הצ'ק פוינט ה-1 של 2011- קריטריום בצ'ק פוסט חיפה

לאחר פתיחת עונת 2011 עם אירוע מוצלח ומספר משתתפים גדול במיוחד במרוץ פתיחת העונה בנגבה, אנו פונים אל המרוץ השני העונה, שיתקיים בחיפה. חיפה תארח זו הפעם השלישית את המרוץ הטכני, שיערך בהקפה של 3 ק"מ, באזור המסחרי המחודש של הצ’ק הפוסט. מרוץ אשר מאפשר לקהל צפייה מרובה במהלכו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


לאחר פתיחת עונת 2011 עם אירוע מוצלח ומספר משתתפים גדול במיוחד במרוץ פתיחת העונה בנגבה, אנו פונים אל המרוץ השני העונה, שיתקיים בחיפה. חיפה תארח זו הפעם השלישית את המרוץ הטכני, שיערך בהקפה של 3 ק"מ, באזור המסחרי המחודש של הצ'ק הפוסט. מרוץ אשר מאפשר לקהל צפייה מרובה במהלכו

מאת:רועי שיפרון

מרוץ קריטריום

המסלול בהקפה בעלת אורך קצר יחסית. במקרה של קרטריום הצ'ק פוסט בחיפה-  3 ק"מ. בהקפה קצרה תמיד יכנסו מספר פניות. במסלול של קריטריום הצ'ק פוסט יש מגוון גדול של פניות ימינה, שמאלה וגם מעברים בסמוך לכיכרות. מרוץ קריטריום יהיה בעל מהירות גבוהה ותנועה ערה של הרוכבים לאורך התחרות אשר תהיה במרחק קצר יותר מתחרות כביש קלאסית.


"בהקפה קצרה תמיד יכנסו מספר פניות"
צילום: אייל דולין


כל פניה דורשת טכניקה נכונה, בחירת מיקום בפלטון ויציאה מהירה בחזרה אל המהירות אשר ירדה פחות או יותר לקראת הפניה עצמה. המרוץ המהיר, יחד עם המסלול האתגרי, דורשים יכולת טכנית טובה מהרוכב. בעיקר בפניות פרסה ובכיכרות. ככל שהרוכב יעיל יותר, בחלקים הטכניים האלו, שלב ההאצה הסמוך ידרוש פחות מאמץ וכוח שרירי.

 2 שיטות רכיבה בתחרות כזאת

*שיטת שני – רכיבה בחלקה האחורי של הדבוקה. מיקום כזה מאפשר לרוכב להיות חופשי בתנועה שלו על הכביש ולא להצטופף בין יתר המתחרים. בכך יוריד הרוכב את רמת הלחץ ממעורבות בתאונות ונפילות. החיסרון העיקרי, בחירת מיקום כזה, הוא בניתוק של כמעט מאה אחוז ממהלכי המרוץ אשר קורים באופן טבעי בקדמת הדבוקה.

בהתייחסות לשלב ההאצה לאחר הפנייה המיקום הזה מאפשר לרוכב להיכנס לפניה מעט אחרי הדבוקה ולכן להאט פחות ומכאן ביציאה מהפניה לסגור את הפער שהיה בזרימה ולהצטרף לרוכבים שקמו על הרגליים והתאמצו לעלות את המהירות בחזרה.

*שיטת יואב – רכיבה בתוך דבוקה, בשורה הראשונה ועד החלק האחורי של השליש הקדמי. רוכב, במיקום כזה, נכנס לכל פנייה בצורה יחסית נוחה, לא נדרש להאט ולהאיץ הרבה.  על מנת לשמור על המיקום הקדמי על הרוכב להיות נחוש ובעל ביטחון. רכיבה כזאת תאפשר לרוכב לבחון את מהלכי המרוץ של שאר הרוכבים שפורצים קדימה ולהחליט מתי הוא נדרך ופותח מבערים.


"מהלכי המרוץ אשר קורים באופן טבעי בקדמת הדבוקה"
צילום: אייל דולין



התייחסות נוספת, לעיקולים, היא ביתרונה של קבוצת הבריחה על פני הדבוקה. קבוצת הבריחה תוכל לנוע בקלות יתרה על המסלול המתפתל בעוד רוכבי הדבוקה, בגלל גודלה, יתקשו בעיקולים ולמרות זאת צריך לחשוב מה המשמעות של כל מהלך שאני או מתחרה אחר עושה וזאת על מנת להגיע אל ההקפה האחרונה וקו הסיום במיקום הטוב ביותר.

מקצה העלית ושאר הקטגוריות צפויים להיות מעניינים ומהירים וחשוב לציין כי זהו המרוץ המתאים להביא איתכם את הקהל הביתי כבני המשפחה והחברים. הצופים יוכלו ליהנות ממעקב קרוב ורצוף על התפתחות התחרות כאשר הרוכבים חולפים במהירות לאורכו מספר פעמים רב ובהפרש קטן בלבד. צפוי מזג אוויר אביבי וניתן יהיה לקחת זמני ביניים, לעודד מכול וליהנות מאירוע ספורטיבי ייחודי.

כל הפרטים על המרוץ כאן

רועי  שיפרון
מאמן  אופניים
, Eco Team הדרכת אופניים

קישורים: אופניים, מרוץ אופניים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג