חדשות השבוע מעולם הרכיבה

לקראת הגרנד טור השלישי העונה - ואלטה ד’אספניה 2010, מסתיים חלון העברות בין הקבוצות. ריקרדו ריקו חותם בקבוצת קוויק סטפ, קבוצת קייז ד’פרנייה מוצאת ספונסר חדש ופטריק יונקר יוצא להגנתו של לאנס ארמסטרונג
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


לקראת הגרנד טור השלישי העונה – ואלטה ד'אספניה 2010, מסתיים חלון העברות בין הקבוצות. ריקרדו ריקו חותם בקבוצת קוויק סטפ, קבוצת קייז ד'פרנייה מוצאת ספונסר חדש ופטריק יונקר יוצא להגנתו של לאנס ארמסטרונג

מאת:אייבי גילת

שבועיים בלבד נותרו לפתיחה הרשמית של הגרנד טור השלישי, הוואלטה ד'אספניה ביום שבת ה-28 לאוגוסט. המרוץ יפתח בקטע מרוץ נגד שעון קבוצתי שיערך בלילה ברחובות העיר סבליה. בינתיים שוק העברות של ענף האופניים בעולם רותח. השם אולי החם ביותר שעולה הוא של ריקרדו ריקו, ה"קוברה" שחוזר לליגה של הקבוצות הגדולות באמת.


ה"קוברה" חותם בקבוצת קוויק סטפ
הרוכב המטפס האיטלקי השנוי במחלוקת, ריקרדו ה"קוברה" ריקו, שהורחק מפעילות תחרותית אחרי שהתברר שהשתמש בחומר האסור EPO מסוג CERA חתם בקבוצת הפאר הבלגית קוויק סטפ. ביומון הספורט האיטלקי La Gazzetta dello Sport התפרסם שריקו חתם על חוזה עד שסוף שנת 2011. "אינני יודע מתי ההרפתקה החדשה שלי תחל, אבל אני רוצה להתחרות בוואלטה. אינני חושב על הדרוג הכללי המצטבר אלא אנסה לזכות בקטעים. מאז הג'ירו של 2008 לא התחריתי בגרנד טור של שלושה שבועות," אומר ריקו.


ריקרדו ריקו מחפש התחלה חדשה נקיה מסמים / צילום: alex_lee2001


שמו של ריקו לא התפרסם ברשימה המוקדמת שפרסמו מארגני המרוץ. יהיה מעניין לראות אם ריקו יורשה להתחרות. ריקו בן ה-26 קיבל הצעות מקבוצות כמו
Vacansoleil וקייז דפרנייה נחת בסופו של דבר בקבוצת קוויק סטפ שלדבריו נתנה לו את האפשרות הטובה ביותר להתחרות במרוצים הגדולים. ריקו שסיים עונש השעיה בן 20 חודשים חזר להתחרות באמצע מרץ. למרות שניצח מרוצים וזכה בקטעים במרוצי ההכנה לג'ירו Settimana Lombarda וג'ירו דל טרנטינו, קבוצתו של ריקו Ceramica Flaminia לא הוזמנה להתחרות בגי'רו. לאחרונה ניצח ריקו את הטור של אוסטריה תוך שהוא מנצח גם 2 קטעים.

בשפה מאוד עדינה נאמר שהעברתו של  ריקרדו ריקו לקבוצת קוויק סטפ נותנת תחושה מאוד לא נוחה. קודם כל הקלות הבלתי נסבלת של העונש אותו ספג. עובדה שנייה קשורה לפוליטיקה ולמאזני הכוחות בין הקבוצות הבכירות בבלגיה. קבוצת אומגה פארמה לוטו העבירה לשורותיה את המאיץ המצטיין הרוכב הגרמני אנדראה גרייפל מקבוצת קולומביה – HTC. יחד עם פיליפ ג'ילבר יש לקבוצה הזו כעת כוח אש עצום במרוצי הקלאסיקות והמרוצים החד יומיים. כל זאת ועוד כאשר טום בונן הכוכב בהא הידיעה עבר ניתוח בברכו השמאלית ולא יוכל להשתתף בוואלטה. נראה שראשי קבוצת קוויק סטפ הבינו שהשליטה וההגמוניה במדינה שבה האופניים הם סוג של דת עומדים לעבור לצד שכנגד והדבר באיזה שהוא מקום העביר אותם על דעתם עד כדי כך, שהיו מוכנים לעשות את הכול כדי להמשיך ולהיות הקבוצה מספר אחת במדינה, גם במחיר הבאתו של רוכב שנוי במחלוקת כמו ריקרדו ריקו.

קבוצת קייז ד'פרנייה מוצאת ספונסר חדש
שחקן חדש נכנס לזירת מרוצי האופניים בספרד. קבוצת קייז ד'פרנייה הספרדית שמומנה על ידי הבנק ושהחוזה עימו עומד לפוג בתום עונת 2010 מצאה נותן חסות חדש. כניסתה של חברת הטלקומוניקציה Telefónica הפועלת ב-26 מדינות ועם קהל של 260 מיליון לקוחות, מבטיחים תור הזהב של פדרו דלגאדו ומיגל אינדוריאן יחזרו. הקבוצה הספרדית הזו עברה גלגולים רבים. בשנות ה-80 נותנת החסות הייתה חברת Reynolds, בשנות ה-90 Banesto, ואחריהן Illes Balears-Banesto. משנת 2006 עברה הקבוצה לקייז ד'פרנייה.

כניסתה של חברה עשירה וגדולה כמו חברת התקשורת Telefónica לענף מבטיחה יצירת סופר גרופ ספרדית ויצירת שקט תעשייתי לרוכבי צמרת ספרדיים.  הקבוצה החדשה שתחל לפעול ב- 2011 יקראו Team Movistar. רוכבי עילית רבים הנמצאים כרגע בקייז דפרנייה ישארו בקבוצה במקום לצאת ולרעות בשדות זרים. רוכבים כוכבים כמו לואיס לאון סנצ'ז, חואן מאוריציו סולר, וריגוברטו אורן יישארו בקבוצה החדשה.

יוזפיו אונזואה המנהל החדש של הקבוצה בהקמה ניהל מרדף נואש אחרי מנצח הטור דה פראנס, אלברטו קונטדור, אבל העסקה הזו אחרה בשבוע את החתמתו של הכוכב הספרדי לשתי עונות בקבוצתו החדשה של ביארן ריס טים סקסו בנק סנגארד. בזמנו דובר על כך שכוכב מרוצי הפורמולה 1 הספרדי פרננדו אלונזו ישקיע מכספו ויקים קבוצת על ספרדית. כעת החזון קורם עור וגידים. עם הכסף של חברת התקשורת הספרדית אפשר יהיה לרכז את לואיס לאון סנצ'ז ודויד ארויו בעונה הבאה בקבוצה אחת. שנה לאחר יחזור אלסנדרו וואלוורדה מעונש ההשעייה שספג. ובשנת 2013 יהיה אלברטו קונטדור רוכב עם חוזה חופשי. הכסף יאפשר להביא ולרכז את כל הכוכבים הספרדים בקבוצה אחת שתחזיר את הימים היפים של סוף שנות השמונים ותחילת שנות התשעים והשליטה המוחלטת של הקבוצה הספרדית בטור דה פראנס.

עם רווחים של 4 ביליון אירו לשנה חברת התקשורת Telefónica יכולה להעמיד לרשות הקבוצה החדשה Team Movistar תקציב הנאמד ב-6 מיליון אירו לשנה. עם הכוח הכלכלי הזה אין ספק שהקבוצה תוכל לאפשר לעצמה מרווח נשימתי והבאה של רוכב על. העתיד של ענף האופניים בספרד נראה מבטיח.

המדריך להעברות הבולטות של סוף העונה
Ag2r-La Mondiale  = הגיעו מתיו פרג'ה ורומיין למרשה.
Astana  = הגיע רוברט קיסרלובסקי ועזב אלברטו קונטדור.
Bbox-Bouygues Telecom = עזב יורי טרופימוב.
BMC = הגיעו יאניק אייסן ואמאל מוינארד.
Ceramica Flaminia = ריקרדו ריקו עזב.
Cofidis = אמאל מוינארד עזב.
Française des Jeux = יוסי וייקונן וקריסטוף לה מבל עזבו.
Garmin-Transitions = הגיע קריסטוף לה מבל.
HTC-Columbia = אנרדרה גרייפל עזב.
Katusha = הגיעו יורי טרופימוב וליף הוסטה.
Lampre – Farnese Vini = הגיעו מיקלה סקארפוני ואנדריי קששקין.
Liquigas-Doimo = פרנצ'סקו קיקי ורוברט קיסרלובסקי עזבו.
Omega Pharma – Lotto = אנדרה גרייפל, יורגן ון דר וולה, ויוסי וייקונן הגיעו. ליף הוסטה עזב.
Quick Step = מארק דה מאר פרנצ'סקו קיקי וריקרדו ריקו הגיעו. יורגן ון דר וולה עזב.
Rabobank = מטי ברצ'ל הגיע וקוס מורנהאוט עזב.
Saxo Bank – Sungard = אלברטו קונטדור, דניאל נאבארו, בנג'מין נובאל, וג'סוס הרננדז הגיעו. מטי ברצ'ל, אנדי ופרנק שלק עזבו.

כאשר מתבוננים על הרשימה ניתן לומר בוודאות שהמעבר המרשים ביותר היה עזיבתם של האחים שלק לטובת הקבוצה הלוקסמבורגית החדשה המוקמת וכן העברתם של אלברטו קונטדור מנצח הטור דה פראנס ושלושת הפועלים הדומסטיקים שלו לקבוצת טים סקסו בנק – סנגארד החדשה. אין ספק שמדובר בהעברה כבדת משקל שמשנה את מאזן הכוחות העולמי בענף הרכיבה לפחות במרוץ החשוב ביותר בעולם בטור דה פראנס. במקביל ישנם רוכבים רבים שחידשו את החוזה שלהם כמו סילביאן שאבאנל בקוויק סטפ, סמואל סנצ'ז באוזקיטאל אוזקדי.

והנקודה הישראלית נודע שיצרנית הנעליים האיטלקית חברת Geox תיתן חסות לקבוצה פוטון סרווטו שבה רוכב הישראלי רן מרגליות. סכום החסות הוא 6 מיליון אירו לשנה במשך השנתיים הבאות. קבוצתו של מאורו ג'יאנטי תוכל עם סכומי כסף כאלה לנסות ולהביא רוכב כוכב מהקליבר של דמיאנו קונגו לרכב בשורותיה וכן להשתתף במרוצים הגדולים באמת. החלום שלנו על רוכב ישראלי שרוכב בטור דה פראנס מתחיל אולי לקרום עור וגידים.

יונקר יוצא להגנתו של לאנס ארמסטרונג
פטריק יונקר, שרכב עם לאנס ארמסטרונג בקבוצת הדואר האמריקאי, יוצא באופן גורף להגנתו של החבר משכבר הימים. בראיון לאתר האינטרנט האוסטרלי FoxSports.com.au אומר הרוכב בין היתר בתשובה לשאלה האם ראה אי פעם את ארמסטרונג משתמש בחומרים אסורים? "לא ראיתי דבר. אם הייתי צריך ללכת לבית משפט לשים את ידי על ספר התנ"ך ולהישבע הייתי הולך. זה מאוד רציני לא מדובר כאן במשחק".  

בתגובה לחקירה הפדרלית שנפתחה עקב האשמתיו של פלויד לאנדיס על כך שבקבוצת הדואר האמריקאי פעלה שיטה מאורגנת ומסודרת לנטילת חומרים משפרי ביצועים מוסיף יונקר, "אולי זה טוב שיחקרו. אילו הן האשמות חמורות ופעם אחת ולתמיד שמו של לאנס ארמסטרונג יטוהר. אבל ממה בדיוק הוא יטוהר? ארמסטרונג לא עשה שום דבר רע," ומוסיף, "אם החוקרים היו שואלים אותי אם השתמשנו בחומרים משפרי ביצועים בקבוצת הדואר האמריקאי. הייתי עונה ש'חבל שלא היו' שכן אז הייתי משפר את ביצועי האישיים.".

פטריק יונקר משמש כיום כמנהל הקבוצה Virgin Blue-RBS Morgans שבסיסה באוסטרליה. ליונקר שהגיע בשנת 1996 במדי הקבוצה הספרדית ONCE למקום ה-12 בדרוג הכללי המצטבר בטור דה פראנס יש חברות רבת שנים עם ארמסטרונג, "הוא היה טריאתלט טקסני ענק שקרע לנו את הת.. . היו שנים שביליתי איתו יותר זמן מאשר אשתו".

מעניין מדוע נזקק ארמסטרונג לפתע פתאום לעדות אופי שכזו. כנראה שהחקירה הפדראלית בארה"ב תופסת תאוצה. כאשר החוקרים מריחים דם הם לא מרפים. נקווה שגם את הסערה הזו יעבור ארמסטרונג שכבר הודיע שלא יבוא להגן על תוארו במרתון אופני ההרים בלידוויל שבו זכה בשנה שעברה ושיפר את שיא המסלול. ארמסטרונג סובל מפציעה מטרידה באגן אחרי המאמץ שהשקיע בטור דה פראנס, ונכון לרגע כתיבת שורות אלו אין לו כוונה להתחרות עוד במרוצת שנת 2010.

נסיים את הסקירה שלנו להפעם בידיעה שקרלוס "קרליטו" ססטרה מתכוון להשתתף בוואלטה וזהו הגרנד טור השלישי שלו העונה! מדהימה היכולת של ססטרה להתאושש מהעומס הפיזי והמנטאלי הנילווים למרוצים בסדר גודל שכזה. מעניין לראות איך בנויה תוכנית אימונים של הרוכב המוכשר הזה. אגב, זו לא הפעם הראשונה בקריירה של ססטרה שהוא משתתף בשלושה גרנד טורים בעונה אחת. ועל הוואלטה, ההיסטוריה, המסלול והמשתתפים בסקירה אחרת.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אם אתה יותר מפחד להפסיד מאשר נרגש לנצח, אז זו הדרך הלא נכונה לגשת לתחרות", קייט קמפבל, שחיינית, אלופה אולימפית ושיאנית עולם


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

Cap karmel swim (Full version) 2024 משחה כף כרמל
Cap karmel swim (Full version) 2024 משחה כף כרמל
02:20
תזונה מנצחת למרתון האולימפי: מאור טיורי מתארחת אצל יעל דרור
תזונה מנצחת למרתון האולימפי: מאור טיורי מתארחת אצל יעל דרור
52:30
אתם שאלתם, אנחנו עונים: הפיזיותרפיסט עופר צחר בפרק מיוחד עם שאלות הגולשים
אתם שאלתם, אנחנו עונים: הפיזיותרפיסט עופר צחר בפרק מיוחד עם שאלות הגולשים
40:29
מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
01:40
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02