הקנייתים שולטים: קורגט רונלד ניצח במרתון ירושלים בגברים וקימיו ננסי בנשים

המשתתפים במקצים השונים בירושלים נהנו בעיקר ממזג אוויר כמעט טוב ומהמסלולים היפים שיש לעיר להציע - כל הפרטים כאן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לבדיקת התוצאה האישית שלכם היכנסו לכאן

אלפי רצות ורצים השתתפו במרתון ירושלים התשיעי שהתקיים היום ובו גם רצים רבים מ-80 מדינות שונות ברחבי העולם. הרצים עברו בין היתר בסמוך למשכן הכנסת, לאורך חומות העיר העתיקה, בריכת הסולטן, משכנות שאננים, הר ציון, המושבה הגרמנית, רחביה, טיילת ארמון הנציב, גבעת התחמושת, גן סאקר, הר הצופים, הר הזיתים ואתרים נוספים. אירועי המרתון  כללו שישה מקצים: מרוץ מרתון מלא, מרוץ חצי מרתון, מרוץ 10 ק"מ, מקצה 5 ק"מ ומרוץ משפחות של 1.7 ק"מ ומרוץ חברתי מיוחד למרחק 800 מטר.

מנצח במרתון ירושלים. קורגט רונלד קימלי | צילום: פלאש 90

המנצח במרתון ווינר ירושלים הוא קורגט רונלד קימלי (kurgat Ronald Kimeli) מקניה, בן ה-33, שסיים בזמן של: 02:18:47. התוצאה רחוקה אמנם משיא המסלול 2:16.09 שע' שקיים בחמש השנים האחרונות. במקום השני הגיע קיפקוגיי שדראק בן ה-28 (Kipkogey Shadrack) גם הוא מקניה בזמן של 2:19:07 שע'. בשלוש השנים האחרונות שדרק קיפקוגיי הקנייתי היה המנצח במרתון ירושלים. במקום השלישי הגיע צ'סו ג'ונתן קיפצ'ירצ'יר (Chesoo Jonathan Kipchirchir) מקניה, בן 31 בזמן של 2:22:07 שע'.

בקרב הנשים ניצחה קימיו ננסי צ'פנגטיץ' (Kimaiyo Nancy Chepngetich) בת 35 מקניה, בתוצאה 2:44:50 שע'. במקום השני הגיעה מרסי ג'לימו (Too Mercy Jelimo) מקניה, בת 37, בזמן של 2:54:00 שע'. שלישית הגיעה ג'פנגטיץ' נעמי (Jepngetich Naomi) מקניה בת 39, בזמן של 2:58:00 שע'.

על חומותייך | צילום: פלאש 90

הישראלי הראשון שסיים את מקצה המרתון המלא הוא מובארק אדם, בן 30 בזמן של 2:40:58 שע'. הישראלית הראשונה שסיימה את המרתון היא הילה גלמן, בת 40 בזמן של 3:33:00 שע'.

למי שמתעניין מה היה גובה הפרסים השנה, אז נוכל לדווח כי למקום הראשון במקצה המרתון המלא הוענק בסכום של 3,750 דולר, למקום השני סכום של 2,500 דולר ולמקום השלישי הוענק סכום של 1,250 דולר. "מרתון ווינר ירושלים הינו אירוע ספורט לאומי המושך אליו לא רק משפחות וספורטאים מישראל", ציין בזמן המרתון ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, "אלא גם מהווה מוקד משיכה לתיירות חוץ. אלפי תיירים מ-80 מדינות מגיעים לחוות את המרתון כאתגר ספורטיבי ויעד תיירותי חובק עולם". השנה צפוי מרתון ירושלים לשבור את שיא כל הזמנים גם במספר המשתתפים וגם במספר התיירים והרצים הזרים שמגיעים לישראל. זה עתיד להיות סוף שבוע ספורטיבי בבירה שיכניס לעסקים בעיר כ-20 מליון שקל. אני מברך את רצי המרתון ומאחל לכולם חג מרתון שמח".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג