הרצות מ"אתלטי הסמטה" שייצגו את ישראל בגביע אירופה במרוצי שדה

בעוד מספר ימים תשתתף בפעם הראשונה נבחרת נשים ישראלית בגביע אירופה למועדונים במרוצי שדה, שיערך פורטוגל. הנה סקירה קצרה על הרצות שייצגו אותנו שם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לפני חודשיים נבחרת הגברים של ישראל במרוצי שדה זכתה במדליית הארד באליפות אירופה עד גיל 20. ההישג יוצא הדופן הזה לא הגיע במקרה. חלק גדול מהנבחרת הלאומית מורכב מרצים ממועדון אתלטי הסמטה, ששולח בשנים האחרונות באופן קבוע נבחרת גברים ונוער לאליפויות למועדונים. הרצים שצברו ניסיון בתחרויות באירופה מאז 2017 קטפו את הפירות עם הזכייה של 2021. אבל בעוד נבחרת הגברים כבר מגיעה להישגים בזירה הבינלאומית, נבחרת הנשים עדיין חסרת ניסיון במעמדים האלה וזה הולך להשתנות כבר בשבוע הבא.

בעוד פחות משבוע תשתתף בפעם הראשונה נבחרת נשים ישראלית בגביע אירופה למועדונים במרוצי שדה, שיערך בליסבון, פורטוגל. הנבחרת של יובל כרמי, מאמן מועדון אתלטי הסמטה, כוללת ארבע רצות, שיתחרו מול 20 מועדונים מאירופה, ביניהם המארחות והפייבוריטיות לזכייה, ספורטינג ליסבון. אלו הרצות שייצגו אותנו בגביע אירופה.

מנטאמר ביקאיה

מנטאמר ביקאיה, 29, הרצה הוותיקה ביותר בנבחרת, מתאמנת עם אתלטי הסמטה מ-2014. המנצחת הישראלית של מרתון טבריה ב-2017 (2:53 שע') ושל מרתון תל אביב ב-2019 (2:51 שע'), קבעה השנה שיא אישי במרתון קייב (2:45 שע'). רצה מאוד מגוונת ומנוסה.

מנטאמר ביקאיה | צילום: אתלטי הסמטה

בורטוקן טסרה

בורטוקן טסרה,19, הרצה הצעירה ביותר בנבחרת היא ספורטאית מצטיינת בצבא ומתמחה במרחקים ל- 1,500 – 3,000 ו-5,000 מ'. את השיא האישי שלה ב- 3,000 מ' קבעה ביולי 2021 באיינדהובן (10:26 דק'). מתאמנת עם אתלטי הסמטה מ-2018.

בורטוקן טסרה | צילום: אתלטי הסמטה

עמית קומא

עמית קומא, 20, המצטרפת החדשה לאתלטי הסמטה הגיעה אל המועדון השנה כל הדרך משדה בוקר. קומא משרתת כמדריכת כושר בצבא וסיימה בשנה שעברה במקום החמישי באליפות ישראל במרוצי שדה. מחזיקה בשיא אישי של 17:49 דק' ב- 5,000 מ'.

עמית קומא | צילום: אתלטי הסמטה

טיגיסט גשאו

טיגיסט גשאו,27, כל מועדון זכאי לרשום רצה זרה אחת. מועדון אתלטי הסמטה בחר את גשאו האתיופית (בעלת אזרחות מבחריין). ב-2019 גשאו סיימה במקום השני באליפות אסיה ב- 1500 מ' והיא אמורה להיות תוספת משמעותית מאוד לנבחרת.

טיגיסט גשאו | צילום: אתלטי הסמטה

התחרות בליסבון תצא לדרך ביום ראשון 6 בפברואר ותהיה למרחק של 6 ק"מ כשהניקוד הקבוצתי ייקבע על פי המיקום של שלוש הרצות הראשונות של המועדון שחוצות את קו הסיום. מקום ראשון תקבל נקודה אחת. מקום שני תקבל שתי נקודות וכן הלאה. ככל שהניקוד המצטבר של השלישיה נמוך יותר – כך התוצאה איכותית יותר.

המטרה של מועדון הסמטה היא לצבור ניסיון בתחרויות בזירה הבינלאומית. המועדונים האחרים מולם הן יתחרו כבר מנוסים ותיקים במרוצי השדה ובסמטה מנמיכים ציפיות ויודעים שהם לא צפויים להיאבק על המקומות הראשונים. מה שעוד יודעים בסמטה, שאת הזרעים שזורעים היום – יקטפו בעוד כמה שנים. בדיוק כמו שקרה עם נבחרת הגברים. בינתיים, כדאי לעקוב אחרי הנבחרת הזאת שעושה היסטוריה קטנה, כשהיא עושה את צעדיה הראשונים באליפות בינלאומית.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג