חדשות השבוע מעולם הרכיבה

פאביאן קנצ’לרה ישתתף באליפות העולם, דניאלה בנאטי נוחת בקבוצה הלוקסמבורגית החדשה, בן קינג מנצח את אליפות ארה"ב, וינצ’נזו ניבאלי כבר מדבר על הטור ובוואלטה 2011 ישולבו קטעים באזור הבאסקי. אייבי גילת מביא את החדשות החמות 
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


פאביאן קנצ'לרה ישתתף באליפות העולם, דניאלה בנאטי נוחת בקבוצה הלוקסמבורגית החדשה, בן קינג מנצח את אליפות ארה"ב, וינצ'נזו ניבאלי כבר מדבר על הטור ובוואלטה 2011 ישולבו קטעים באזור הבאסקי. אייבי גילת מביא את החדשות החמות 

מאת:אייבי גילת


דניאלה בנאטי, המאיץ המצטיין של קבוצת ליקוויגאס דוימו משנת
2008, חתם חוזה לשנתיים עם הקבוצה הלוקסמבורגית החדשה של האחים שלק. רשימת
הישגיו של בנאטי השנה יחסית דלה: הוא ניצח את הקטע השני בטור של עומאן,
ואת הקטע השלישי בטיראנו אדריאטיקו. בוואלטה 2010 הוא השתתף וזכה להיות על
הפודיום פעמיים עם מקום שני ומקום שלישי.

רשימת הישגיו של המאיץ האיטלקי ארוכה ומפוארת. בין היתר נכללים בפאלמרס
המפואר שלו: שני ניצחונות בטור דה פראנס, ארבעה ניצחונות בוואלטה וחולצת
המאיצים בשנת 2007, ושלושה ניצחונות בג'ירו וחולצת המאיצים בשנת 2008. הוא
אף זכה בחולצת המאיצים במרוצי שלבים קצרים יותר כמו הטור של שוויץ בשנים
2006 ו-2007, בטור הגרמני בשנת 2005, ובטור של רומנדי בשנת 2008.

 

בנטי פותח דף חדש / צילום: Pirker


בשנתיים האחרונות דומה שזוהרו של המאיץ המצטיין הועם. כרוכב שגדל במשפחה של רוכבים ובניצחון הראשון זכה בגיל 9 היו 2009 ו-2010 דלות במיוחד. מדניאלה בנאטי שהפך למקצוען בגיל 21 בקבוצת אקואה ספונה תלו האוהדים האיטלקיים תקוות רבות במיוחד. כיום כשהוא בגיל 30 כרוכב מקצוען בשל ומנוסה אולי המעבר שלו לקבוצה הלוקסמבורגית החדשה יפיח רוח חיים בקריירה של אחד מגדולי המאיצים שרוכבים כיום בדבוקה המקצוענית.

עם החתמתו של בנאטי, יחד עם האחים שלק, השמועות על המעבר האפשרי של פאביאן קנצ'לרה, והחתמתם של מספר רוכבים מקבוצת טים סקסו בנק הולכת ומתפתחת מול עינינו קבוצת-על שיהיה לה גם עומק וגם יכולת להתמודד בכל הספקטרום של המרוצים בעונה הבאה ממרוצים קלאסיים של יום אחד, מרוצי שלבים קצרים ועד מרוצי גרנד טור וספרינטים. לקבוצות הוותיקות בפלוטון כדאי מאוד לשים לב לקבוצה הלוקסמבורגית החדשה שכן מול עיניהם המשתאות צומחת קבוצה בעל יכולת מרשימה, לפחות על הנייר.

וינצ'נזו ניבאלי כבר מדבר על הטור
אומרים ש"עם האוכל בא התיאבון". אחרי שניצח את הגרנד טור השלישי החותם את העונה הוואלטה 2010 בספרד מצהיר וינצ'נזו ניבאלי על כך שיום אחד הוא רוצה להתחרות ראש בראש עם אלברטו קונטדור אותו הוא מעריך כרוכב הגרנד טורים הטוב כיום בעולם הרכיבה.

הילד מסיציליה שכדי להגשים את חלומו ולהיות רוכב אופניים עבר לטוסקנה התבגר ומאשר שהפך לאחד מרוכבי הגרנד טורים הטובים כיום בעולם, "תמיד חלמתי ורציתי לנצח גרנד טור. כעת אני יכול לאשר שאני שייך לחבורת עילית של רוכבים שעשו את זה," ומוסיף, "היה מאוד קשה לנצח. הייתי חייב להילחם בכל כוחי. בניתי את הניצחון שלי יום אחרי יום כאשר שמתי דגש מיוחד על כל פרט קטן של המרוץ: הבונוסים של הזמן, מיקומי בפלוטון, והסיום של כל שלב. הימים האחרונים היו הקשים ביותר היות ונדמה היה שכולם מתחרים נגדי. אבל לעלות על הפודיום האחרון במדריד היה אחד הרגעים הגדולים בחיי. היה מאוד מרגש וייקחו עוד כמה ימים עד שהאופוריה של החולצה האדומה תעבור."

ניבאלי הוא רוכב מושלם היות ויש לו את היכולת לטפס וגם לרכב כנגד השעון. בשל היכולת המופלאה הזו יש המשווים אותו לאלברטו קונטדור. ניבאלי דוחה את ההשוואה אבל לא דוחה את האפשרות שיתמודד עם קונטדור על הטור דה פראנס יום אחד. "אתחיל לחשוב על העונה הבאה מנובמבר. התפתחתי באופן עקבי ורציף. אני שאפתן ומודע ליכולותיי. אני רוצה לנצח ולהתמודד מול הגדולים ביותר. אינני יודע אם אנצח את קונטדור או את אנדי שלק אבל אני בטוח שאנסה".

העונה של ויצ'נזו ניבאלי טרם הסתיימה והוא עוד עתיד להשתתף באליפות העולם שתיערך באוסטרליה כאחד מ-9 הרוכבים שירכיבו את נבחרת איטליה. מה שרואים הוא שמתפתח דור חדש של רוכבי גרנד טורים. אחרי הסתלקותו של לאנס ארמסטרונג עולם האופניים לא חיכה ולתוך הוואקום נכנסו ישר אלברטו קונטדור ואנדי שלק. כעת אנחנו עדים לצמיחתו של אלוף חדש בעל יכולות מדהימות, ויכול מאוד שיתמודד בשנים הקרובות עם השניים הקודמים על הבכורה בכל מרוץ גרנד טור. ניבאלי זכה השנה לעמוד על הפודיום במקום השלישי גם בג'ירו האיטלקי כך שסביר מאוד להניח שנראה אותו בשנה הבאה גם שם. לפי ההצהרות של קונטדור נראה שבשנה הבאה הוא ינסה להתחרות גם בוואלטה בנוסף לטור דה פראנס. מעניין מאוד יהיה לראות את תוצאות ועידת הפסגה הזו בין ניבאלי לקונטדור בוואלטה 2011. במיוחד כאשר קונטדור יגיע אחרי הטור דה פראנס וכבר ראינו לא מעט רוכבים כוכבים שהיו צל של עצמם בגרנד טור שני השנה.

נקודה מעניינת אחרת היא איך יסתדרו עכשיו בקבוצת ליקוויגאס דוימו עם שני מגה סטארים ביחד? הלא הם איבן באסו שזכה השנה בג'ירו ווינצ'נזו ניבאלי. בראיון ליומון האיטלקי La Gazzetta dello Sport אומר באסו שלא תהיה שום בעיה בינו וניבאלי וששניהם יוכלו להיות המנהיגים של הקבוצה האיטלקית. באסו מודה שבעוד שיכולותיו צפויות לרדת הרי ניבאלי עוד עתיד להשתפר. באסו מודה שבתחילה ניבאלי היה מאוד חשדן כלפיו אחרי שחזר מהשעיה ואח"כ יחסיהם השתפרו ושקיימת ביניהם הערכה הדדית. לדבריו הישגיו בוואלטה לא מפתיעים אותו היות והוא ידע שלניבאלי יש יכולת מדהימה לרדת לפרטים ויש לו רצון ברזל. מאידך באסו טוען שניבאלי עוד צריך להשתפר בקטע של המזון והמתיחות. איך בדיוק תתמודד קבוצת ליקוויגאס שזכתה השנה בג'ירו עם באסו ובוואלטה עם ניבאלי יחד? רק לאלוהים פתרונים. על פניו זו נראית תשלובת מאוד בעייתית ומניסיון העבר בשום קבוצה מקצוענית זה לא עבד ויותר מכך אפילו נגמר לא טוב. הפתרון הפשוט ביותר הוא להראות לאיבן באסו את הדרך החוצה.

בוואלטה 2011 ישולבו קטעים באזור הבאסקי

חאביאר גילן מנכ"ל הוואלטה טוען שהמארגנים של המרוץ הספרדי לא ינוחו על זרי הדפנה אחרי אחת המהדורות היותר מוצלחות של המרוץ. גילן מתאר את הוואלטה ה-75 כ"נעלה" מנקודת מבט ארגונית וטען שהבעיה העיקרית של המארגנים מעתה ואילך תהיה לשמור על רמת ההצלחה של הוואלטה.

בראיון לעיתון AS אמר מר גילן שאי אפשר להתעלם מהבעיות שהיו השנה בוואלטה כמו מותו הטרגי של המעסה של קבוצת טים סקאי שבעטיו פרשה הקבוצה מהמרוץ, וכן נפילתו ופציעתו הקשה של המוביל בחולצה האדומה איגור אנטון מקבוצת אוסקיטאל יוסקדי. יחד עם זאת הוא מוסיף שכמארגנים הוא שמח על כך שתוכניות המרוץ עבדו היטב. היה מרוץ מלהיב ומרתק מההתחלה בין הרוכבים הספרדים לזרים שהוכרע רק ב-3 ק"מ האחרונים בקטע הלפני אחרון על פסגת ה – BOLA DEL MUNDO.

בראיון נשאל גילן לגבי האפשרות שהוואלטה תחזור לארץ הבאסקים. גילן טוען שהמארגנים שוקלים זאת ברצינות היות וישנם כל כך הרבה אוהדי אופניים בארץ הבאסקים הראויים לדבריו ליהנות מהוואלטה שתעבור בחצר ביתם. מסתבר שגם מבחינת אחוזי הצפייה אין למרוץ הספרדי בכלל במה להתבייש בהשוואה לטור דה פראנס. בקטע המדובר הלפני האחרון חזו בשידור הישיר קרוב לשלושה מיליון ספרדים.

גילן נשמע מאוד פוליטיקלי קורקט אבל המציאות מאוד לא פשוטה. הסיבה העיקרית לכך שמסלול הוואלטה הועבר מחבל הבאסקים היא ביטחונית. למחתרת הבאסקית שחרתה על דגלה להיפרד מספרד ולהקים מדינה נפרדת יש ודאי תוכניות אחרות ופיגוע ראווה תוך כדי מרוץ אופניים בינלאומי זה הדבר האחרון שרשויות הביטחון במדריד צריכים. אז כמו שאומרים נצטרך להמתין ולראות ולקוות שבמקרה הזה טובת הספורט תכריע שיקולים אחרים.

פאביאן קנצ'לרה ישתתף באליפות העולם

פאביאן "ספרטקוס" קנצ'לרה החליט שישתתף באליפות העולם שתיערך במלבורן אוסטרליה במרוץ נגד השעון ב-30 בספטמבר ובמרוץ הכביש ב-3 באוקטובר. אחרי שפרש מהוואלטה ועתידו לוט בערפל, למרות שלא מעט קבוצות מחזרות אחריו, הסכים קנצ'לרה לומר שההחלטה להשתתף באליפות העולם נפלה תוך כדי רכיבת אימון. לדבריו פרישתו מהוואלטה נבעה כתוצאה מעייפות והצורך להיות עם משפחתו. יחד עם זאת מודע קנצ'לרה לעובדה שכושרו הנוכחי אולי דומה לכושרו מלפני שנה במנדריסו איטליה, אבל הוא צריך איזה "קליק" בראש כדי לזכות באליפות העולם במרוץ נגד השעון בפעם הרביעית.

המשימה שנטל על עצמו קנצ'לרה היא ענקית. הלחץ המופעל עליו כרוכב פייבוריט לזכייה הוא עצום. יש לו בעיקר רק מה להפסיד. היריבים שלו כמו פטר וליץ' שהפתיע אותו בוואלטה, או טוני מרטין המשתפר יעשו לו ודאי את החיים קשים מאוד. קנצ'לרה גם מתקרב במהירות לצומת דרכים בחייו כמקצוען בהן תמיד עשה לפחות עד עכשיו החלטות נכונות. קנצ'לרה טוען שהפרידה מביארן ריס ומקבוצת טים סקסו בנק לא נבעה כתוצאה מבעיות אישיות בינו לבין המנג'ר או בשל בעיות כספיות אלא שהיו לדבריו הרבה שינויים בקבוצה ושהוא אישית נזקק לאתגר חדש.

לרוכב מקצוען בשלב כזה של העונה להיות ללא חוזה ולחיות בחוסר ודאות לגבי העונה הבאה איננו דבר של מה בכך ודבר שמוסיף עוד המון לחץ. ממש לפני ההמראה לאוסטרליה הודה קנצ'לרה בטוויטר שכרגע למרות השמועות שעפות באוויר שום דבר רשמי איננו סגור סופית. האם קנצ'לרה מפזר ערפל קרב בכוונה? האם החוזה החדש שייחתם תלוי בתוצאות שישיג באליפות העולם? בכלל, מכל הפרשה הזו של ביארן ריס ועזיבתו של קנצ'לרה את טים סקסו בנק נודף ריח לא טוב. אולי נצטרך לקרוא על כך פעם באחת האוטוביוגרפיות.    

בן קינג מנצח את אליפות ארה"ב
בן קינג מקבוצת Trek-Livestrong בן ה-21 מנצח את אליפות ארה"ב במרוצי כביש. בן היה שותף לקבוצת בריחה ואחר כך החזיק כמעט חצי מרוץ לבדו עד הסיום. כ-80 מהרוכבים המקצוענים הבכירים בארה"ב החלו את המסלול בן 180 הק"מ מרחובות גרינוויל בדרום קרוליינה. כבר בהתחלה בשלושת סיבובי הפתיחה הקצרים בני ה-6.6 ק"מ נוצרה קבוצת בריחה שבן קינג נמנה עליה. הפלוטון לא היה מעוניין להתקרב היות והכול ידעו שבלופים הגדולים יותר שכללו את העלייה התלולה להר Paris הם יתפסו.

הפער הלך וגדל וגם הטמפרטורות הגבוהות מאוד הקשו על הרוכבים. בהקפה השלישית תקף בן קינג ופתח פער ולמעשה משם התנהלה התחרות רק על המקומות השני והשלישי שהוכרעו בספרינט. בן קינג הקדים רוכבים ידועים ביניהם את כריסטופר הורנר שהגיע במקום הרביעי ואת האלוף היוצא ג'ורג' הינקאפי שהגיע חמישי. טיילור פיני חברו לקבוצת Trek-Livestrong הגיע במקום השמיני. יום לפני כן זכה טיילור פיני באליפות ארה"ב במרוץ נגד השעון ובכך השלימה קבוצת הבת של קבוצת רדיו שאק ובעצם בת טיפוחיו של לאנס ארמסטרונג ניצחון כפול במרוצי הכביש והנג"ש באליפות ארה"ב.

כדאי לשים לב לאחת הפעולות הברוכות של ארמסטרונג שהשקיע בקבוצה צעירה עם כישרונות חדשים. מכאן יצמחו ויבואו הכישרונות הבאים של ענף הרכיבה בארה"ב.

תמונת שער / Thomas Fanghaenel



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
ספורטודידקט עם תובנות ורשמים מצ'אלנג' ישראמן 2024
52:22
צ&#039אלנג&#039 ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
צ'אלנג' ישראמן למען הטריאתלטים שנפלו: צפו בכתבה המלאה מחדשות 12
09:35
כוכב נולד בצ&#039אלנג&#039 ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
כוכב נולד בצ'אלנג' ישראמן: אמיל שחקלדיאן באולפן
54:28
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024
לימור ויצמן, אלמנתו של ליאור ויצמן ז"ל, בראיון על קו הזינוק בצ'אלנג' ישראמן 2024
02:07
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
עם דגל ישראל ענק: מרתון ירושלים 2024 יצא לדרך
33
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ&#039אלנג&#039 ישראמן 2024 - הסרט!
The official video CHALLENGE ISRAMAN 2024! צ'אלנג' ישראמן 2024 - הסרט!
02:36