המרוץ המדברי: רצים בלי מעצור לדרום "החם"

מחר יצא לדרך בפעם השנייה חצי המרתון המדברי באילת, שיהווה אפרטיף לקראת המרתון שצפוי להיערך בשנה הבאה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מחר יצא לדרך בפעם השנייה חצי המרתון המדברי באילת, שיהווה אפרטיף לקראת המרתון שצפוי להיערך בשנה הבאה

מאת:מערכת שוונג


אתמול היה יום רווי רגשות מעורבים עבור מארגני ה"Desert Run", או בשמו העברי – "המרוץ המדברי": מחד הם קיבלו הודעה מאכזבת על ביטול הגעתו של סקוט ג'וריק, אולטרה מרתוניסט מהטובים בעולם, שהיה אמור להיות אורח הכבוד של המרוץ, זאת עקב המצב הבטחוני בארץ. מאידך, הם יכולים היו לראשונה לצאת בהודעה מרגשת בעצמם: בשנה הבאה תתרחב מתכונת המרוץ והוא יהפך למרתון, המרתון המדברי הראשון בישראל ליתר דיוק.
 
כך או כך, מארגנים ומשתתפים כאחד, כולם כבר מחכים בקוצר רוח למחר, אז יערך המרוץ המדברי בפעם השנייה. במרכזו של המרוץ עומד המקצה למרחק של חצי מרתון, ובנוסף יערכו מקצים תחרותיים למרחק של 10 ו-5 ק"מ וכן מקצה עממי של 2 ק"מ. בסך הכל ישתתפו בארוע למעלה מ-600 רצים, כמחצית מהם בחצי המרתון.


(צילום: מני קסלסי)


המסלול נחשב למאתגר למדי, אף על פי שהעליות בו מתונות למדי, וייחודו בריצה בשטח אל מול נופי המדבר המשתנים. הזינוק מתקיים ממתחם ביג בצפון העיר אילת, ובהמשך עוברים הרצים דרך יער הולנד, נחל רודד, הר ונחל שחורת, בטרם החזרה לנקודת הסיום, הממוקמת בנקודת הזינוק.
 
היום אחר הצהריים יפתח האקספו של התחרות במרכז ביג ויציע למשתתפים, לצד איסוף הערות, דוכני ספורט ובריאות, מופעים והפעלות לילדים, אירוח בדואי מסורתי וכיבוד וגם ארוחת פסטה. ביום שישי בערב תערך מסיבת הסיום של המרוץ בחוף הווילג' באילת ובמהלכה יוקרן סרט הסיכום של המרוץ.





בניגוד לג'וריק, שהיה אמור להרצות במסגרת מסיבת הסיום על ספרו "Eat & Run", המארגנים אומרים שלא נרשמו ביטולים לאירוע (מלבד מקרים ספורים של צו 8), וזאת אף על פי שמרבית הרצים מגיעים דווקא מאיזור המרכז.
 
"חבל לנו מאוד שג'וריק לא יגיע כי היו מתוכננות להתקיים איתו מגוון פעילויות, אבל זה לא יפגום בחוויה של המרוץ והרצים", אומר עופר פדן, מנהל "מרתון ישראל", יזם ומפיק התחרות, "הריצה בנופים המדהימים של המדבר, בנחל רודד ופארק הולנד, לצד תחנות העידוד וההפתעות שאנחנו מכינים לרצים לאורך הדרך, הופכים את המרוץ הזה למאוד ייחודי. כל מי שהשתתף במרוץ בשנה שעברה אמר שזו היתה ריצה מאוד מיוחדת – ניסינו לשמר את זה גם השנה ולשפר איפה שאפשר".


(צילום: מני קסלסי)


פדן סיפר גם על החדשות הטובות לגבי סיכום עם עיריית אילת על עריכת מרתון באיזור בשנה הבאה – פתחו יומנים – בתאריך ה-29.11.2013. "היעד מלכתחילה היה מרתון מלא. חצי המרתון היה מבחינתו סוג של פיילוט – הפיילוט הצליח והגענו להחלטה ללכת בשנה הבאה על כל הקופה", הוא מסביר, "זה יהיה המרתון המדברי הראשון בישראל ואנחנו מתכוונים שהוא יהווה ארוע בינלאומי".


22.11.2012


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג