הצלחה לחצי המרתון המדברי

אחוז גבוה מ-312 משתתפי מקצה חצי המרתון המדברי שהתקיים בסוף השבוע באילת, הצביעו עליו כריצה היפה ביותר שהם חוו בחייהם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אחוז גבוה מ-312 משתתפי מקצה חצי המרתון המדברי שהתקיים בסוף השבוע באילת, הצביעו עליו כריצה היפה ביותר שהם חוו בחייהם

מאת:מערכת שוונג,צילומים: יניב כהן, עופר ביידה


אילת ידועה כעיר קיצית בה ימי החורף נדירים. אחד מוותיקי העיר, שהשתתף בריצת חצי המרתון המדברי שהתקיימה היום (שישי 30 בחודש דצמבר 2012), אמר בסיומה: "העיר נהנית משלושה ימי חורף בממוצע שנתי. סוף השבוע שנעל את שנת 2011, זימן לרצים מזג אוויר אירופי קריר ונופי בראשית שרק אילת וסביבותיה מסוגלים לנפק".

כבר בשעות הבוקר המוקדמות החלו המשתתפים להתייצב במתחם 'ביג' שנבחר כמארח האקספו, כמו גם את אזורי הזינוק והגמר של חצי המרתון המדברי שכלל גם את מרוץ הבנים ל-10 ק"מ ע"ש אילן לוי ויונתן אזולאי ז"ל ואת המרוץ העממי ל-5 ק"מ, ואפילו את מקצי בתי הספר מכיתות ד'.

חברת 'מרתון ישראל' בשיתוף עם עיריית אילת, חברת סאקוני והרשתות המפוזרות במתחם 'ביג' דאגו למשתתפים החל מהרישום המסודר, דרך החימום המשותף, ועד לקבוצות מעודדים לאורך המסלול וכיבוד ראוי בסיום הריצה שכלל פירות, שתייה יוגורטים ומאכלים שונים נוספים.

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי אמר למשתתפים רגע לפני הזינוק: "המירוץ הזה הנו אירוע נוסף שממצב את אילת כעיר ספורט בין-לאומית", כל זאת, רגע לפני שהוא עצמו יצא לריצה העממית ל-5 ק"מ.

אורח כבוד של חברת 'מרתון ישראל' באירוע היה גאורגיוס קראיאניס היווני, נציג התאחדות המרוצים והמרתונים הבין-לאומית (AIMS). קראיאניס העיד על ייחודיותו של המסלול באומרו: "פעמים רבות נמאס לאנשים לרוץ בשטחים העירוניים האורבניים. המרוץ הזה נותן להם משהו אחר, יפה שבו הם יכולים ליהנות מהריצה, אך יחד עם זאת גם מנוף שווה עין". בנוגע לארגון היווני לא חסך שבחים: "הארגון הוא ברמה הכי גבוהה שיש. למרות שתמיד יש מקום לשיפורים נוספים, נעשתה כאן עבודה מצוינת וראויה".


המנצח – פיילוס צמאיאראס


במקצה הראשי, היווני פיילוס צמאיאראס בן ה-48 לקח את ההובלה כבר בשלבים המוקדמים של המרוץ. ככל שהקילומטרים עברו, הפער שפתח צמאיאר על יתר מתחריו הלך וגדל עד לניצחון שהגיע אחרי 1:20:30 שעה. צמאיאראס שהגיע כאורחו של קראיאניס מה-AIMS, אמר בסיום: "השתתפתי כבר בהרבה מרתונים וריצות שטח שגרתיות יותר ושגרתיות פחות. זה היה אחד המרוצים מהם הכי נהניתי. המסלול לא קל אמנם, אבל ההפתעות שהמתינו לנו בדרך בדמותם של מתופפים ולהקות פולקלור, יחד עם הנוף המדהים והמסלול שסומן בצורה מרשימה, העניקו לריצה כולה חוויה אחת גדולה. אין ספק שארצה לחזור לכאן שנה הבאה".

שני בדירוג הכללי סיים יוסי אהרוני בזמן של 1:27:53 שעה לפני יוהכים וורטנברג שקבע 1:30:19 שעה. דניאל קרן ממרת"א סיים רביעי 1:30:57. בין הנשים ניצחה סבטלנה בחמנד בזמן של 1:36:10. "היה לי קשה", הודתה אלופת ישראל ב-10 ק"מ כביש. "אני אחרי פציעה ומחלה, אבל אני שמחה שעמדתי בזה וניצחתי כפי שקיוויתי". שנייה בין הנשים סיימה אלכסנדרה הרד מארה"ב (1:48:29) לפני יקטרינה סולובייבה (1:49:04).

במקצה ל-10 ק"מ שהוזנק כרבע שעה אחרי חצי המרתון, ניצח רועי זוארץ מהפועל 'ספורט קלאב' אילת בזמן 38:32 דקות. בדומה לריצת חצי המרתון, גם במקצה ל-10 ק"מ זוארץ בלט מעל יתר הרצים בהפרש ניכר כשהקדים את הרץ שסיים שני, רון יהודה, ב-6 דקות ושנייה אחת. שלישי סיים תומר וידר מקבוצת טריאתלון רמת נגב בזמן של 45:06 דקות. בין הנשים ניצחה פאולה ואן חילסט, תיירת הולנדית ששוהה בחופשה בישראל ונרשמה למרוץ ביום שקדם לו בעקבות פרסום שראתה בחוצות העיר אילת. ואן חילסט שחצתה את קו הגמר בזמן של 51:51 דקות, אמרה בסיום: "אני רצה שנים רבות ושמחתי לראות שיש ריצה באילת בדיוק כשאני כאן. אמנם לא ויתרתי על ריצות אימון בזמן החופשה, אבל תחרות טובה אף פעם לא הזיקה לי, נהפוך הוא. אני שמחה לנצח בכל תחרות בה אני משתתפת. המרוץ היה קשה, אבל מצוין, ועמד מבחינתי בכל קריטריון של מרוץ בין-לאומי בו השתתפתי, והיו רבים כאלו. אין כמו לנצח בתחרות בזמן חופשה, ועוד באחת שלא תכננתי בכלל להשתתף בה". שרית שנער סיימה במקום השני בזמן של 54:48 ד' והקדימה ב-18 שנ' את הגר גרייף.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג