טור דה פראנס 2012, קטע 8: פינו ניצח ומנוקד

תיבו פינו הביא ניצחון ראשון של רוכב צרפתי בטור דה פראנס 2012 והחולצה המנוקדת שלו. ראש הדירוג נשמר, פרנק שלק מתמיד בצבירת הפיגור היומי וקטגוריות המשנה עם מאבקים מרתקים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

תיבו פינו הביא ניצחון ראשון של רוכב צרפתי בטור דה פראנס 2012 והחולצה המנוקדת שלו. ראש הדירוג נשמר, פרנק שלק מתמיד בצבירת הפיגור היומי וקטגוריות המשנה עם מאבקים מרתקים

מאת:יאיר בן עמי



כל כתבות הטור דה פראנס – כאן
מסלול המרוץ- כאן
רשימת משתתפים – כאן
אתר הטור דה פראנס של שוונג –
כאן
השידור הישיר של שוונג- קטע 8- כאן


יום ראשון, יולי 8
מרחק: 157.5 ק"מ
תוואי:
גבעות והרים בינוניים
זינוק: Belfort (בלפור) צרפת.
סיום: Porrentruy (פוראנטרווי) שוויץ.

רוכבים צרפתים, תקוות ומציאות
מזה שנים שהצרפתים מייחלים לרוכב שישוב להיאבק על החולצה הצהובה. בטור דה פראנס של 2011 היה נראה כי יש רוכבים ויכולים לעשות זאת אחרי יותר מרבע מאה. תומא ווקלר שרד עם החולצה הצהובה באופן מעורר התפעלות, הפסידה רק שלושה ימים לסיום ודורג רביעי בסיום. חברו לקבוצה, פייר רונאלד, ניצח על פסגת האלפ דואז' וסגר את העשירייה הראשונה בסיום. ז'אן-כריסטוף פרו השלים שלישיית רוכבים צרפתית בתוך העשירייה ראשונה כשדורג תשיעי. אחרי שנים רבות, בהן נאלצו הצרפתים להסתפק בניצחונות בקטעים, נראה היה כי משהו משתנה. הצרפתים החלו להיזכר בזמנים אחרים, בהם היו נשארות החולצות הצהובות בצרפת או לפחות אחד מבני האומה היה עומד על דוכן המנצחים בשדרות ניצחון בסיומו של הטור דה פראנס.

עם סיומו של שבוע ראשון בטור נראה כי טור 2011 היה הנדיר והשונה מבחינתם של הרוכבים הצרפתיים. ווקלר סוחב פציעה (בברך), בקושי זינק לטור ולמרות דיווחים על שיפור במצבו (לפני הזינוק) הוא סובל קשות ומשתרך בדבוקה שנייה או שלישית בהרים. כדי למצוא את  פרו בדירוג המצטבר צריך כף חפירה ורונאלד יזדקק לשרשרת ניסים כדי לחזור לצמרת הדירוג.

הניצחון של פיבו פינו, צעיר שחגג לפני כחודש וחצי 22
ורוכב כמקצוען עונה רביעית, במרוץ הכביש הסוגר את השבוע הראשון הוא אולי סמלי וכמחזיר את הרוכבים הצרפתים למאבקי הניצחונות בקטעים בודדים. בזכות ניצחון בקטע הררי (לאחר שהיה לפני הדבוקה במשך ק"מ ופסגות) נמצא פינו בעמדת מאבק על החולצה המנוקדת של מלך ההרים. אם ירצה פינו לאסוף נקודות בהרים הוא יצטרך להפסיד עוד זמן לראש הדירוג. לאחר ניצחונו בקטע 8 הוא מדורג במקום 13 עם פיגור של 3:41 דקות מהחולצה הצהובה. עם פער כזה הוא יתקשה לקבל אישור הצטרפות לבריחה נוספת.

בצד של התקוות שוב יביטו הצרפתים על החולצה הלבה, טוני קאלופן יכול ללבוש אותה כבר אחרי המרוץ נגד השעון ואולי לשמור עלייה כמה ימים, אולי אפילו עד פריז. טיבו פינו לא מפגר אחריו בהרב, אולי בכל זאת יש דור עתיד בצרפת.

ראש הדירוג קיבל, כצפוי, כמה זעזועי משנה שיכולי להשפיע על המשך המרוץ. בעוד שלישיית ראש הדירוג לא השתנתה במאום התקדם כריס פרום למקום 6 (החל את היום במקום 9). הפער מהרוכבים שנותרו לפניו לא השתנה אבל בקטע הבא, מרוץ נגד השעון למרחק 41.5 ק"מ, הוא יוכל לעקוף את הימאר זובלדיה (מדורג חמישי עם יתרון 33 שניות על פרום) ואולי אף יותר מכך.

טיבו (צילום:Petit Brun)


פרנק שלק- אדיש או עייף?
פרנק שלק הפסיד אתמול 4 שניות נוספות לראש הדירוג. המשמעותי ביותר בהפסד אותן 4 שניות היה בדרך בה הוא הפסידן. שלק נכנס עם הקבוצה הקטנה, של רוכבי ראש הדירוג, למאוץ אל קו הסיום ופשוט לא האיץ. העובדה שחברו לקבוצה, טוני גאלופן, הקדים את שאר הרוכבים בקבוצה על קו הסיום, לא יכולה להיות הסיבה. באותה מאוץ היה ברור כי אחד משניים. שלק מותש ברמה שאינו יכול אפילו להאיץ לעוד כמה מטרים או שהוא כה מיואש עד כי האדישות השתלטה על ביצועיו.

פרנק שלק יפסיד במרוץ נגד השעון (קטע 9 וגם קטע 19, יום לסיום) דקות רבות לרוכבים כוויגנס, אוונס ולא רק להם. ייתכן והוא השלים עם העובדה שאת ראש הדירוג הוא כבר לא ישיג השנה. מכאן ייתכן גם כי הוא ירצה להותיר חותם אישי על הטור והאופציות העומדות בפניו מעטות. קבוצת ראדיושאק הדיחה את סקאי מראש הדירוג הקבוצתי. זה הישג שראוי לשמור עליו וסביר להניח שהקבוצה תעשה כל שביכולתה לטובת זה. מלך ההרים נראה הגיוני בתנאים מאוד מסובכים. שלק לא אסף עד כה נקודות ויציאה לבריחה שלו (בקטע הררי רב נקודות) יגרום לדבוקה אי נוחות אלא אם הוא ידאג להפסיד עוד יותר זמן מהרגיל במרוץ נגד השעון. אותו הדבר נכון גם לגבי ניצחון בקטע אם כי כזה הוא יוכל להשיג אם יגיע לסיום קטע הפסגה (יש עוד שניים כאלו) כשהוא מאושש, בשיא יכולתו ויצליח לברוח לחבורת החוד לקראת סיום. במקרה של בריחה כזו הוא לא יזכה להתייחסות אלא אם בדרך נס יחזור לסכן את החולצה הצהובה.

המרוץ נגד השעון בקטע 9
מרוץ נגד השעון יוצר פערים בין רוכבים. כל רוכב לעצמו ועם יכולותיו. המועמד לניצחון בקטע הוא פביאן קאנצ'לארה עם הסתייגות קטנה מאוד על פי מצבו של טוני מרטין. במידה ואלוף העולם, מרטין, התאושש לגמרי מהפציעה הוא יוכל להתמודד על הניצחון בקטע. המאבק המרתק ביותר יהיה בין אוונס לוויגנס. בשתי העונות האחרונות מצליח וויגנס להביס את אוונס שוב ושוב. בדרך כלל בפערים גדולים. במרוץ נגד השעון, ארוך, האחרון שהם נפגשו (דופינה ליברה, קטע 4) הוא הפגין רכיבה שיכולה להעיד על ירידה ביכולת בדיוק כמו מצב הנובע מבניית כושר לקראת מטרה (הטור דה פראנס).

מרוצי נגד השעון האחרונים בהם נפגשו וויגנס ואוונס:
פרולוג טור דה פראנס 2012, 6.1 ק"מ, 1.6 שניה לק"מ, יתרון 10 שניות לטובת וויגנס.
דקריטריום דו דופניה ליברה, 53 ק"מ, 1.6 שניה לק"מ, 1:43 דקה לטובת וויגנס.
פרולוג דו דופינה ליברה 2012, 5.7 ק"מ, 0.8 שניה לק"מ, 5 שניות לטובת וויגנס
הטור של רומנדי 2012, 16.5 ק"מ, 6.3 שניות לק"מ, 1:45 דקה לטובת וויגנס.
פרולוג הטור של רומנדי 2012, 3.3 ק"מ, 3.3 שניות לק"מ, 11 שניות לטובת וויגנס.
קריטריום דו דופינה ליברה 2011, 42.5 ק"מ, 1.8 שניות לק"מ, 1:20 דקה לטובת וויגנס.
פרולוג קריטריום דו דופינה ליברה 2011, 5.5 ק"מ, כחצי שנייה לק"מ, 3 שניות לטובת וויגנס.


קאדל אוונס בטור של רומנדי 2011 (צילום: Rama)

על פי היחס הזה יגדיל וויגנס את הפער בינו לבין אוונס ביותר מדקה וחצי בזכות המרוץ נגד השעון. הבעיה של אוונס לא תהיה וויגנס אלא חברו לקבוצה, מנצח הקטע ה- 6, כריס פרום. אוונס היה איטי מפרום בארבעה מששה מרוצים נגד השעון  בהם הם נפגשו השנה. בפעמיים שאוונס היה מהיר מפרום אלו היו קטעי פתיחה (פרולוג) קצרים בקריטריון דו דופינה ובטור של רומנדי. כשהמרחק היה ארוך הייתה רגלו של פרום על העליונה. אוונס מקדים את פרום ב- 1:22 דקה. מכיוון שוינצ'נזו ניבאלי אינו שען טוב, אוונס, יכול למצוא עצמו במצב מאוד לא נוח מול שני רוכבים מאותה הקבוצה בהרים שאחרי יום המנוחה.


בראדלי וויגנס בפרולוג של הטור של רומנדי 2011 (צילום: Rama)

הימאר זובלדיה, המדורג חמישי, יזקק לביצוע שלא רגיל ליכולותיו כדי לשמור על מקומו. דניס מנצ'וב, המדורג רביעי, יכול להיות ההפתעה של הקטע. הבעיה של מנצ'וב, בתקופה האחרונה, היא בחוסר היציבות. הוא מאבד זמן בנקודות זמן קריטיות. אבל הוא עדיין יכול לייצר ביצוע שימקם אותו היטב במאבק על החולצה הצהובה. לשם כך הוא יזדקק לביצוע של הראה זמן מה.

כמעט כוכב חדש
חולצת מלך ההרים עברה אתמול לכתפיו של הרוכב השבדי, פרדריק קסייאקוף מקבוצת אסטנה, בזכות העובדה שחצה את רוב הפסגות כמוביל. קסייאקוף כבר בן 32. הוא מקצוען כבר שבע שנים ודרג בכיר כבר שנה שלישית. לפני שנה הוא השיג את הניצחון הראשון בקריירה שלו, בקטע השני של הטור של אוסטריה ובהמשך שמר על ראש הדירוג עד לניצחון בטור כולו. לפני כשלושה שבועות הוא עשה את אחת ההפתעות הגדולות של מרוצי האופניים כשהקדים את פביאן קאנצ'לארה בקטע נגד השעון בטור של שוויץ, המגרש הביתי של קאנצ'לארה.

למרות כל זה מעטים ידעו מי הוא בתחילת הקטע ה- 8 של הטור דה פראנס 2012. הוא מטפס טוב, מתברר שביום הנכון הוא גם שען מדהים, מקצוען כבר שנים ובכל זאת כל כך לא מוכר. מדוע? משום שהדבוקה מלאה ברוכבים כמוהו. משום שכדי להיות כוכב, בענף האופניים צריך יותר מניצחון בתחרות חשובה, יוקרתית ובעלת דירוג על. דירוג הטור של אוסטריה הוא אחד מתחת לגבוה ביותר והטור של שוויץ הוא הדרג הגובה ביותר. ניצחון בשני אלו משול להבקעת שער בחצי גמר ליגת האלופות. אם זה כל מה שעשית לא יזכרו אותך בחצי הגמר שנתיים מאוחר יותר. עובדה- כמה אנשים יודעים מי ניצח בטור של אוסטריה 2012?



בטור האוסטרי שהסתיים היום ניצח יעקב פולגסן. צעיר דני מוכשר כשד המוכר לרבים בזכות העובדה שהיה מוביל האחים שלק בעליות של הטור דה פראנס 2011. הוא עדיין רוכב איתם באותה קבוצה. הוא היה אמור להיות המוביל של קבוצת ראדיושאק-ניסן בג'ירו ד'איטליה 2012. הוא נפצע ופרנק שלק נקרא להוביל את הקבוצה. פולגסן יכול להפוך לכוכב, הוא בן 27. קסייאקוף ישכח אם לא ישמור על החולצה המנוקדת או ינצח בקטע של הטור.
 


עשירייה ראשונה בקטע 8:
1. פיבו פינו, צרפת, אף דה ז'י- ביג-מאט, 3:56:10 שעות
2. קאדל אוונס, אוסטליה, בי אמ סי, + 26 שניות
3.  טוני גאלופאן, צרפת, ראדיושאק – ניסן
4. בראדלי וויגינס, בריטניה, סקאי
5. ויצ'נזו ניבאלי, איטליה, ליקוויגז-קנונדייל
6. יורגן וואן דן ברוקה, בלגיה, לוטו בילסול
7. כריס פרום, בריטניה, סקאי
8. דניס מנצ'וב, רוסיה, קאטיושה
9. הימאר זובלדיה, ספרד, ראדיושאק-ניסן, כולם זמן זהה
10. פרנק שלק, לוקסמבורג, ראדיושאק-ניסן + 30 שניות
 
העשיריה הראשונה לאחר קטע 8
1. בראדלי וויגינס, בריטניה, סקאי 38:17:56 שעות
2. קאדל אוונס, אוסטליה, בי אמ סי, + 10 שניות
3. ויצ'נזו ניבאלי, איטליה, ליקוויגז-קנונדייל , + 16 שניות
4. דניס מנצ'וב, רוסיה, קאטיושה + 54 שניות
5. הימאר זובלדיה, ספרד, ראדיושאק-ניסן + 59 שניות
6. כריס פרום, בריטניה, סקאי + 1:32 דקה
7. מקסים מונפורט, בלגיה, ראדיושאק-ניסן, + 1:09 דקה
8. יורגן וואן דן ברוקה, בלגיה, לוטו בילסול + 2:11 דקות
9.  ניקולה רוש, אירלנד, אז'ה2אר לה מונדיאל + 2:21 דקות
10. ריין טרמה, אסטוניה, קופידיס + 2:27 שניות

ראש דירוג הנקודות לאחר קטע
8
חולצה ירוקה

1. פטר סאגאן, סלובניה, ליקויגאס קנונדייל, 217 נקודות
2. מטאו גוס, אוסטרליה, אוריקא גרינאדג', 185 נקודות
3. אנדריי גריפל, גרמניה, לוטו-בליסול, 172 נקודות

ראש דירוג דירוג הרים לאחר קטע 8
החולצה המנוקדת

1. פרדריק קסייאקוף, שבדיה, אסטנה, 21 נקודות
2. כריס פרום, בריטניה, סקאי, 20 נקודות
3. קאדל אוונס, אוסטליה, בי אמ סי, 18 נקודות

ראש דירוג הרוכב הצעיר לאחר קטע 8
חולצה לבנה

1. ריין טרמה, אסטוניה, קופידיס  38:08:23 שעות
2. טוני גאלופאן, צרפת, ראדיושאק – ניסן + 46 שניות
3. פיבו פינו, צרפתאף דה ז'י- ביג-מאט + 1:14 דקה

דירוג קבוצתי לאחר קטע 8
1. רדיושק-ניסאן 114:56:52 שעות
2. סקאי + 2:51 דקות
3. ליקויגאס קנונדייל + 10:06 דקות

8.7.2012


עמנואל בלחסן על קטע 9:

יום שני, יולי 9

מרחק: 41.5 ק"מ
תוואי:
מישור, נגד השעון אישי
זינוק: Arc-et-Senans (ארק-א-זנו).
סיום: Besançon (בזונסון).

לאחר שני שלבים קשים, מגיע המבחן האישי נגד-השעון המהווה טריו מפרך ואקורד
סיום לחלקו הראשון של הטור ולמחרתו, יום המנוחה הראשון. הזינוק בארק-א-זנו
שכבר ארחה את הטור פעם אחת בשנת 1996, אל סוג של מרוץ בתוך מרוץ- קרב
המומחים בדיסציפלינה בינם לבין עצמם וקרב שני בין הטוענים לראשות הטור דה
פרנס, שכאמור, כבר "הוציאו את האף" בשני השלבים הקודמים. מבין המועמדים
לראש דירוג המצטבר, המצטיינים ברכיבה נגד-השעון כמו קאדל אוונס ובראדלי
וויגינס, יכולים לפתוח פער משמעותי חשוב כנגד מתחריהם. הסיום החגיגי
בבזונסון, "סלון טור" וותיק, עיר שארחה את הטור 18 פעמים החל מהמהדורה
השלישית בשנת 1905. בביקור האחרון ב 2004, ניצח לאנס ארמסטרונג בקטע
נגד-השעון. ובערבו של יום, חגגה העיר עם הרוכבים בתכנית אירוח בהנחייתו של
מישל דרוקר והופעות מוסיקה חיה ושתייה כדת וכדין.


יאיר בן עמי - מציאות נושכתיאיר בן עמי
עורך ראשי אתר Shvoong בעל הטור מציאות נושכת



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22