הרקיע השמיני של וודג': ניצחון שמיני באליפות ישראל בחצי מרתון

אחרי שנתיים מלאות באכזבות מרות וכשהוא בן 38, הצליח זבדיה וודג’ לנצח שוב באליפות ישראל בחצי מרתון בפעם ה- 8. המאסטר וודג’ השאיר מאחור רצים, שגילם כמעט מחצית מגילו, לתהות להיכן נעלם: "היה קשה, אחרי שנתיים של עליות ומורדות אני שמח לחזור לעצמי"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אחרי שנתיים מלאות באכזבות מרות וכשהוא בן 38, הצליח זבדיה וודג' לנצח שוב באליפות ישראל בחצי מרתון בפעם ה- 8. המאסטר וודג' השאיר מאחור רצים, שגילם כמעט מחצית מגילו, לתהות להיכן נעלם: "היה קשה, אחרי שנתיים של עליות ומורדות אני שמח לחזור לעצמי"

מאת:אילן גולדמן, צילום: תמר ברניס

רץ נגד הרוח

"ספורטאי מקצוען, יש לו עליות ומורדות ולי היו הרבה כאלה בשנתיים האחרונות". אלו היו מילותיו הראשונות של זבדיה וודג' – אלוף ישראל הטרי כשחצה את קו הסיום מתנשף. "אני שמח לחזור לעצמי. אני כבר בן 38, זה לא קל. קשה להחזיק לאורך זמן עם הצעירים, ואני שמח שניצחתי", הוסיף המנצח המאושר אשר השלים את המסלול בזמן של  1:07:59 שעה, זמן אשר רחוק דקות משיאו האישי והשיא הישראלי.


זבדיה וודג' – הוכיח כי זה לא הגיל אלא התרגיל

אחרי הניצחון:
"אני עובד קשה ואין לי תנאים, התנאים שלי בשנתיים האחרונות קשים מאוד"

זהו הניצחון ה-8 במספר של הרץ הוותיק, במסגרת אליפויות ישראל בחצי מרתון אשר נערכות באופן מסורתי בעמק המעיינות. למרות שניצח ולמרות האושר הטרי, וודג' עדיין אינו שלם ומרגיש כי משימתו בעולם הריצה, למרות גילו, רחוקה מהשלמה: "כן, אני שמח שהצלחתי לחזור לעצמי, אבל אני לא רוצה להשלות את עצמי. אני מתבגר, אני בן 38 וזה לא קל. אני לא אומר זאת כתירוץ". 


גירמה אמרה מימין, סוונך דסטאו משמאל – מקום 2 ו- 3

"ביליתי הרבה שנים בספורט הישראלי ואני שמח על כך" הוסיף. "ייצגתי את ישראל בתחרויות בין לאומיות, באליפויות אירופה ואליפויות עולם אך לצערי לא הגשמתי את החלום שלי. הייתה לי ציפייה להגשים את החלום ולקבוע את הקריטריונים למשחקים האולימפיים שהולכים ונהיים קשים בגלל הגיל. אני עובד קשה ואין לי תנאים, התנאים שלי בשנתיים האחרונות קשים מאוד", סיפר לנו הרץ הבכיר.


ממו אסרט – כולם מחכים ליום שהרץ המוכשר יתפוצץ

החלום שלא עוזב:
 "אני עדיין רוצה להשלים את החלק החסר בפאזל – המשחקים האולמיפיים"

"אני מנסה לחזור לתוצאות הקודמות שלי. אני לא מרים ידיים, אני אמשיך להתאמן קשה כמו שתמיד התאמנתי. אני רוצה להשלים את החלק היחידי שחסר בפאזל – השתתפות במשחקים האולימפיים. אני צריך לחשוב איך אני אעשה את זה. אני לא יכול לצאת למחנות אימונים כמו אחרים. אני חייב לשנות את התנאים שלי ולהתאמן בראש נקי". 

מרוץ הגברים

במקום השני אחרי וודג', הגיע מי שנראה על הנייר כהימור וודאי לניצחון – גירמה אמרה. הרץ הצעיר בן ה-24, לא הצליח לעמוד בקצב שהכתיב המאסטר וודג' וחצה את קו הסיום – 36 שניות אחריו. "היה קשה, הייתי חולה בתקופה האחרונה", סיפר אמרה לאחר התחרות.  "אני לא מאוכזב. זה ספורט, זה לא סוף העולם. אני אמשיך להתאמן כרגיל לקראת אליפות ישראל ב-10,000 מטר".  


נחשון שוחט – מאושיות הריצה בישראל, "הייתה רוח חזקה שהקשתה"

במקום ה-3, הגיע עוד רץ וותיק ומוכר, סוונך דסטאו, שעצר את השעון 1:08:41 שעה ותפס מקום של כבוד על דוכן המנצחים. הופעה מאכזבת יותר, נרשמה לזכותו ממו אסרט, אחד הרצים הבכירים בדבוקה, שרבים ציפו ממנו לתת קרב עיקש ואולי אף לנצח. אסרט תפס יום חלש, והתקשה להחזיק עם הרצים הבכירים כשהוא רחוק מתוצאת השיא שלו למרחק (1:06:10 שעה). 

"אני לא יודע מה קרה היום, נחלשתי בגוף", סיפר אסרט לאחר המרוץ כשהבעה של אכזבה קשה מעטרת את פניו. "באתי מוכן ואני לא יודע מה קרה. רציתי מאוד לנצח. כמו שכתבתם אתמול, כשאני תופס יום טוב קשה לעצור אותי, אך כשזה יום רע, זה נראה רע. אני אגיע עוד חודש לטבריה ואני לא מתייאש אף פעם", הבטיח.


רצי חוף הכרמל ומועדון ארוחת הבוקר

חשוב מאוד להדגיש, התחרות התקיימה במזג אוויר חמים, אך רוחות פנים חזקות נשבו ופגעו בתוצאות. נחשון שוחט, רץ וותיק ופרשן ריצה ידוע, סיפר לנו: "היינו צריכים לעבוד היום, הייתה רוח במקטע האחורי. אני רצתי עם הדבוקה של מועדון אתלטי רמת השרון והיה צפוף. היו הרבה רצים טובים מסביב".

מרוץ הנשים

נינה פקרמן בווידוי על הפרישה:
"אם יהיה כסף יהיה איירונמן, אם לא, אאלץ לחפש תעסוקה אחרת.
אני עדיין אופטימית ומקווה שמישהו ירים את הכפפה"

בגזרת הנשים, הקנייתית לורנה צ'מטאי הוכיחה כי אף אחת לא יכולה לה. הרצה אשר עובדת בזמנה הפנוי בשגרירות קניה ומתאמנת אצל דן סלפטר, פתחה פער של יותר מדקה על השנייה אחריה, ריקי סאלם אשר גרפה את תואר "אלופת ישראל". צ'מטי חצתה את קו הסיום בזמן של 1:20:59 שעה. במקום ה- 3, הגיעה אירנה מאזין אשר איבדה לקנייתית מעל 7 דקות. מיגל אטיאס, סגנית אלופת ישראל ב- 15 ק"מ, סיימה במקום ה- 4 והוכתרה כסגנית אלופת ישראל.  לוריס מנדלוביץ סיימה במקום ה- 5 והוכתרה כסגנית שנייה באליפות ישראל בוחצי המרתון.


לורנה צ'מטאי וומאמנה דן סלפטר – לורנה ניצחה את מקצה הנשים הכללי אך לא זכתה בתואר אלופת ישראל

"זה היה חצי המרתון הראשון שלי", התוודתה צ'מטאי בצניעות. "התנאים היו קשים היום ואני מאמין שלורנה איבדה לפחות 3 דקות בגלל הרוח. אנחנו מעט מאוכזבים", הוסיף מאמנה סלפטר. הקנייתית טוענת כי לא ראתה אף אחת ממתחרותיה במהלך התחרות. "רצתי עם גברים. לא היה לי מאוד קשה אבל היה בסדר. פתחתי את השנה הראשונה שלי בהצלחה ואני מרוצה", סיכמה. צ'מטאי הבטיחה כי תשתף במרוץ ה-10 ק"מ במסגרת מרתון טבריה הקרוב. 

אחת החזקות על המסלול, הייתה לא אחרת מאשר אשת הברזל נינה פקרמן. פקרמן רצה חזק ככל שיכלה, אך זה כאמור לא הספיק למקום על דוכן המנצחים הכללי בנשים. שמועות אשר נישבו להן במהלך השבוע בעולם הספורט האירובי, סיפרו כי פקרמן החליטה לפרוש לעת עתה מתחרויות איש הברזל. 



"היה לי מאוד קשה היום. מי שלא מתאמן זו התוצאה. אני אחרי הפסקה ארוכה בגלל חוסר הוודאות לגבי ההמשך אבל אני בכל זאת מרוצה. לא ויתרתי ונלחמתי בשיניים. היו תנאים קשים כמו שאני אוהבת. התוצאה היום לא מסמלת כלום עבורי". 

לגבי המשך דרכה כאשת ברזל סיפרה: "אם יהיה כסף יהיה איירונמן, אם לא, אאלץ לחפש תעסוקה אחרת. אני עדיין אופטימית ומקווה שמישהו ירים את הכפפה בשביל שארים את עצמי בחזרה. אני רוצה להמשיך".


ניתאי שטיין – רץ לתוצאה של 1:11 שעה

רצים לזינוק? הפקק הגדול

כפי שדיווחנו אתמול, מספר שיא של משתתפים אכן הגיע וכבש את "חצי מרתון ניו באלאנס עמק המעיינות". אם בשנה שעברה היו כ-2300 משתתפים, הרי שהשנה המארגנים ידעו לספר כי קרוב ל-3,000 איש התייצבו בשעת בוקר מוקדמת בגן השלושה. מצד אחד חגיגה שאין כמותה, מצד שני האנדרלמוסיה לפני הזינוק חגגה גם היא. 

עומס משתתפים עצום בשילוב כבישי הבקעה הצרים, גרמו לפקקי תנועה כבדים סמוך לכלא השיטה. רצים רבים, עוד ישבו במכוניותיהם דקות ספורות לפני יריית הפתיחה. מחוסר ברירה, חלק לא מבוטל, נאלץ להחנות את רכביו – 7 ק"מ מקו הזינוק ולעשות את המרחק ברגל או בריצה, כיוון שכביש הגישה לגן – השלושה, היה חסום מהשעה 8:00 בבוקר. 

15 דקות טרם מועד הזינוק הרשמי, ורצים רבים (ביניהם גם רצים מובילים) עוד נראו ממהרים על רגליהם אל עבר גן השלושה כשהסיכוי להגיע – קלוש. לבסוף, החליטו המארגנים לאחר את ההזנקה ב-15 דקות ולאפשר למאחרים להצטרף. לחלקם זה היה מאוחר מידי והמרוץ עליו בנו, הפך להיות גיהינום כש-21 ק"מ הופכים ל- 28 ק"מ.

09.12.2012

אילן גולדמן

אילן גולדמן –
עורך המשנה של אתר שוונג – אלוף ישראל לשעבר באופני כביש וכיום רץ תחרותי בעל תואר במזרחנות


כל הכתבות של אילן גולדמן במדור- מזרח תיכון חדש
תמר ברניס- עורכת משנה אתר שוונג,
                                                רצה, רוכבת ובעיקר רוכבת ורצה
                                                [email protected]




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג