זורקים רימון בטור דה פראנס

רמאויות בטור דה פראנס תמיד היוו השראה לקונספירציות. האם קנצ’לרה רוכב עם מנוע סמוי קטן על האופניים, האם הווידוי של פלויד לנדיס מוכיח שלאנס ארמסטרונג לוקח סמים בסתר? יונתן רימון מתחקה אחר הראיות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


רמאויות בטור דה פראנס תמיד היוו השראה לקונספירציות. האם קנצ'לרה רוכב עם מנוע סמוי קטן על האופניים, האם הווידוי של פלויד לנדיס מוכיח שלאנס ארמסטרונג לוקח סמים בסתר? יונתן רימון מתחקה אחר הראיות

מאת:יונתן רימון


למרות שהקטע השלישי היום בטור היה פשוט עוצר נשימה, וכל כמה דקות שמתי לב שאני מפסיק לדווש על הטריינר ומחפש רמזים על מה לעזאזל קורה פה, אשאיר את הדיווח למקצוענים, יאיר ואייבי, והייתי רוצה להתייחס לכמה אירועים שכביכול מתחברים לי, ורק בימים האחרונים הבנתי את זה. ההאשמות נגד פביאן "המנוע" קנצל'רה ו"הגילוי" של פלויד לאנדיס.

אייבי גילת התייחס בטורו שלשום להאשמות כלפי פביאן קנצ'לרה. לפני כחודש לערך, שלח לי חברי ספי (רוכב מושבע אבל חסר כל עניין במעקב אחר רכיבה תחרותית), סרטון…

…שבו נטען שקנצ'לרה משתמש במנוע סודי אשר הותקן לו באופניים ושם נראו מספר קטעים שבהם נראה (בחלק האחרון של הסרטון) שהוא מאיץ בצורה פתאומית וחסרת היגיון ונראה כאילו הוא לוחץ על כפתור. ראיתי את הסרטון לראשונה אתמול והוא פשוט מדהים במוזרותו. מה שיותר מדהים הוא שחשדות דמיוניים כגון אלו, נלקחו ברצינות ע ידי הנהלת הטור, ואופניו של קנצ'לרה נלקחו יחד עם עוד 15 זוגות של רוכבים אחרים (מעניין על פי מה הם נבחרו) ונבדקו האם ישנו מנוע מוחבא באופנים. ראוי לציין, שאת הסרטון ראו יותר אנשים מאלו שצפו במרוץ.

זה התחבר בצורה עקיפה לאירוע ביום שבת כאשר הופלתי לקרקע על ידי ארמסטרונג עם הנג"ש המדהים שלו לקולו הדרמטי של פיל ליגט, ולאחר מכן ראיתי אותו ב- ESPN נשאל בפעם ה- 100, האם הוא לקח חומרים אסורים. ככה סתם, שאלה תמימה. זה לא נשאל כהתייחסות למה שאמר לאנדיס, ולא כשאלה מתבקשת אחרי רכיבה בלתי מוסברת. ככה סתם. "גברברון, אתה במקרה על חומרים אסורים?". הוא כל-כך התרגז ולא ענה. צודק.

שמעתי פעם את רון קופמן טוען בערוץ הספורט שהטור דה פראנס הרשה, ומרשה ביודעין לערכים בדם של לאנס ארמסטרונג להיות גבוהים ב- 10 אחוז מאשר רמות הסף המורשות, והוא השתמש במונחים פשוט מביכים בשביל כל מי שיש לו אפילו טיפה ידע בנושא. תוך שתי שניות ראו שהוא מקשקש, ומדבר רק בגלל שזה נשמע סקסי ומעניין לדבר על ארמסטרונג וחומרים אסורים. אפשר לחשוב שהבחור היה תחקירן שהיה מעורב בספורט האופניים והשיג את המידע אחרי אינספור שעות חקירה מאומצת. זה נשמע יותר בכיוון שהוא כנראה קרא רכילות באינטרנט והציג אותה ללא בושה בתוכנית של "מי צועק יותר חזק". אני, שקצת מעורה בתחום, אף פעם לא שמעתי טענה דומה שאכן אומתה כפי שהוא הציג זאת.

וידויו של פלויד לאנדיס
היום בעידן הרשת, סיפורים עולים ומתפשטים בקלות מרגיזה ביותר. אני יכול לכתוב עכשיו ששמעתי שיהונתן רימון נראה בטור דה פראנס מחובק עם בר רפאלי, ואני מתערב אתכם שעשרים אחוז מהקוראים יצאו משוונג חושבים שיש איזשהו בחור בעולם ששמו יהונתן רימון שיוצא עם בר רפאלי ואיך דיקאפריו מרשה את זה, ולא ישימו לב שזה צירוף מקרים שגם לכותב הטור קוראים יהונתן רימון. טוב, סטיתי טיפונת. איפה הייתי? אההה, הגילוי שובר הלב של פלויד לאנדיס.


"רוצים חתימה?" 

לאחר וידויו של פלויד לאנדיס, נחשף פרט מעניין שמסביר סופסוף איך רוכבים יכלו לעבור בדיקות אקראיות ובאותה מידה להיכשל בהן באותה קלות, כלומר, מדוע רוכבים מסוימים נתפסו לוקחים חומרים אסורים בעוד שלפי הרמיזות המכוונות בעיקר כלפי רוכבים כמו ארמסטרונג, ניתן היה להערים על הבדיקות בקלות יתר.

בשנים האחרונות נאלצו הרוכבים להסכים למה שקרוי "הדרכון הביולוגי". כל ערכי הדם של כל רוכב מופו, ואי לכך, כל חריגה בערכיו תצביע על שימוש בחומרים אסורים. דוגמא טובה לכך היא היחס בין תאי דם אדומים חדשים, אשר נקראים רטיקיולוסיטים ומהווים בדרך כלל אחוז אחד מסך הכל תאי הדם האדומים בגוף, לבין תאי דם אדומים וותיקים.

לאנדיס חשף שרוכבים השתמשו בדם שלהם עצמם בעירויים, וכך עזרו לשמור על יחס תקין בין תאי דם חדשים לותיקים ושמרו על אותם ערכים בדרכון הביולוגי שלהם. הוא גם ציין, שהרוכבים הזריקו באופן תוך ורידי בניגוד לעבר, שבה הזריקו באופן תת עורי, עובדה שמאפשרת להזריק כמות גדולה פי כמה של EPO לגוף עקב הספיגה המהירה של החומר בדם כאשר הוא מוזרק בצורה תוך ורידית, בעיקר אם הרוכב מזריק לעצמו גם סיילין או שותה הרבה מים. תוך שעות, זה נהיה בלתי אפשרי לכאורה לאתר חומרים אסורים בדם הרוכב.

זהו סוד לא שמור שהממונים על בדיקות במספר ענפי סבולת מביעים תמיהה מעורבת בתסכול חורק שיניים בשנתיים האחרונות, על העובדה שהערכים של אתלטים רבים נמצאים במסדרון צר במיוחד של ערכים מחשידים, אך בדיוק במידה המספיק חוקית על מנת שתתאים לדרכון הביולוגי שלהם. זהו ממצא שתואם את מה שמספר לאנדיס, כי נראה שהרוכבים אשר מעוניינים לכאורה לרמות, יודעים איך להחזיר את ערכיהם בדיוק כך שיעברו את הבדיקות. יותר מכך, זה גם יכול להסביר כישלון בבדיקות של רוכבים אחרים אשר התרשלו בצורה שכזו, בכך שנתנו לערכיהם לחרוג אפילו במעט או שלא חיכו מספיק מהזמן שהעשירו את דמם עד לבדיקה.

האם ארמסטרונג רימה או לא רימה?
זהו הרקע למשחק פינג-פונג אשר אני משחק עם עצמי בשנים האחרונות. האם ארמסטרונג רימה או לא רימה? עוד מימי הטור דה פראנס הראשון שבו זכה לאנס, הוטחו בו האשמות שלקח חומרים אסורים – שהטיפולים במחלת הסרטן "חיזקו אותו" (טענה פשוט מטורפת ולכל מי שאפילו טיפה מאמין בה , אינני יודע מה לומר לך), שהוא נתפס על קורטיזון (טענה קלאסית ברשעותה אשר מעוותת את האמת, כי ארמסטרונג אכן "נתפס" על קורטיזון, אך הוא דיווח על לקיחת חומר זה לפני שהטור החל על מנת לטפל ב"כאבי אוכף" וקיבל אישור על כך – עובדה שנתמכה פומבית ע"י מנהלי הטור), שהוא נתפס ושיחד את מנהלי הטור על מנת שלא ידווחו על כך. ברם, שום אשמה לא דבקה, בעוד רוכבים סביבו נפלו כמו זבובים, אחד אחרי השני על לקיחת חומרים אסורים.
לאחר גילוי לאנדיס, המצב הפך לטיפה שונה. פה מדובר על רוכב מהמעגל הפנימי של ארמסטרונג אשר מדווח בפרוטרוט כיצד עשו זאת, וכביכול מפליל אותו מיד ראשונה תוך כדי שהוא משלים חתיכות אשר חסרות בפאזל של החוקרים כבר זמן רב.

מצד שני, על מי פה אנו מדברים? קראתי את ספרו של לאנדיס בארה"ב אחרי שהוא נתפס. הלו! הבחור כתב ספר! ספר שלם על מה שהוא מכנה "העוול שנעשה לו" ששם הוא מסביר בדיוק מקפיא עצמות כיצד כל מה שקרה לו לא הגיוני ושקרי. ואתם יודעים מה? הוא דיבר בהיגיון מוחלט! חלק גדול ממני האמין לו. חלק מזה פשוט היה הגיוני (חוץ מהעובדה שהבחור תפס מבערים ובקטע אחד פתח פער של שעתיים וחצי מהמוביל אבל הצלחתי להתעלם מזה).

הבחור הסתובב בארה"ב, התרים כסף מכל מי שרק היה יכול (מיליון דולר), על מנת להמשיך להילחם ב"עוול" שנעשה לו ואני אפילו לא רוצה להתחיל לדבר על שלל אופרות הסבון המחפירות שהיו לו עם גרג למונד. האדם הוא שקרן פתולוגי, ולאדם הזה אני אמור להאמין?

ארמסטרונג ניסח את זה מאוד יפה – "אין לו שום אמינות. לנו (יוהאן ברוניל ולקבוצה) נוח מאוד עם האמינות שלנו!". הבחור יודע לדבר והוא צודק. מצד אחד לעומת זאת, האם יכול להיות שלאנס היה בעצם הרוכב היחיד שהיה נקי בעידן שלו? מצד שני, כולם נתפסו, ולאנס לא נתפס לאורך שנים על גבי שנים? אבל מצד אחר, לאנדיס מתאר כיצד אפשר לא להיתפס ואולי לאנס היה כל-כך קפדני שמלאכתו בדומה לטקטיקת הרכיבה והתזונה שלו כל שזה הגיוני שהוא לא נתפס!

המסקנות!
טוב, התעייפתי. אין לי מושג מה לאנס עשה או לא עשה. אני מסוגל להאמין להכל. יכול להיות שהוא אף פעם לא לקח. יכול להיות שהוא לקח רק בטור השלישי שלו או בכל שנה זוגית, ויכול להיות שהוא לקח כל הזמן.  אני רק יודע זאת. 1) לאנדיס הוא שקרן אשר יעשה הכל בשביל להשיג עסקת ספר חדשה. 2) לאנס רכב ברמה גבוהה להחריד לאורך מספיק שנים בניגוד לכל הלאנדיסים שפתאום עשו קפיצה מפתיעה ביכולותיהם. 3) לאנס חזר מפרישה של 3 שנים בגיל 38 וסיים במקום השלישי בטור דה פראנס לפני מתחרים הצעירים ממנו ב- 15 שנה. אם הוא אכן לקח חומרים אסורים, איזו סיבה יש לו לחזור לספורט ולהסתכן בלהיתפס ולאבד את כל תהילתו לעולמי עולמים. לאנס הוא הרבה דברים, אבל טיפש זה לא אחד מהם.  4) לאנס בגיל 39 מגיע רביעי בפרולוג, עם נג"ש מוציא לשון, 20 שניות אחרי פביאן קנצ'לרה, ולפני קונטאדור, רק אחד הנג"שיסטים הכי טובים בעולם.

אני מצטער. כרגע, אין לי סיבה להאמין שארמסטרונג כיום לוקח חומרים אסורים. הכל אפשרי, אבל לפי ההיגיון שלי. זה לא מתחבר. מצד שני, אם זה כן יתברר כנכון, האם אהיה מופתע? אני חושב שהגענו לעידן בסגנון משימה בלתי אפשרית, שאנחנו מוצאים את עצמנו מסוגלים להאמין כבר להכל ואנחנו לא יודעים למה לא להאמין ולמה כן!

אין לי תשובה ואני מניח שהיא כרגע תלויה בעין המתבונן. אני רק יודע שישנה אמת אוניברסלית, בלתי ניתנת לערעור והיא זאת – בישראמן, לא בודקים אם יש מנועים באופניים. אז לכל מי שיש לו מידע על איך משיגים בובה אחת כזאת, יודע היכן להשיג אותי.

תמונת שער באדיבות אתר freakingnews.com
———————————————————————————————————————–
אזור הטור דה פראנס בשוונג 
כל השלביםפרשנויות ועדכונים / מעקב LIVE אחר הטור / מפת הטור / כל הקבוצות / שידורים חיים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

אתם שאלתם, אנחנו עונים: הפיזיותרפיסט עופר צחר בפרק מיוחד עם שאלות הגולשים
אתם שאלתם, אנחנו עונים: הפיזיותרפיסט עופר צחר בפרק מיוחד עם שאלות הגולשים
40:29
מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
01:40
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27