זורקים רימון בטור דה פראנס

לאחר שהרוחות נרגעו מעט מלאנס ארמסטרונג וסיום הקטע התשיעי סימן את תחילתו של מאבק חדש ב- טור דה פראנס 2010, יונתן רימון מסכם מנקודת מבטו את הטור שידע לייצר דרמות כבר בדקות הראשונות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


לאחר שהרוחות נרגעו מעט מלאנס ארמסטרונג וסיום הקטע התשיעי סימן את תחילתו של מאבק חדש ב- טור דה פראנס 2010, יונתן רימון מסכם מנקודת מבטו את הטור שידע לייצר דרמות כבר בדקות הראשונות

מאת:יונתן רימון


כל-כך הרבה קרה בחלקו הראשון של הטור, וכל זה קרה בכזו מהירות שעד שהייתי כותב משהו ושולח אותו לעורך שלי, ועד שהוא היה מתקן את שגיאות הכתיב, מסנן את כל ניבולי הפה והתבטאויות שהוסבר לי שעלולות לגרור תביעות משפטיות, החומר כבר הפך ללא רלוונטי. יש לנו חתיכת טור על הידיים, וזה כיף.

כמה מחשבות בדיעבד על חלקו הראשון של ה- טור דה פראנס המעניין ביותר שראיתי בשנים האחרונות:


מי יגיע ראשון לשער הניצחון / צילום: Palagret

העולם בוכה על לאנס
כל פעם אני נדהם מחדש, אבל פשוט קשה להאמין כמה רגשות ועניין מייצר השם לאנס ארמסטרונג. בכל פורום או אזור תגובות של אתר ספורט מרכזי, בעיקר אמריקאי, ישנם כרגע אלפי תגובות לגבי מה שקרה בקטע השמיני. תגובות אשר מבכות את לכתו של "הגדול מכולם", תגובות אחרות אשר "תוהות" מדוע דווקא כאשר הוחמרו הבדיקות לגילוי חומרים אסורים ארמסטרונג מגלה כזו יכולת עלובה בהרים (תגובות שמתעלמות כמובן מההתרסקות שקדמה לטיפוס), האשמות ללא סוף, כאשר חצי מהתגובות מתויגות כ"פוגעניות" ועוד. אינני יכול לחשוב על שבשנה הבאה אם קונטאדור ייפצע ויזייף בעלייה, האם נראה יותר מ- 50-100 תגובות לכל היותר.

המאבק שנותר
כרגע אחרי הקטע התשיעי, נראה על פניו שקאדל אוונס הושאר הרחק מאחור ושלק וקונטאדור יילחמו על המיקום בדוכן המנצחים. שלק נראה פשוט מצוין בקטע השמיני. היה שם קטע בחלק של הטיפוס הסופי, עוד לפני ששלק ברח לקונטאדור, אשר המצלמה עברה רוכב, רוכב, והתמקדה בו. יכולנו בבירור לראות את הסבל העצום על פניהם. רק אנדי שלק נראה קר רוח. פיו היה סגור ופרצופו לא התעוות. רגע מצוין של פיל ליגט אשר ציין את העובדה ששלק נראה מצוין בקטע קריטי זה של המרוץ ושהוא כנראה הולך לתקוף. כך אכן קרה! שלק שידרג את כושרו משמעותית יחסית לשנה שעברה, כי אני זוכר בבירור ב- טור דה פראנס הקודם ששלק ניסה לנער את קונטאדור מספר פעמים בהרים אך לא הצליח. בקטע השמיני הוא ברח לקונטאדור בחלק הקשה של הטיפוס, חתך ימינה כשקונטאדור לא הסתכל וקבוצת הבריחה טיפה נטתה שמאלה. הוא פתח 2-3 מטרים על קונטאדור ולא אפשר לו לעשות עליו דרפטינג. זה הספיק. קונטאדור לא עמד בקצב. הייתי המום כשזה קרה וזה הכריח אותי להעריך מחדש את הכל.  שלק הוא שען נחות משמעותית יחסית לקונטאדור, מה שאומר שרק אם הוא יצליח לצבור פער מספיק גדול בהרים, הוא יעמוד על החלק הגבוה של דוכן המנצחים. כרגע זה נראה ממש טוב בשבילו והוא המועמד המועדף שלי לזכות בטור. נראה מה יהיה.

ההתרסקות שהרסה את התוכניות
אחרי שנרגעתי מחוסר התגובה של ארמסטרונג להאצת הקצב של אסטנה, יצא לי לראות שוב את התרסקותו השנייה של לאנס והאמת היא שזה נראה ממש לא טוב. ממש לא טוב. אין סיכוי שהגוף נשאר יציב וחזק אחרי התרסקות שכזו. ישנה אפשרות טובה שטעיתי בהערכתי של חשיבות אי היכולת שלו להגיב להגברת הקצב בעלייה. ביורוספורט, לא ממש הראו את ההתרסקות בזוית טובה, וזו נראתה במבט ראשון כלא מזיקה. לעומת זאת, במבט שני, זה היה במהירות של 50-60 קמ"ש לכל הפחות ולמרות שלאנס נראה במצב סביר לאחר הפציעה, אין שום ספק שהוא הושפע קשות ממנה. אחרי אירוע שכזה, הגוף כולו מזועזע, שלא לדבר על המרפק שממנו סבל עוד קודם. ראיונות שונים הוכיחו לי שהטיפוס חזרה לדבוקה המרכזית גבה מחיר יותר גבוה ממה שחשבתי, טיפוס במהירות שכזאת שומרים לסוף, ולא על מנת להגיע חזרה לדבוקה. זה פשוט לא הוגן מצידי להעריך אותו אחרי יום שכזה. חבל, היה ממש כיף לראות אם הוא היה מסוגל להגיב לבריחה המדהימה של שלק. נקווה שתהיה הזדמנות לראות את זה בפירנאים כאשר לא יהיה עליו שום לחץ.

אצילות של מלך
קראתי ראיון של ארמסטרונג עם ריק ריילי, ובו ארמסטרונג הודה שאלברטו קונטאדור הינו רוכב מסוג שכזה, שהוא (ארמסטרונג) מעולם לא התחרה נגדו. חשבתי שזה היה מאוד אצילי מצד לאנס להודות בכך, כי קשה לאדם אשר רבים רואים בו כגדול מכולם להודות שישנו סיכוי שרוכב אחר אכן יותר טוב ממנו. זה הלאנס שאני אוהב – הכנה, הרהוט, ההוגן, ולא הלאנס שמעיר הערות פוגעניות כלפי הקרלוס ססטראים של העולם כדי להזכיר לכולנו כמה שהוא ענק – מה שמביא אותי לנקודה הבאה:

חסרונו של פראנק שלק
לא ברור לי אם העובדה שפרנק שלק התרסק ופרש מהטור, ולא יוכל לעבוד בשביל אחיו אנדי היא חיסרון יותר גדול בשבילו מהעובדה שהוא קיבל בקטע השמיני 9 דומסטיקים נוספים של רדיו-שק שיעבדו בשבילו במקומו. המממ…

שכחו אותי בחוץ
לפני כמה ימים, הבחנתי באיזושהי קישורית לראיון עם אלברטו קונטאדור שכנראה כולם קראו אך אני פספסתי משום מה. זהו ראיון שבו הוא מספר על הקשיים שבהם נתקל בשנת 2009 כאשר רכב עם ארמסטרונג. קונטאדור מציין שאפילו פעם אחת נדהם לגלות שאוטובוס הקבוצה יצא מהמלון לקטע הבא בלעדיו! אתם קולטים את זה? אתם מנסים לקלוט את זה? שכחו אותו בבית! אוטובוס הקבוצה יצא בלי הרוכב הראשי, בלי המספר אחד שמרוויח 8 מיליון יורו לעונה. אני כבר יכול לדמיין את קונטאדור עומד בדד עם אופני הספשלייזד ביד אחת ומזוודה ביד שנייה ובוכה, כאשר ארמסטרונג מסתכל בזגוגית האחורית של האוטובוס ומלגלג. זה פשוט היסטרי כשחושבים על זה שלאנס גם לא ממש היה נוסע עם אוטובוס הקבוצה לקטע הבא בימיו בקבוצת דיסקברי ויו.אס.פוסטל, כי הוא תמיד היה נשאר למסיבת עיתונאים, ולאחר מכן, היה מוטס על ידי מסוק למלון. איך זה בדיוק קרה? האם יוהאן ברוניל ישב לו שם בקדמת האוטובוס עם משקפי שמש ומבקש מליפהיימר לעשות לו מצבת רוכבים?

ברוניל – "כולם פה לוי?" ארמסטרונג שם את ידו על כתפו של ליפהיימר – "כן, כן יוהאן. כולם פה. כולם פה." ושניהם מנסים לא להתפקע מצחוק. זה פשוט מדהים לשמוע את קונטאדור ולהבין כמה הוא נפגע ממה שקרה באותה קבוצה. האם קרו שם דברים שאיננו יודעים עליהם? האם הייתה מעורבת שם שמיכת סקביאס ואולי גם כמה דגריזרים? אלוהים, הייתי מת להיות זבוב על קיר באולם בית משפט של "בחורים טובים" שבו טום קרוז חוקר באכזריות את לאנס ארמסטרונג.

cruise – did you order the code red on contador
cruise – diiiddd youuuu order the code red on contadorrrrrr

Armstrong –  You God Damnnnnn Right I diiiddddddd

הרס"פ קאדל אוונס
כאשר ראיתי את קאדל אוונס נכנע ליכולות הטיפוס של שלק, הבנתי שאין לו סיכוי גדול לזכות בטור של השנה. הוא נראה נהדר אבל לא מספיק טוב על מנת ללכת ממש עד הסוף. עם זאת, לבחור יש ביצי פלדה של ממש ואלו יביאו אותו חזרה לדוכן המנצחים. אחרי ההתרסקות בתחילת הקטע השמיני, הוא נראה כאילו יצא מזירת קרב, וללא תמיכה של ממש הוא עמד בקצב הרצחני של מובילי הדבוקה, נשאר עם שלק וקונטאדור כמעט עד הסוף, כאשר הוא מאבד מעט זמן לשלק וזוכה לענוד לראשונה השנה את החולצה הצהובה. הבחור הוא פשוט ג'ון מקליין של הרכיבה. זה הוא נגד כולם!!

נראה לי שפשוט התקשורת מפמפמת לכולם כמה שהוא חלבי עקב היחסים הגרועים שיש לה עם הבחור. הנגיחה במצלמה אחרי שלא הצליח לעקוף את ססטרה בנג"ש והפסיד את הטור דה פרנס ב- 2008, האיום על העיתונאי, העובדה שחוץ מארמסטרונג הוא בעצם היחיד שיש לו שומר ראש שמרחיק ממנו עיתונאים. כל זה עובד נגדו.

חוץ מהעובדה שיש לאוונס את השם הכי גזעי מכל שלל רוכבי הטור (קאדל נשמע כמו שם של רס"פ בפלוגה מבצעית עם פז"מ של 20 שנה שכל הסגל פוחד ממנו. אני שוקל ברצינות לקרוא לבן שלי בשם קאדל. קאדל רימון!! וואו, יש לי צמרמורת). הוא הרוכב שיש לו את הכי פחות תמיכה ואינני מבין את ההאשמות שמופנות כלפיו שהוא רוכב משעמם. אם הייתם יודעים שכאשר תישארו לבד ואף אחד לא יבוא לעזרתכם, האם גם אתם לא הייתם רוכבים בצורה טקטית? אם אוונס יצא להתקפה, האם הוא יוכל לסמוך על באלאן שיבוא איתו? התשובה היא כמובן לא חד משמעי.

כולנו ראינו כיצד רוכבי אסטנה פרקו את הפלוטון והביאו את קונטאדור למקום המתאים ביותר בשביל לתת פריצה. כולו ראינו כיצד רוכבי רדיו-שק חוזרים לאחור אחרי שהבוס התרסק, נאלצים לעבוד קשה ומחזירים את ארמסטרונג לראש הדבוקה בעלייה. לרס"פ אין את המותרות האלו, ולכן הוא אינו יכול להרשות לעצמו הרפתקאות מיותרות. אוונס לא יהיה על דוכן המנצחים אחרי השאנז אליזה, אבל הבחור פשוט חזק כמו סוס ולכל מי שאומר אחרת אחרי ההצגה של הקטע השמיני, אינני יודע מה לומר לך.

צרת אבני הפאבה
הקטע הרביעי אשר כלל אבני פאבה היה מרתק ופשוט לא יכולתי לעקוב אחרי כל ההתפתחויות. כל-כך הרבה פיצולים, כל-כך הרבה רדיפות ובריחות. המצלמה מראה רוכב ואין לי מושג היכן הוא נמצא יחסית לשאר. איפה לאנס? איפה קונטאדור? איפה אוונס? איפה כולם לעזאזל? עם זאת, אחרי שנרגעתי, שאלתי את עצמי האם כך אני רוצה שתוכרע תחרות אופניים החשובה בעולם? ע"י מזל ולא ע"י יכולת רכיבה? אל תטעו, אני בעד כבישים צרים, ירידות מסוכנות, דרישת יכולת טכנית גבוהה וטקטיקה קבוצתית מהרוכבים, אבל ישנו גבול מסוים. מה שראינו זו הייתה רכיבת שטח, ואני מרגיש שרוכבים איבדו זמן יקר על דברים שאינם ממש קשורים לרכיבה. היה מדובר פה בהרבה מעבר למה שקשור למזל טוב ורע של פנצ'רים בתחרויות רגילות. אז כן, אכן היה מתח, אבל הוא בא על חשבון הלך הרוח שהטוב ביותר צריך לנצח.

לא עוד התרסקויות
אני מקווה שמנצ'וב אולי יפתיע בקטע מסוים ויכנס לעניינים, שלאנס יאבק חזק בהרים – אין לו סיבה לשחק טקטי ולכן הוא יכול בקלות לצור קבוצת בריחה ולנצח כמה קטעים ואולי איכשהו להכניס את ליפהיימר למרוץ אחרי מקומות 3-5 והעיקר שלא יהיו עוד תאונות מרגיזות שיוציאו את המובילים מהמרוץ לכתר. הרגליים מתחילות להרגיש כבדות, ואם הטור ימשיך להיות חצי מעניין ממה שהוא היה עד עכשיו, מצבנו טוב.
———————————————————————————————————————–
אזור הטור דה פראנס בשוונג 
כל השלביםפרשנויות ועדכונים / מעקב LIVE אחר הטור / מפת הטור / כל הקבוצות / שידורים חיים


קישורים:

טור דה פראנס

אופניים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

תזונה מנצחת למרתון האולימפי: מאור טיורי מתארחת אצל יעל דרור
תזונה מנצחת למרתון האולימפי: מאור טיורי מתארחת אצל יעל דרור
52:30
אתם שאלתם, אנחנו עונים: הפיזיותרפיסט עופר צחר בפרק מיוחד עם שאלות הגולשים
אתם שאלתם, אנחנו עונים: הפיזיותרפיסט עופר צחר בפרק מיוחד עם שאלות הגולשים
40:29
מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
01:40
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12