חדשות השבוע מעולם הרכיבה

קבוצת טים סקאי פורשת מהוואלטה בעקבות מותו של מעסה הקבוצה. אלברטו קונטדור נפגע בברכו הימנית בתאונת אימונים. קבוצת רדיו שאק ממשיכה להשקיע ברוכבים מוכשרים והאם קנצ’לרה עוזב את קבוצתו?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


קבוצת טים סקאי פורשת מהוואלטה בעקבות מותו של מעסה הקבוצה. אלברטו קונטדור נפגע בברכו הימנית בתאונת אימונים. קבוצת רדיו שאק ממשיכה להשקיע ברוכבים מוכשרים והאם קנצ'לרה עוזב את קבוצתו?

מאת:אייבי גילת


קבוצת טים סקאי החליטה ביום ששי האחרון לפרוש מהוואלטה ד'אספניה 2010 עקב מותו בטרם עת של מעסה הקבוצה קסמה גונזלס. ההודעה על כך נמסרה לאמצעי התקשורת ביום שבת בבוקר. מנהל הקבוצה דייב בריילספורד הודיע על כך כשמשפחתו של גונזלס תומכת בצעדו. גונזלס נפטר בגיל 43 אחרי שהיה מאושפז במשך 5 ימים בבית חולים בסביליה. גונזלס סבל מזיהום חיידקי שהתפתח לדלקת כללית בכל גופו. הרוכבים יעמדו בתחילת הקטע השמיני דקה לזכרו בתחילת המרוץ.


טים סקיי עוזבים את הוואלטה / צילום: Ant


"מותו של גונזלס הוא מכה קשה לכל חבר בטים סקאי. איבדנו חבר יקר, ועמית מכובד ומוערך. שקלנו את כל האלמנטים בזהירות וזוהי ההחלטה היחידה שיכולנו לקבל. זוהי החלטה נכונה כדי לתת כבוד לקסמה גונזלס ולדאוג לקבוצה. נהיה בלוויה שלו כדי לתת את התמיכה והכבוד," אמר בריילספורד בהודעה שנמסרה לתקשורת.

בריילספורד גם ציין בהודעתו שמספר רוכבים ואנשי צוות מהקבוצה נהיו חולים עקב וירוס שאינו קשור למחלתו של קסמה גונזלס, "התנאים הרפואיים שונים ואנחנו צריכים לדאוג לקבוצה." בינתיים שלושה רוכבים מקבוצת טים סקאי פרשו מהוואלטה 2010 עקב בעיות במערכת העיכול. "ה – UCI ומארגני הוואלטה קיבלו הודעות על החלטתנו ואנחנו מודים להם על שיתוף הפעולה וההבנה. אנחנו מאחלים ליתר הקבוצות הצלחה במרוץ ונצטרך זמן כדי להתמודד עם החדשות הטרגיות".

מאחורי המילים הבריטיות הפוליטקלי קורקט מסתתר זעם כבוש. איך ייתכן במרוץ כזה שאדם בריא בן 43 מת מזיהום? איך קורה שכשליש קבוצה לא מצליח לסיים את השבוע הראשון של הגרנד טור הספרדי?

אלברטו קונטדור נפגע בברכו באימון

מנצח הטור דה פרנס 2010 אלברטו קונטדור נפגע בברכו הימנית בתאונת אימונים. קונטדור כבר הודיע מוקדם יותר שלא יתחרה עוד השנה. קצין העיתונות של קונטדור ג'סינטו וידרטה הודיע שקונטדור איבד את השליטה על אופניו במעגל תנועה עקב כתם שמן שהיה על האספלט שהפך את הכביש לחלקלק. קונטדור חזר לרכב מיד אחרי שנפל אך אחרי הלילה לאחר שחש כאבים בברכו נלקח קונטדור לבדיקות שם נמצא שהוא סובל מדלקת בברכו. באתר האינטרנט של קונטדור נמסר ש"תקופת מנוחה נחוצה כדי לקבוע אבחנה". קונטדור יצטרך לא לרכב במשך שבוע למרות שהוא כבר נמצא בפגרה מתוכנית האימונים שלו. לאחר מכן יחזור קונטדור בהדרגה לאימוני טרום עונה של שנת 2011.
 
לכאורה לא משהו שצריך להטריד מישהו אבל כרגע בפלוטון המקצועני יש 2 רוכבים, טום בונן מקבוצת קוויק סטפ והיינריך האוסלר מקבוצת סרוולו טסט טים המקשים לחזור לעצמם עקב נפילות וחבלות בברך. נקווה שבמקרה של אלברטו קונטדור יהיה הרבה יותר טוב והוא יחזור לכושר בקבוצה החדשה סקסו בנק – סנגארד שבה ירכב בשנה הבאה עם המנג'ר ביארן ריס.


האם פאביאן קנצ'לרה עומד למכירה?

לדברי העיתון הצרפתי L'Equipe החליט ביארן ריס המנהל של קבוצת טים סקסו בנק להעמיד כוכב נוסף שלו למכירה, את פאביאן קנצ'לרה שעשה השנה את הדאבל פאריס רובא והטור דה פלנדרס, תמורת הסכום של 3 מיליון אירו.

בתחילת הקטע השביעי בוואלטה 2010 בשדרות על שם מיגל אינדוריאן במורסיה עמד קנצ'לרה עם חיוך גדול מרוח על פניו כשנשאל לגבי עניין מכירתו, "אינני יודע מהיכן מגיעות השמועות הללו. ראיתי קצת חומר על כך ברשת אבל אינני יודע אם זה הגיע מפיו של ביארן ריס. ביארן ריס יגיע לבקר אותנו מתי שהוא בוואלטה ונשוחח על כך. בינתיים ככל שאדבר על כך פחות טוב יותר." כנראה שהמפגש עם ביארן ריס יגיע ביום המנוחה הראשון בוואלטה ביום שני הקרוב.
האלוף האולימפי הוסיף, "אני לוקח את הוואלטה יום אחרי יום. בדרך כלל אני נמצא כאן כדי להתכונן לאליפות העולם. יחד עם זאת אם לא אהיה בכושר המתאים אשקול מחדש את השתתפותי שכן יש לי רק מה להפסיד." בארבע השנים האחרונות זכה פאביאן קנצ'לרה במרוץ כנגד השעון בתואר האולימפי ושלוש פעמים באליפויות עולם (2006, 2007 ו-2009). רק מייקל רוג'רס האוסטרלי משתווה לו בהישג הזה עם זכיות בשנים (2003 ,2004 ו-2005).

השבועיים הנותרים בוואלטה 2010 יתנו לקנצ'לרה את האבחנה לדעת אם הוא מסוגל להיות האדם הראשון שזוכה 4 פעמים באליפות עולם בנגד שעון. מאוד קשה לאדם שהגיע לקצה להתחרות כנגד עצמו. הדברים הבאים אולי יפתיעו אתכם אבל כפי שנראה כעת, פאביאן קנצ'לרה מיצה את הנושא של רכיבת הנג"ש, משום שכל מרוץ שבו הוא משתתף הוא הופך אוטומטית להיות הרוכב שכולם רוצים לנצח. מצב כזה יוצר על הרוכב מערכת שלמה של ציפיות ולחץ עצום כדי להצליח בכל תחרות. נראה שהכוכב השוויצרי בן ה-29 צריך למצוא ולהגדיר את עצמו מחדש בתחום האופניים כרוכב שמתמחה בתחום אחר כדי שהקריירה שלו תפרח.

קבוצת רדיו שאק ממשיכה להתחזק
הקבוצה האמריקאית רדיו שאק ממשיכה להשקיע בכישרונות צעירים ומוכשרים ורכשה 3 רוכבים:

  1. מנואל אנטוניו קרדוסו אלוף פורטוגל בשנת 2009 מקבוצת פוטון סרווטו. קרדוסו בן ה-27 ניצח כבר 33 ניצחונות כמקצוען כולל קטע השנה בטור דאון אנדר.
  2. מקבוצת הבת של רדיו שאק – Trek-Livestrong מגיע הכישרון הצעיר והמבטיח מניו זילנד, ג'סה סרג'נט, בן ה-22. סרג'נט הוא רוכב מסלול שהיה שותף לנבחרת הניו זילנדית שזכתה במדליית הארד ברדיפה קבוצתית במשחקים האולימפיים בבייג'ין. סרג'נט גם ניצח את הקטע השלישי בטור של גילה 2010 כשהוא מקדים רוכבים בעלי ותק וניסיון כמו לוי ליפהיימר ודיויד זבריצקי. לסרג'נט יש גם מדליית כסף ברדיפה אישית על המסלול.
  3. הרוכב הפולני מיכאל קוויאטובסקי בן ה-20 שהיה אלוף עולם לנוער בשנת 2008 ברכיבה נגד שעון ופעמיים אלוף אירופה ב-2007 בכביש וב-2008 בנגד שעון והוא כיום גם אלוף פולין ב – U23.


מנהל הקבוצה יוהאן ברוניל אומר, "כל 3 הרוכבים הם קלאסיים. יש להם המון פוטנציאל. אנחנו מאמינים בהם. הכישרונות הללו יהיו מוקפים ברוכבים המנוסים והוותיקים שלנו. אנחנו צריכים לעבוד ולהכשיר את הדור הבא של קבוצת רדיו שאק ושל ענף האופניים בכלל. אנחנו גם נמצאים במשא ומתן כדי להביא רוכבים נוספים לקבוצה."

אין ספק שהתרסקותו של לאנס ארמסטרונג בטור דה פראנס ובעיקר אי הזמנתה של קבוצת רדיו שאק לוואלטה 2010 פגעה קשות בקבוצה, בדימוי שלה ואולי במחשבות של נותן החסות לגבי המשך שיתופי פעולה עתידיים. התוצאה היא חפירה לעומק ובנייה מחדש של השורות של קבוצת רדיו שאק. ייקח עוד הרבה זמן עד שהקבוצה תעמיד כוכב בסדר גודל של מנצח גרנד טורים כמו ארמסטרונג. אבל אין ספק שהכיוון הכללי הוא חיוני ונכון.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אתם שאלתם, אנחנו עונים: הפיזיותרפיסט עופר צחר בפרק מיוחד עם שאלות הגולשים
אתם שאלתם, אנחנו עונים: הפיזיותרפיסט עופר צחר בפרק מיוחד עם שאלות הגולשים
40:29
מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
01:40
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27