הרצים האתיופים השתלטו על מרתון פריז

אברה מילאו וגלטה בורקה ניצחו אבל לא קבעו שיאי מסלול בעיקר בגלל מזג האוויר הקר. אלופת צרפת רצה למרות שלא התייצבה לבדיקת סמים, תוצאה מרשימה לאור דלח
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רצים במרתון פריז
רצים במרתון פריז

אחרי שלוש שנים רצופות שבהן רצות ורצים מקניה ניצחו במרתון פריז, הבוקר (ראשון) השתלטו עליו האתיופים. מרתון פריז שהוא אחד הגדולים בעולם ושעל קו הזינוק שלו עמדו כ-55 אלף רצים, יצא היום לדרך במזג אוויר קריר מהרגיל של כ-5 מעלות שדי היקשה על הרצים.

עוד כתבות בנושא 
המייג'ורס: כל מה שרציתם לדעת על 6 הכוכבים של המרתון 
חודש המרתונים המטורף יצא לדרך 
מארו טפרי שבר את השיא הישראלי בחצי מרתון 

במרוץ לגברים, פול לוניאנגאטה הקנייתי שניצח במרתון הזה בשנתיים האחרונות וקבע בו את שיאו האישי (2:06:10 שע') נלחם על תואר שלישי ברציפות אבל הפעם נצמדו אליו כמה רצים יותר מהירים ממנו על הנייר. אחד מהם היה אספה מנגיסטו האתיופי בשיא אישי של 2:04:06 שע'.

אחרי 28 קילומטרים הדבוקה אצל הגברים כללה 8 רצים, בהמשך זה הצטמצם ובקילומטר ה-40 מי שלחץ על הדוושה היה רץ אתיופי אלמוני יחסית, אברה מילאו, שהצליח להפתיע את לוניאנגאטה ומנגיסטו שנותרו מאחור. מילאו המשיך בקצב מטורף עד לסיום וניצח בזמן של 2:07:04 שנ'. זה לא היה שיא מסלול והזמן קצת אכזב לאור העובדה שבחצי המרחק הדבוקה רצה בקצב של שיא מסלול (מהיר מ-2:05 שע') אבל כנראה שמזג האוויר עשה את שלו. מנגיסטו סיים שני ולוניאנגאטה שלישי.

אצל הנשים, גלטה בורקה תקפה בקילומטר ה-41 עם ספרינט מרשים מאוד והשאירה מאחור את בת ארצה אזמרה גברו. בורקה ניצחה בזמן של 2:22:47 שעות. מקרה מעניין היה השתתפותה של סגנית אלופת אירופה הצרפתית, קלמנס קלוין, שקיבלה אישור מבית משפט צרפתי להשתתף למרות שלא התייצבה לבדיקת חומרים אסורים במהלך אימוניה במרוקו. הרשות הצרפתית למניעת סמים בספורט אסרה עליה לרוץ בפריז, אך בית המשפט אישר לה מכיוון שלא ניתנה לה הזדמנות להוכיח את חפותה. בכל מקרה, קלוין סיימה בתוצאה טובה מהשיא הלאומי הצרפתי, 2:23:41 שע'.

אף אחד מהרצים הישראלים המקצוענים לא השתתף השנה בפריז, אבל מי שסיים ראשון מבין הישראלים קבע שיא אישי ותוצאה נהדרת, מדובר בענר שרמן שסיים בזמן של 2:29:22 שע'. אחריו מבין הישראלים סיים אור דלח, בזמן של 2:31:46 שע'.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • דיוד שרמן הגיב:

    שמעתי על עוד ישראלי שירד את 2.29 , לא מוצא תוצאות של המרתון

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג