טור דה פראנס 2011 – המסלול

טור דה-פראנס 2011 יפתח ביום שבת ה-2 ליולי ויימשך עמוק לתוך חודש יולי. הרוכנים העייפים יכנסו לפריז התוססת ב-24 ביולי- יום ראשון, אחרי 21 שלבים מתישים כשעל רגליהם 3430 ק"מ מחמצנים. 
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


טור דה-פראנס 2011 יפתח ביום שבת ה-2 ליולי ויימשך עמוק לתוך חודש יולי. הרוכנים העייפים יכנסו לפריז התוססת ב-24 ביולי- יום ראשון, אחרי 21 שלבים מתישים כשעל רגליהם 3430 ק"מ מחמצנים. 

מאת:אילן גולדמן



טור דה פראנס 2011 -המסלול

שלב 1 :
שבת ה-2 ביולי
אפיון: מישורי
זינוק וסיום: "פאסאג' דו גויס לה באררה דה – מונטס – מאונט דה אלוטה לה הרבירס ( Passage du Gois La Barre-de-Monts > Mont des Alouettes Les Herbiers)
מרחק: 191 ק"מ

Tour De France stage 1 profile – by shvoong map




עיר הזינוק: זוהי הפעם הראשונה שהטור מתחיל בעיר. הרכיבה מתחילה על דרך מאוד מיוחדת אשר מוצפת על ידי גיאות פעמיים ביום. הדרך משמשת כחיבור ל"נוורמאוטייר" ש"בוואנדי".

עיר הסיום: זו הפעם הראשונה בה תשמש העיר "מאונט דה אלוטה" כמקום הסיום לרוכבי הטור.
סיום השלב מגיע עם עלייה עדינה לגובה של 232 מטר, אשר תקשה על הספרינטרים הקלאסיים. הטור אינו מתחיל בפרולוג המסורתי כדי "לזעזע מעט את תכניות הרוכבים ולאפשר לכל רוכב לקחת את החולצה הצהובה",על פי המארגנים. 


שלב 2 :
ראשון ה- 3 ביולי
אפיון: נגד השעון קבוצות
זינוק וסיום: לס אסרטס – לס אסרטס (Les Essarts > Les Essarts)
מרחק: 23 ק"מ

Tour De France – stage profile 2 by shvoong map


עיר הזינוק: הטור דה-פראנס כבר "הרביץ" ביקור בעיר קטנה זו "שבוונדי". בשנת 2005 היה זה טום בונן הבלגי "שהפציץ" בספרינט לקו הסיום, כשהוא משאיר עשן לתור הושווד. מרוץ הנג"ש קבוצות שיערך בעיר הוא קצר ומישורי לחלוטין, ולא צפויה פתיחת פערים משמעותית למדי בשלב זה. על כל קבוצה לסיים עם 5 רוכבים.

שלב 3 :
שני ה- 4 ביולי
אפיון: מישורי
זינוק וסיום: אולון סור מר- רדון (Olonne-sur-Mer > Redon)
מרחק: 198 ק"מ

Tour De France – stage 3 profile by shvoong map


עיר הזינוק: זהו הביקור הראשון של הטור בעיר הנופש "אולון סור מר" אשר שוכנת על החוף האטלנטי.
עיר הסיום: העיר רודון בה יסיימו הרוכבים את היום, זוכה גם היא לביקור ראשון של הטור. אזור רודון השוכן על הגבול של "בריטני", נחשב "עשיר ברוכבים". ורבים מכל העולם באים לרכב בו. בשלב זה יעזבו הרוכבים את אזור "ונדי" אל עבר "בריטני" שבצפון. השלב שטוח לחלוטין ומצטייר כקלאסי לרגליהם עבות הבשר של הספרינטרים.

שלב 4 :
שלישי ה- 5 ביולי
אפיון: מישורי
זינוק וסיום: לוריאנט -מור דה ברטאן (Lorient > Mûr-de-Bretagne)
מרחק: 172.5 ק"מ

Tour De France – stage 4 profile by shvoong map


עיר הזינוק: העיר לוריאנט, אשר שוכנת בדרום בריטני, היא שועל קרבות וותיק בזירת הטור, ונבחרה לעיר הספורט של צרפת השנה. ביקור זה בעיר, יהיה ה-10 במספר בהיסטוריה של הטור, וזקני העיר יכולים לספר אודות "בריחות אגדיות" שהסתיימו שם. 
עיר הסיום: מור דה בראטאן תשמש לראשונה כעיר סיום לקטע. השלב מסתיים בעלייה אשר מכונה "האלפ דואז של אזור בריטני". זוהי עלייה בעלת שיפוע אכזרי, הנמתחת לאורך 2 ק"מ. הרוכבים יגיעו אליה לאחר יום שלם של גבעות קלילות, וסיכוי קלוש כי הספרינטרים יצליחו לכבוש את דוכן המנצחים. יותר סביר כי רוכבי כוח יהיו מנצחי השלב.


שלב 5 :
רביעי ה-6 ביולי
אפיון: מישורי
זינוק וסיום: כארהיקס- קאפ פרהל (Carhaix > Cap Fréhel)
מרחק: 164.5 ק"מ

Tour De France – stage 5 profile by shvoong map


עיר הזינוק: זוהי הפעם הראשונה, בה נפתח שלב בעיר הפסטיבלים הקטנה "כארהיקס", אשר ממוקמת בלב בריטני. מרבית סיפורי האופניים על העיר מתקשרים למירוצים אחרים לגמרי.
עיר הסיום: השלב יהיה בעיר החוף "קאפ פרהל" אשר גם היא מארחת סיום שלב לראשונה בהיסטוריה. הקטע עובר בנופיו הכפריים של "בריטני" ללא עליות מיוחדות, כאשר 70 הק"מ האחרונים הם לאורכו של חוף הים. ישנו סיכוי לפיצול בקטעים הפתוחים של השלב, תוצאה של רוחות עזות אשר מנשבות באזור. זהו שלב ספרינטרים קלאסי, וצפוי כי "כבדי הרגליים" ירימו ידיהם לאוויר לחגיגת הניצחון.


שלב 6 :
חמישי ה-7 ביולי
אפיון: מישורי – גבעות
זינוק וסיום: דינאן – ליסיוקס (Dinan > Lisieux)
מרחק: 226.5 ק"מ

Tour De France – stage 6 profile by shvoong map


עיר הזינוק: העיר דינאן אירחה את הטור 6 פעמים בעברה. הפעם האחרונה בה ביקרו הרוכבים בעיר הממוקמת "בבריטני" הייתה ב-1995, ואת השלב באותה שנה ניצח הרוכב המפורסם פאביו בלדאטסו.
עיר הסיום: לעומתה העיר ליסיוקס אירחה את הטור רק 3 פעמים, כאשר הפעם האחרונה בה הטור חצה את העיר היתה ב- 2003. זהו השלב הארוך ביותר בטור-דה פראנס 2011, וקטע זה מבשר גם את הכניסה לנורמנדי. המסלול, כיאה לאזור, הוא גבעתי. לקינוח יפגשו הרוכבים עליה לא פשוטה כ-1 ק"מ וחצי בלבד מקו הסיום. זהו שלב קלאסי לבריחה גדולה, וסיכוייהם של הספרינטרים הטהורים להגיע בקדמת הדבוקה אינו גדול. יתכן ואחד מרוכבי הקלאסיקות החזקים יעמוד גאה על דוכן המנצחים בסיום היום.

 
שלב 7 :
שישי ה-8 ביולי
אפיון: מישורי 
זינוק וסיום: לה מאנס – שאטאורוקס (Le Mans > Châteauroux)
מרחק: 218 ק"מ

Tour De France – stage 7 profile by shvoong map


עיר הזינוק: העיר לה מאנס אירחה את הטור דה-פראנס ב-7 הזדמנויות קודמות. לורן פיניון האגדי ניצח בעיר במירוץ נגד שעון מפורסם, הרחק לאחור ב-1984.
עיר הסיום: שאטאורוקס, עיר הולדתו של השחקן ג'רארד דפארדייה, אירחה את הטור ב-2 מקרים קודמים. מריו "האריה" צ'יפוליני כבר השאיר את חותם רגליו על העיר, כשניצח בה שלב ב-1998. גם מארק קוונדיש לא נשאר חייב 10 שנים אחרי "האריה" כשעשה זאת ב-2008. על פי המנצחים הקודמים, ניתן להבין כי השלב מישורי, ולמען האמת הוא השטוח ביותר בטור השנה. זהו שלב מעבר קליל יחסית מנורמנדי לאזורים המשופעים יותר בטור, ולא צפויים בו שינויי מיקום דרסטיים. שלב זה הוא השני באורכו בטור 2011.


שלב 8 :
שבת ה-9 ביולי
אפיון: הרים בינוני עם סיום בעליה
זינוק וסיום: איגוראנדה – סופר בססה סנסי (Aigurande > Super-Besse Sancy)
מרחק: 189 ק"מ

Tour De France – stage 8 profile by shvoong map


עיר הזינוק: העיר הפיצפונת איגוראנדה, אירחה שלב בטור, פעם אחת בלבד במהלך ההיסטוריה. זה היה כאשר הרוכבים זינקו ממנה, יום לאחר ניצחונו של קאוונדיש ב-2008.
עיר הסיום: העיר סופר בססה סנסי, עיר סקי ונופש אירחה את הכוכבים ב-3 מקרים שונים בעבר, וענקי אופניים כמו ברנארד הינולט השאירו חותמם. האחרון לנצח בה היה רולף סורנסון ב-1996 כשהוא קובע ניצחון 2 בקריירת הטור דה-פראנס שלו. החלק הזה של הטור הוא חלק "מהגראנד בושל" – ההקפה הגדולה. הקטע הנוכחי מתאפיין בעליות רציניות יותר, ואחת מהן, סיינט רוברט הקרובה לסיום, אף שייכת לקטגוריה ה-2. זהו שלב שיתחיל לדרדר את הספרינטרים בדירוג הכללי ולעומת זו יקדם את הפייבוריטים. השלב מסתיים בעליה, כאשר הק"מ וחצי האחרונים מתרוממים עם שיפוע של לא פחות מ- 7.6%. 

שלב 9 :
ראשון ה-10 ביולי
אפיון: הרים בינוני עם סיום בעליה 
זינוק וסיום: לסוואר- סיינט פלאור (Issoire > Saint-Flour)
מרחק: 208 ק"מ

Tour De France – stage 9 profile by shvoong map


עיר הזינוק: העיר לסוואר כבר מכירה את הטור ואירחה אותו ב-3 הזדמנויות שונות. האחרונה הייתה ב-2005 אך כנקודת התחלה. 
עיר הסיום: סיינט פלאור, העיר בה הקטע יסתיים אירחה את הטור פעמיים בעבר. ב-2004, המטפס הצרפתי המהולל רישאר וירנק יצא לבריחה עם אקסל מרקס (הבן של) והמשיך לבדו לניצחון אשר נחקק בלב הצרפתים ביום הבסטיליה. רישאר וירנק, מטפס העל לקח שם את החולצה המנוקדת בפעם ה-7 ונכנס לספרי ההיסטוריה. השלב מלא בשלל העליות מהקטגוריה ה-4 ועד ה-2, אך לקראת קו הסיום ישנה מגמה של ירידה. זה אינו שלב מכריע. רוב הסיכויים, כי בשלב זה, אחד מהרוכבים החזקים אשר יודע גם לטפס, יהיה זה שיחצה ראשון את קו הסיום. בקטע זה, המועמדים לניצחון עוד צפויים לשמור אחד על השני.


יום מנוחה – 11.7 

מפת הטור-דה-פראנס 2011


שלב 10:
שלישי- 12 ביולי
אפיון: מישורי 
זינוק וסיום: אורילאק- קארמאוקס (Aurillac > Carmaux)
מרחק: 158 ק"מ

Tour De France – stage 10 profile by shvoong map


עיר הזינוק: "אורליאק"- עיר בינונית בגודלה, אשר ממוקמת בשולי הפירנאים, אירחה שלבים בטור ב-7 מקרים קודמים. לואיס ליאון סאנצ'ז השיג את ניצחונו הראשון "באורליאק" אי שם ב-2008. 
עיר הסיום: קארמאוקס עושה את הופעת הבכורה שלה כעיר מארחת בטור. הטור ממשיך לדהור אל עבר הפירנאים וזהו שלב מעבר ללא עליות משמעותיות. זהו קטע קלאסי לקבוצות בריחה עמוסות רוכבים, אך מצד שני, הספרינטרים הרעבים, אחרי מספר ימים בהרים, לא ירפו בקלות. אל תטעו, זה אינו יום קל והוא מאופיין בגבעות עגלגלות ומתגלגלות.

שלב 11:
רביעי- 13 ביולי
אפיון: מישורי 
זינוק וסיום: בליי לה מינה – לאוואר (Blaye-les-Mines > Lavaur)
מרחק: 167.5 ק"מ

Tour De France – stage 11 profile by shvoong map


עיר הזינוק: העיר הקטנטנה בליי לה מינה תארח שלב לראשונה בהיסטוריה שלה ושל הטור.
עיר הסיום: לאוואר לעומת זאת, אירחה את הטור במקרה אחד בעבר. זה היה ב-2001. אז ריק ורברוגה, רוכב בלגי צעיר, היה הראשון לחצות את קו הסיום אחרי בריחה נועזת. זהו אחד מהשלבים האחרונים בו המאיצים יוכלו להבליט את כישורי הזריזות שלהם. ניתן להניח, כי נראה רכבות צבעוניות מושכות את הספרינטרים אל עבר קו הסיום. אם לא למאיצים יהיה זה שלב למהמרים, אשר יגלו אומץ לב ויצאו לבריחה ארוכה.


שלב 12:
חמישי- 14 ביולי
אפיון: הרים גבוהים
זינוק וסיום: קוגנאו – לו ארדידן (Cugnaux > Luz-Ardiden)
מרחק: 211 ק"מ

Tour De France – stage 12 profile by shvoong map



עיר הזינוק: העיר קוגנאו הקרובה לטולוז תארח לראשונה את הטור השנה.זהו שער הכניסה לפירנאים והאקשן האמיתי צפוי להתחיל.
עיר הסיום:  לוז ארדידן היא מוקד סיום וותיק בטור ושימשה כנקודת "מנחת" ב-7 מירוצים קודמים. כולם היו שם: ברנארד הינולט, מטפס העל קלאודיו קיאפוצ'י, גרג למונד ואפילו ביג מיג אינדוראין שניצח שם קטע. בשנת 2003 היה זה לאנס ארמסטרונג שהגיע לקו הסיום ראשון במאמץ הירואי, לאחר שתאונה עם צופה שלחה אותו לקרקע. 
העליות: הראשונה (קטגוריה 1) מגיעה בק"מ ה-141- באורך של 9.9 ק"מ- ועם שיפוע ממוצע של 7.5%.  השנייה: "הטורמלה" (קטגוריה H) אשר מגיעה בק"מ ה-175, באורך של 17.1 ק"מ עם שיפוע ממוצע של 7.3%. השלישית: "לוז ארדידן" בק"מ ה-211 , סה"כ 13 ק"מ אך בשיפוע ממוצע של 7.4%. בשלב זה תתחיל להתגבש התמונה לגבי הפייבוריטים לניצחון הכללי במירוץ השנה.
שלב 13:
שישי- 15 ביולי
אפיון: הרים גבוהים ללא סיום בעלייה
זינוק וסיום: פאו – לורדאס (Pau > Lourdes)
מרחק: 152.5 ק"מ

Tour De France – stage 13 profile by shvoong map


עיר הזינוק: העיר פאו בלב הפירנאים, מארחת ותיקה מאוד של הטור דה פראנס, פרסה חסותה כבר על 63 מהדורות של המירוץ. פאו היא "המבוקרת" ביותר אחרי פאריז ובורדו בהיסטוריה של הטור ו-7 מנצחי טור עלו על דוכן המנצחים שלה – כל הגדולים עמדו בה "דום".
עיר הסיום: לורדאס, עיר צליינות מוכרת ומתוירת, הנחשבת כזרה לטור. סה"כ 2 ביקורים בעבר, אחד מהם ב-1948 עם ניצחון של ברטלי.
העליות: גם לקטע זה 3 עליות רציניות. הראשונה: מגיעה בק"מ ה-43, באורך של 1 וחצי עם אך עם שיפוע של 8.1%. השנייה: בק"מ ה-65 ובאורך של 1 ק"מ עם שיפוע חד של מעל 8% . השלישית: בק"מ ה-100- העליה הרצינית של היום – "הקול דה אוביסק" (קטגוריה H). עם שיפוע ממוצע של 7.1 ק"מ, ובאורך של 16.4 ק"מ, זו תהיה אחת מהעליות הקשות בטור השנה. אחרי כל עלייה ישנה ירידה וכך "באוביסק", משם יתגלגלו הרוכבים מטה אל עבר קו הסיום. בשלב זה כנראה יהיו שינויים רציניים בדירוג הכללי ורודפי התהילה ישמרו או יתקפו. הסיום אינו בעלייה לכן הסטיסטיקה מבטיחה כי הפייבוריטים ימתינו.
שלב 14:
שבת- 16 ביולי
אפיון: הרים גבוהים עם סיום בעליה
זינוק וסיום: סיינט גאודן – פלאטאו דה באייל (Saint-Gaudens > Plateau de Beille)
מרחק: 168.5 ק"מ

Tour De France – stage 14 profile by shvoong map


עיר הזינוק: העיר סיינט גאודן, אשר ממוקמת בלב צומת דרכים בפירנאים, אירחה את הטור 12 פעמים במהלך ההיסטוריה הארוכה של הטור. הפעם האחרונה הייתה ב-2009. העיר ידועה בזכות מאבקי הסיום הידועים אשר התחוללו בה בשנות ה-70.
עיר הסיום: "פלטאו דה באייל", אזור סקי ידוע בחורף, היה חלק מהטור ב-4 מקרים בעבר וצבר מוניטין מרשים. מרקו פאנטני ניצח שם ב-1998, ומשם המשיך לזכייה בטור. גם הטקסני ארמסטרונג לא פסח על המקום. הדמות הרלוונטית ביותר שניצחה שם בשנים האחרונות הייתה אלברטו קונטדור, ונראה כי המקום בוחר רק את מנצחי הטור. השלב עצמו כולל 6 עליות קשות והוא השלב האחרון בפירנאים.
העליות: הראשונה, תגיע מוקדם, בק"מ ה-26 ותשתרע לאורך של 4.3 ק"מ עם שיפוע של 9.7%. השנייה: בק"מ ה-62, באורך של 14 ק"מ ועם שיפוע של 5.7%. השלישית: בק"מ ה-94, באורך של 5.6 ק"מ ועם שיפוע של 7.2%. הרביעית: בק"מ ה-109, באורך של 10 ק"מ ועם שיפוע של 8.2%. החמישית: בק"מ ה-118 באורך של 3.8 ק"מ עם שיפוע של 5.5%. שישית ואחרונה: הפלאטו דה באייל, 15.8 ק"מ בשיפוע של 7.9% – תוביל את הרוכבים עד לקו סיום. זהו השלב בו המועמדים לניצחון יאלצו לחשוף את הקלפים האמיתיים. ויתכן שמשלב זה, יהיה ניתן להצביע על מנצח פוטנציאלי.  
שלב 15:
ראשון- 17 ביולי
אפיון: מישורי
זינוק וסיום: לימו – מונטפלייר (Limoux > Montpellier)
מרחק: 192.5 ק"מ

Tour De France – stage 15 profile by shvoong map


עיר הזינוק: העיר לימו משמשת כמארחת שלב לראשונה בטור, למרות שהטור עבר בה פעמים רבות בעבר.
עיר הסיום: מונטפלייר הייתה שם בשביל הטור ב-29 מקרים שונים. תושבי העיר הורגלו לראות את הספרינטרים כובשים את עירם, ורובי מק יואן האוסטרלי עשה זאת ב-2007. השלב למונטפלייר הוא שלב מעבר לאלפים, ויאפשר לרוכבים התשושים מעט מנוחה לפני כניסה נוספת להרים. הסכנה בשלב זה היא השאננות שעלולה לנבוע מעייפות, לאחר קטעי ההרים הקשים. הקבוצות של הפייבוריטים יאלצו לגדל "עיניים בגב", כדי שאף רוכב קופצני לא יחמוק מעיניהם ויפשיט את המוביל מחולצתו. זוהי ההזדמנות האחרונה לספרינטרים לפני ההגעה לפאריז.

יום מנוחה- 17.7

שלב 16:
שלישי – 18 ביולי
אפיון: הרים בינוני
זינוק וסיום:  סיינט פאול שאטאו -גאפ (Saint-Paul-Trois-Châteaux > Gap)
מרחק: 162.5 ק"מ

Tour De France – stage 16 profile by shvoong map


עיר הזינוק: סיינט שאטו היא עיר נוספת, או בעצם כפר, אשר "דופק" את הופעת הבכורה שלו במהדורה של 2011.
עיר הסיום: גאפ היא מוקד סיום ידוע ומוכר בטור דה פראנס. סה"כ רשמה העיר השוכנת למרגלות האלפים 20 הופעות בכורה במהלך השנים. נפילתו האכזרית של בלוקי, אשר זכורה לרוכבים רבים, אירעה רק כמה ק"מ מהכניסה לעיר, וכולם זוכרים את המראה של לאנס ארמסטרונג רוכב "דאון-היל" בשדה המקביל לכביש בירידה לגאפ. זהו תחילתו של השבוע האחרון והשלב מלא "בגבשושיות", ונמצא במגמת עליה מתונה לכל אורכו. האחרונה מבין "הגבשושיות" הינה עלייה בקטגוריה 2, המגיעה לקראת הסיום ונמתחת לאורך 9 ק"מ עם שיפוע של 5.2%. שלב כזה עלול להתאים לרוכבים אשר מפגרים מעט בדירוג ורוצים לפצות על זמן אבוד. הפייבוריטים יעדיפו לשמור כוחם לשלבים הבאים בהרים.

שלב 17:
רביעי- 19 ביולי
אפיון: הרים גבוהים 
זינוק וסיום: גאפ- פינרולו (Gap > Pinerolo) – הטור עובר לאיטליה
מרחק: 179 ק"מ

Tour De France – stage 17 profile by shvoong map


עיר הסיום: זוהי הופעת הבכורה של העיר האיטלקית הקטנטנה פינרולו בטור, אך עיר זו מוכרת היטב למעריצי הג'ירו דה איטליה אשר ניצל את הכנסת האורחים המפורסמת במקום. ישנם סיפורי אגדות אודות מאבקי ענקים אשר נערכו בין קופי לברטלי, סמוך לשיפולי ההרים של העיר האלפינית.
העליות:במהלך היום, צפויים הרוכבים להיתקל ב-5 עליות המדורגות 1-3 בקטגוריות הקושי, כאשר המפורסמת מבין כולן היא "הססטרייה" המדורגת כקטגוריה 1. העליה האחרונה (קטגוריה 2) מגיעה ק"מ ספורים לפני הסיום ונמתחת לאורך של 6.7 ק"מ עם שיפוע ממוצע של 6%. אחריה "יתגלגלו הרוכבים בירידה אל עבר קו הסיום. זהו יום רווי בעליות, אמנם לא מהקשות שנראו, אך הרוכבים יגיעו לשלב זה עייפים, ואין לדעת איך גופם של המועמדים לניצחון עלול להגיב מול התקפות של טוענים לכתר.
שלב 18:
חמישי- 20 ביולי
אפיון: הרים גבוהים – סיום בעליה
זינוק וסיום: פינרולו – גאליבייה סררה שאוואלייר (Pinerolo > Galibier Serre-Chevalier)
מרחק: 200 ק"מ


Tour De France – stage 18 profile by shvoong map


עיר הזינוק: גאליבייה – סררה שאוולייר, הוא הר בגובה 2,645 מטרים הממוקם בלב הרי האלפים וחוצץ בין שני חלקיו. עד שנות ה-70, הרוכבים לא יכלו לטפס בהר זה מעבר לגובה של 2,556 מטרים. הכביש לפסגה טרם נסלל.  אך מאז, מכבשים רבים עברו, ונסלל כביש אשר איפשר למארגנים "להתעלל" ברוכבים "ולמשוך" אותם עד לפסגה. בשלב זה, הרוכבים הולכים לסיים בנקודה הגבוהה ביותר אליה העפילו רוכבי הטור מאז היווסדו. השיא הקודם עמד על 2,413 מטרים. בקטע זה ישנן 2 עליות קשות מלבד הגליבייה: "אגנל" אשר מגיעה בק"מ ה-107 ונמשכת לאורך של 23.7 ק"מ עם שיפוע של 6.5% , "ודלזוארד" בק"מ ה-145. השנה יחגוג הטור 100 שנה מאז הופיע הגליבייר לראשונה כאחת מהעליות של הטור. שלב זה ידליק את כל הניצוצות וצפויים מאבקים עיקשים בין מטפסי העל. כולם ירצו לעשות היסטוריה בשלב כה הירואי בטור דה-פראנס.
שלב 19:
שישי- 21 ביולי
אפיון: הרים גבוהים – סיום בעליה
זינוק וסיום: –  מודן ולפריוס – אלפ דוהאז (Modane Valfréjus > Alpe-d’Huez)
מרחק: 109 ק"מ

Tour De France – stage 19 profile by shvoong map


עיר הזינוק: עיר זו למרגלות ההרים מזניקה לראשונה שלב בטור. העיר, הנמצאת בתווך בין צרפת לאיטליה תהיה גאה להפוך לחלק מהמועדון המפואר של ערים אשר אירחו שלב במירוץ.
עיר הסיום: אתר האלפ דוהאז: העלייה המפורסמת ביותר בהיסטוריה של המירוץ עם מנצחים כמו פאוסטו קופי, לאנס ארמסטרונג, מארקו פאנטאני וקרלוס ססטרה. אפילו פיניון והינולט נאבקו בה בימים אפורים יותר. בעלייה יש 21 עיקולים ואורכה כמעט 14 ק"מ. זה שינצח את השלב יכנס לספרי ההיסטוריה והכבוד של המירוץ גם אם לא יזכה בטור עצמו. אך הרבה לפני ה"דוהאז" הרוכבים הולכים לטפס על ה"גלבייה" בק"מ ה-48. ניתן להניח שלעלייה האחרונה תגיע קבוצה מצומצמת של מפטסי על צנומים. השלב הוא קצר מאוד ולכן סביר להניח כי יהיה אינטנסיבי. 
שלב 20:
שבת- 23 ביולי
אפיון: – נגד שעון אישי- גבעות
זינוק וסיום: –  גרנובל – גרנובל (Grenoble > Grenoble)
מרחק: 42.5 ק"מ

Tour De France – stage 20 profile by shvoong map


עיר הזינוק: גרנובל יודעת טור דה-פראנס מהו. העיר זכתה לארח את המירוץ ב-38 מקרים שונים. העיר זכורה למעריצי הטור, בעיקר בזכות העובדה כי בה, הוענקה לראשונה החולצה הצהובה למוביל המירוץ ב-1919. מסלול הנג"ש אינו קל, וישנן גבעות לאורך המסלול אשר נמצא במגמת עליה. המסלול מתאים לרוכבי כוח, והסיכויים הם כי מומחי הנג"ש יטילו אימתם על שאר הרוכבים במסלול שכזה. הרוכב אשר יגיע ליום זה כשחולצת המוביל לגופו יאלץ לעבוד קשה בפעם האחרונה.
שלב 21:
ראשון- 24 ביולי
אפיון: – מישורי – שלב אחרון
זינוק וסיום: קרטייל -פאריז (Créteil > Paris Champs-Élysées)
מרחק: 95 ק"מ


Tour De France – stage 21 profile by shvoong map


עיר הזינוק:העיר קרטייל אירחה את הטור ב-3 מהדורות שונות בעבר. העיר ידועה בעיקר בשל מועדון הרכיבה המפורסם שלה אשר היה בית לרוכבים כמו פיניון וגרג לה מונד.
עיר הסיום: לגבי העיר פאריז אין להכביר במילים. עיר האורות, משמשת כמו בכל שנה, כעיר אליה מתנקז הטור. הרוכבים נכנסים אל העיר אחרי יותר מ-3000 ק"מ כאשר מרבית השלב משמש לטקסים שונים ומשונים. הרוכבים נשארים בדבוקה אחת עד הכניסה המפורסמת לשדירות השאנז-אליזה שם מוצאים הרוכבים התשושים כוחות מחודשים כדי להיאבק על הניצחון היוקרתי מכולם. אך זהו הקרב "לספרינטרים עבי הבשר ורודפי התהילה למיניהם". המוביל הכללי של המירוץ יעדיף ביום שכזה "לתפוס גלגל נוח" ולהגיע לקו הסיום בבטחה.

הטור-דה-פראנס במספרים

 450,000  יורו, הוא הסכום אשר יוענק למנצח הטור דה פראנס

 2645   מטר, הוא הגובה של הפסגה הגבוהה ביותר אליה יטפסו הרוכבים ב-2011 (שלב 18) זוהי גם הפסגה הגבוהה ביותר בהיסטוריה של הטור

  100   שנה עברו מאז "הגלבייר" טופס לראשונה

  98    מספר המהדורה של הטור 2011

  64    מספר הק"מ שיכוסו במהלך שלבי נגד השעון

  15   ערים חדשות בהם יעברו הרוכבים במהדורת 2011

  10   שלבים המוגדרים מישוריים בהם רגליהם המעובות של הספרינטים כנראה יחצו ראשונות את קווי הסיום.

  6   שלבים מוגדרים כשלבי עליות

  4    מתוך אותם שלבי עליות יסתיימו בעלייה לקו הסיום – בהם כנראה נראה את מטפסי העל הדקיקים חוצים ראשונים

  4    מספר החולצות עליהם יתמודדו הרוכבים- צהובה למוביל, מנוקדת לטיפוס, ירוקה לספרינטים ולבנה לרוכב הצעיר המוכשר

 3.2  סכום הזכיות הכולל במיליונים (יורו) אשר יוענק לרוכבים ולקבוצות

  3    שלבים מוגדרים כבעלי עליות בינוניות – בשלבים שכאלו רוכבים רבים יכולים לבוא לידי ביטוי והסיכוי לקבוצות בריחה גדול יותר
 
  1    שלב של נגד שעון אישי למרחק של 42.5 ק"מ – מרוץ האמת תמיד נחשב למבחן אמיתי והדרמה לרוב מובטחת

  1    שלב של נגד שעון קבוצתי – זהו המירוץ הקשה ביותר לרוכבים, הקצב הגבוה והסיכוי לנפילות הרסניות גרם לביטולו בשנים עברו

  2    מספר הפעמים בהם יטפסו הרוכבים על ה"גאליבייר"

  2    מספר ימי המנוחה להם יזכו הרוכבים- היו שנים בהם היה נהוג לנוח רק יום אחד אך לא עוד

  2    מספר המדינות בהם יעבור הטור- צרפת ואיטליה (שלב 17-18)

  0    מספר הבונוסים בזמן שיוענקו במיאוצי הביניים



 




קישורים: טור דה פראנס, אופניים, מרוץ אופניים, מרוץ



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
01:40
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52