים של ענף האופניים. אסגרן ניצח את הטור של פלנדריה (2021); מוהוריץ ניצח את מילאן-סאן רמו (2022). או'קונור מצדו, סיים רביעי בטור דה פראנס לפני שנתיים. חוליית עילית משובחת בעליל.

9. לצרפתים יש כינויים לכל סוגי הרוכבים. הפאנצ'רים (Puncheur) – המתפוצצים על עליות קצרות; הגראמפרים (grimpeur) – המטפסים; הספרינטרים – המאיצים; הבארודרים (Baroudeur) היוצאים לבריחות ארוכות והרפתקניות; והרולרים (Rouleur) – המכבשים שטוחנים עשרות קילומטרים מלפנים בכבישים מתגלגלים, בלי להאט.

10. אסגרן (1.92 מ' גובהו) ומוהוריץ' (1.85) הם בלי צל של ספק שניים מהבאורדרים-רולרים הטובים בעולם. ודאי מהטובים בטור דה פראנס בהרכבו הנוכחי. המרדף אחרי שלישיית סוסים איכותיים כזו, ששלושתם צמאים לניצחון, הוא משימה קשה בימים קלים. היא קשה שבעתיים בשבוע שלישי של טור דה פראנס.

11. מאחור, חבורת המרדף התפצלה והתאחדה כמה וכמה פעמים. בסופו של דבר, 30 ק"מ לסיום, חבורה של 9 רודפים מהירים במיוחד הורידה ראש, וצימקה את הפער לשלישייה הקדמית עד ל-20 שנ' 10 ק"מ לקו הסיום. הם ראו את המובילים כל הזמן.

12. מקדימה, אסגרן העיף מבט לאחור, ראה את הרודפים מתקרבים, זרק מילה לשני חבריו, והשלושה המשיכו לדחוף את הדוושות. יותר חזק. אם הרודפים קיוו לרפיון מלפנים, הם נפלו על השלישייה הלא נכונה.

13. בינתיים מאחור, לאלפסין דיוקוניק היה יתרון מובנה, כאשר שניים מתשעת הרודפים היו פיליפסן ומתיו ואן דר פול. המוטיבציה של חבריהם למרדף לעייף את עצמם במרדף, רק כדי לראות את פיליסן זוכה שוב, היתה נמוכה במיוחד. הם אמנם התחלפו בהובלה, אבל פרקי הזמן שהם הסכימו למשוך מלפנים היו קצרים במיוחד. לא היתה להם שוב כוונה להגיע אל הקו עייפים. ודאי שלא כשפיליפסן וואן דר פול שם. פיליפסן המתוסכל הבין ב-5 ק"מ האחרונים, שאת החברים שלו הוא יצטרך לחפש במקום אחר.

14. התוצאה היתה הפער מלפנים גדל. אף אחד משלישיית המובילים לא פיספס תור. הם נכנסו לק"מ האחרון עם יתרון של מעל 30 שנ', ולא התכוונו לשחק בחתול ועכבר לפני ה-500 מ' האחרונים.

15. חמש מאות מ' לסיום, בן אוקונור זינק בתקיפה לצד השני של הכביש. אין לו סיכוי בספרינט מול מוהוריץ' ואסגרן. אסגרן סגר לגלגל של האוסטרלי במהירות. מוהוריץ' צמוד מאחור. 200 מ' לסיום אסגרן יצא לספרינט הסיום, עם כוונה מלאה לשחזר את הניצחון של אתמול. מוהוריץ' הוריד ראש ונצמד. 100 מ' לסיום מוהוריץ' פרץ שמאלה.

16. שני הרולרים הענקים דהרו את ה-30 מ' האחרונים כתף אל כתף. זה הוכרע על זריקת הכידון קדימה לקו. הדקות נקפו לפני שהפוטו פיניש הכריז מי ניצח. זה נגמר בפער עוביו של צמיג וחצי – בסביבות 4 ס"מ. מוהוריץ' ניצח.

17. הסלובני הגדול התפרק. למרות שזהו כבר ניצחון השלב השלישי שלו בטור דה פראנס, הדמעות זלגו כמים. מוהוריץ' אמר בסיום – "הניצחון הזה חשוב כל כך כי קשה ואכזרי להיות רוכב אופניים מקצועני. אתה סובל המון בהכנה, ואז אתה מבין שכולם כל כך חזקים, שקשה להיצמד לגלגלים שלהם… אתה רואה איך אנשי הצוות קמים ב-6:00 בבוקר ועובדים לתוך הלילה. לפעמים אתה סובל כל כך, שאתה חושב שמקומך בכלל לא קל, אבל אתה צריך לזכור שכולם סובלים. היום הייתי חייב להיצמד לקספר (אסגרן). בשביל ג'ינו (ג'ינו מדר, חברו לקבוצה שנהרג מנפילה מאופניו במהלך הטור של שוויץ לפני חודש). בשביל הכל".

מתכוננים לשלב 20:
מחר השלב הלפני אחרון של הטור גדוש ב-6 עליות מדורגות. הקשות מביניהן, הן השתיים האחרונות. לפני פריז, המטפסים והברחנים ינסו לגנוב ניצחון אחרון. בתפריט – אפשרות לקרב על חולצת המטפסים המנוקדת; קרב ודאי על מיקום בין שלושת הראשונים, בין חמשת הראשונים ובעשירייה הראשונה.

בנוסף, ייתכן גם קינוח – האם נראה את טאדיי פוגאצ'ר, לאחר שביומיים האחרונים אסף בשקט את כוחותיו בדבוקה, יוצא להתקפה כדי להזכיר לכולם על העלייה האחרונה של הפלאצרוואסל שהוא עדיין, ותמיד – טאדיי פוגאצ'ר? ושלא ישכחו לרגע שהוא מתכוון לבוא לנצח את הטור של 2024.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • דוד רינקביץ' הגיב:

    תיקון קטן:

    הזכרת את קבוצת לוטו-סודאל, הקבוצה החל משנה זו נקראת לוטו-Dstny, סודאל עברה להיות ספונסורית של קוויקסטפ והשם המלא של הקבוצה כיום הוא סודאל-קוויקסטפ.

    1. חגי אשלגי הגיב:

      צודק!
      Old habits…

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12