חדשות השבוע מעולם הרכיבה

מרוצי אופניים מתקיימים ללא הפסקה מסביב לגלובוס, הרוכבים מתכוננים לאליפות העולם ולגרנד טור השלישי - הוואלטה ד’אספניה. רן מרגליות יחל להתאמן יחד עם ססטרה ומנצ’וב וארמסטרונג הביא כוח חדש למאבק שלו בבתי המשפט
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


מרוצי אופניים מתקיימים ללא הפסקה מסביב לגלובוס, הרוכבים
מתכוננים לאליפות העולם ולגרנד טור השלישי – הוואלטה ד'אספניה. רן מרגליות
יחל להתאמן יחד עם ססטרה ומנצ'וב וארמסטרונג הביא כוח חדש למאבק שלו בבתי
המשפט

מאת:אייבי גילת


עולם האופניים איננו עוצר לרגע. מרוצים חד יומיים נערכים כמעשה של שגרה בכל מקום על הגלובוס. רק ביום ראשון ה-15/08 הסתיים מרוץ קלאסי שנערך בגרמניה ה – Vattenfall Cyclassics עם ניצחונו השני ברציפות של טיילר פאראר מקבוצת גארמין טרנזישנ'ס. חשוב לציין את הקשר הישראלי למרוצי האופניים שנערכים באירופה. השבוע באיטליה הסתיים המרוץ החשוב ה – Tre Valli Varesine עם ניצחונו של דניאל מרטין האירי מקבוצת גארמין טרנזישנ'ס שרק עתה ניצח את הטור של פולין.


רן מרגליות עם הפנים לטור דה פראנס



המרוץ השני היה ה –  Coppa Bernocchav שהסתיים בניצחונו של מנואל בלטי מקבוצת Colnago-CSF. רן מרגליות הישראלי הרוכב במדי קבוצת פוטון – סרווטו נטל חלק בשני המרוצים וצבר ניסיון בינלאומי חשוב. במקביל נערכים כרגע על הגלובוס שני מרוצי קטעים חשובים: בארה"ב נערך הטור של יוטה, ובמקביל נערכת כרגע בהולנד המהדורה השישית של ה – Eneco Tour. ישנם עוד מרוצים רבים אבל העיניים של הענף ושל האוהדים נשואות לעבר העיר סביליה שם יתחיל במוצאי השבת הבאה הגרנד טור השלישי והסוגר של העונה הוואלה ד'אספניה.

אז מה היה לנו השבוע?
קבוצת Geox מחתימה את קרלוס ססטרה ודניס מנצ'וב
קבוצת Geox נמצאת בתהליך של בניה. למעשה נותן החסות החדש (חברה לייצור נעליים) איחד כוחות על קבוצת פוטון סרווטו. כדי שתוכל להיכנס למרוצים הגדולים באמת הובאו לקבוצה שני תותחים כבדים. על החתמתו של קרלוס "קרליטו" ססטרה מנצח הטור דה פראנס 2008 שמענו בתחילת השבוע, ובסופו נודע שגם דניס מנצ'וב שסיים השנה על הפודיום במקום השלישי בטור דה פראנס הובא לקבוצה.
 
"כרגע אני נהנה מהרכיבה יותר מתמיד, משום שגיליתי מחדש את הרוכב הלוחם שתמיד היה חבוי בי. האתגר החדש הזה הוא מלהיב ויאפשר לי להתבטא עם מה שאני נלחם במשך כל חיי," אומר ססטרה בהתלהבות. "החוזה נחתם תוך פחות מיומיים," הוסיף מאורו ג'יאנטי המנכ"ל של Geox. עם היכולת של מנצ'וב לרכב מרוצי נג"ש, ועם יכולת הטיפוס של ססטרה אין ספק שמדובר בהעברה בעלת משמעות רצינית. מדובר אמנם בשני רוכבים מבוגרים יחסית אבל עם המון ניסיון.

ובלי פוליטיקה אי אפשר. קבוצת פוטון – סרווטו השיגה השנה ברמה הגבוהה רק 6 ניצחונות והיא מדורגת במקום הלפני האחרון ברשימת הקבוצות העולמית של ה- UCI. היות והרישיון של הקבוצה עומד לפקוע בסוף השנה והבאתם של שני רוכבים ברמה כזו תאפשר לקבוצה החדשה לקבל ניקוד גבוה יותר ומכאן הזמנה לתחרויות ברמה גבוהה יותר.

רן מרגליות רוכב בקבוצה הזו, ולרכב עם שני רוכבים שניצחו גרנד טורים אין ספק שהדבר יביא להתקדמותו של הרוכב הישראלי ומי יודע אולי חלומו של רן על השתתפות אפשרית בטור דה פראנס היא רק שאלה של זמן.

פורסמה רשימת המדינות שישתתפו באליפות העולם
כמדי שנה פרסמה התאחדות האופניים הבינלאומית ה- UCI את רשימת המדינות שישתתפו באליפות העולם הקרובה למרוצי כביש באוסטרליה ואת מספר הרוכבים. מספר הרוכבים נקבע על פי דרוג המדינה בתחרויות בינלאומיות. הרשימה מתמקדת במרוץ הכביש לגברים כאשר ישנן רשימות נוספות ונפרדות לנשים, לרוכבים מתחת לגיל 23 ומרוצי נגד שעון.

הרשימה המלאה
9 רוכבים = ספרד, איטליה, בלגיה, אוסטרליה, ארה"ב, רוסיה, שוויץ, גרמניה והולנד.
7 רוכבים = צרפת, סלובניה.
6 רוכבים = קזחסטאן, מרוקו, קולומביה, ונצואלה, הרפובליקה האיסלמית של איראן, פולין, פורטוגל, אוקראינה, דנמרק.
4 רוכבים = לוקסמבורג.
3 רוכבים = דרום אפריקה, קנדה, ברזיל, ארגנטינה, יפאן, קוריאה, בולגריה, קרואטיה, צ'כיה, ליטא, אסטוניה, אירלנד, נורבגיה, בריטניה, אוסטריה, סרביה, ניו זילנד, סלובקיה.
2 רוכבים = בילורוסיה, שבדיה.
1 רוכב = אוזבקיסטאן, קובה, בוליביה, אורוגוואי, צ'ילה, גואטמלה, קוסטה ריקה, לאטביה, יוון, ורומניה.

מהנתונים כדאי לשים לב לירידה במעמדה של מדינה מסורתית כמו צרפת, ועלייה במעמדן של מדינות כגרמניה ואוסטרליה כספקיות של רוכבים מהשורה הראשונה בעולם. כאשר עוברים על הרשימה איך אפשר שלא לחוש צביטה בלב. 51 מדינות שולחות 221 רוכבים לאליפות העולם במרוצי כביש ואין בקבוצה הזו ולו רוכב ישראלי אחד לרפואה! איך מדינה כמו לוקסמבורג שבגודלה היא כעיר גדולה בישראל מצליחה לשגר משלחת של 4 רוכבים לאליפות העולם?

ושוב פוליטיקה. איראן ומרוקו שולחות 6 רוכבים לאליפות העולם! כנראה שצריך לעשות עוד עבודה רבה וחריש יסודי כדי שבאליפות העולם יעמוד לפחות נציג ישראלי אחד.

לאנס ארמסטרונג מוסיף יועץ תקשורת אסטרטגי לצוות ההגנה
בעוד החקירה מול לאנס ארמסטרונג מתעצמת סביב האשמותיו של פלויד לאנדיס, על כך שהשתמש בחומרים משפרי ביצועים בזמן שרכב בקבוצת הדואר האמריקאי, שכר ארמסטרונג לפי אתר האינטרנט ESPN.com את שירותיו של מארק פאביאני יועץ התקשורת האסטרטגי הוותיק שמייעץ לו מאז חודש יולי.
פאביאני הוא יועץ מיוחד שעבד בבית הלבן שהמומחיות שלו היא לנווט פוליטיקאים במצבים בעייתיים, חברות וארגונים במצבי משבר. הוא ייצג את הנשיא לשעבר ביל קלינטון ואשתו שרת החוץ הילרי קלינטון בסקנדל בווייטווטר. המגזין Newsweek  קורא לו ה"אומן של אסונות", בשל יכולתו להגן על לקוחותיו ברגעים הקשים ביותר. פאביאני עבד עם סגן הנשיא אל גור בשנת 2000 כאשר רץ לנשיאות, ולאחרונה עם חברת ההשקעות Goldman Sachs בחלקם במשבר ההלוואות של הסאב פריים.

באי מייל שנשלח לבוני פורד מאתר ESPN.com אומר פאביאני: "אנחנו ערוכים להתמודד בצורה ישירה וגלוית לב עם ההדלפות הלא מתאימות והמטעות שעד עכשיו לצערי אפיינו את המקרה". לאחר מכן הוא חזר על הטענה שהשמיע לאנס ארמסטרונג, אם זה נבון לבזבז על החקירה הזו את כספי משלם המסים האמריקאי:"כאשר חיידק הסלמונלה גורם להחזרה של 380 מיליון ביצים, כנראה שאינני היחידי שתוהה מדוע ה- FDA מבזבז את מקורותיו בחקירה על מרוצי אופניים שהתרחשו לפני שנים".

איך שלא מסתכלים על החקירה הזו זה מתחיל להראות ממש לא טוב מבחינתו של לאנס ארמסטרונג. גם הגעתו של היועץ המיוחד מראה שכנראה ארמסטרונג נמצא במצב מאוד לחוץ. למעשה מה שעומד על כף המאזניים זה הרבה יותר מכסף, מדובר בשמו הטוב של ארמסטרונג. חייו של הספורטאי הגדול הזה ודאי שאינם מתנהלים על מי מנוחות. אם יורשע יאבד את הכול.

שוק ההעברות ממשיך
קבוצת אסטנה החתימה את הרוכב הצ'כי הצעיר המצטיין בן ה-24 מקבוצת ליקוויגאס – דוימו רומן קרויציגר, שסיים בטופ טן במקום התשיעי בטור דה פראנס. אלכסנדר וינוקורוב וראשי אסטנה בונים את הקבוצה אחרי עזיבתו של אלברטו קונטדור והפועלים שלו. בינתיים חרושת השמועות על כך שדמיאנו קונגו ה"נסיך האיטלקי" יעזוב את קבוצת לאמפרה וינחת בקבוצת Geox החדשה התבדתה, וקונגו חתם לעוד שנתיים בקבוצת לאמפרה.
 
בעוד שבוע מתחילה הוואלטה הספרדית. קרב איתנים צפוי על מסלול קשה מאוד כהכנה לאליפות העולם שתיערך במלבורן אוסטרליה בין התאריכים 28 בספטמבר וה-3 באוקטובר.  הרבה מאוד רוכבים משתמשים בוואלטה כמקפצה נוספת בכושרם התחרותי לקראת אליפות העולם.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אתם שאלתם, אנחנו עונים: הפיזיותרפיסט עופר צחר בפרק מיוחד עם שאלות הגולשים
אתם שאלתם, אנחנו עונים: הפיזיותרפיסט עופר צחר בפרק מיוחד עם שאלות הגולשים
40:29
מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
01:40
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27