המבחנים האמריקאים באתלטיקה || האיש המהיר בארה"ב ניצח גם ב-200 מ'

ג'סטין גאטלין ניצח גם ב-200 מ', ויחד אתו גם לשון מריט ילך על דאבל במשחקים אולימפיים, אבל דאבל שונה. ניצחון אדיר לברנרד לאגאט ב-5,000 מטר, האלוף האולימפי וסגנו ב-110 משוכות בחוץ
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ג'סטין גאטלין ספרינטר אמריקאי
ג'סטין גאטלין ספרינטר אמריקאי

ג'סטין גאטלין אולי לא רצוי בהרבה מקומות בגלל העבר הבעייתי שלו שכולל השעיה לארבע שנים בגלל שימוש בחומרים אסורים. מצד שני לגאטלין יש זכות מלאה להתחרות במבחנים למשחקים האולימפיים בריו וגם השנה הוא כיכב בתחרות הכל כך קשה הזאת אחרי שלפנות בוקר (ראשון) השלים דאבל בריצות הספרינט עם ניצחון ב-200 מטרים.

לשון מריט אצן אמריקאי

האמריקאי הראשון מאז מייקל ג'ונסון שיתמודד על דאבל ב-200 ו-400. לשון מריט | צילום: Erik van Leeuwen

אחרי שבמוקדמות הוא אפשר לאחרים לתפוס כותרות, גאטלין ניצח בגמר ה-200 מטר בזמן של 19.75 שניות מי ששוב החמיץ מקום בריו 2016 היה טייסון גיי, שהפעם סיים במקום השישי בלבד בזמן של 20.38 שניות. השניים שייצגו את ארצות הברית יחד עם גאטלין יהיו לשון מריט ואמיר ווב.

מריט, שגם לו עבר של השעייה בגלל שימוש בחומרים אסורים, סיים שני בזמן של 19.79 שניות אחרי שבמוקדמות קבע שיא אישי של 19.74 שניות. זו תהיה הפעם הראשונה שבה הוא יתמודד על דאבל בריצות 200 ו-400, והוא גם יהיה האמריקאי הראשון מאז מייקל ג'ונסון שמנסה לעשות דבר כזה. נואה ליילס, שרק סיים את לימודיו בתיכון, סיים במקום הרביעי בזמן של 20.09 שניות והחמיץ את המקום בריו.

בן 41 ניצח ב-5,000 מ'

עם כל הכבוד לגאטלין הכוכב הגדול של היום במבחנים האמריקאים היה ברנרד לאגאט, שבגיל 41 ניצח בריצת 5,000 מטר והוא יתחרה במשחקים האולימפיים בפעם החמישית (בפעמיים הראשונות ייצג את קניה). זו היתה ריצה טקטית מטורפת, וכשהפעמון צלצל בהקפה האחרונה לאגאט בכלל היה במקום השישי ומי שבלט במסכי הטלוויזיה היה גיילן ראפ, האלוף ב-10,000. אלא שראפ התחיל את הספרינט שלו מהר מדי ונעקף על ידי הרצים המובילים בדבוקה שאחריו. לאגאט היה אחד מהם אבל 200 מטרים לסיום עוד היה במקום השלישי. רק ביישורת האחרונה הוא פתח מבערים ובספרינט מרהיב ניצח בזמן של 13:35.50 דקות ויחד אתו ייצגו את ארצות הברית בריו חסן מאד ופול צ'לימו.

ברנרד לאגאט רץ אמריקאי למרחקים ארוכים

פיניש אדיר בדרך למשחקים האולימפיים בפעם החמישית. ברנרד לאגאט | צילום: André Zehetbauer

גם ריצת ה-110 משוכות, אחת הריצות הטובות של האתלטיקה האמריקאית, התאפיינה בחילופי דורות. האלוף האולימפי מלונדון 2012, אריאס מריט, סיים במקום הרביעי וסגנו ג'ייסון ריצ'רדסון סיים חמישי – כך ששניהם מחוץ לריו. מי שניצח במבחנים והוא גם אלוף ארצות הברית החדש זה דבון אלן, שמשלב פוטבול ואתלטיקה קלה במכללת אורגון בה הוא לומד. בזכות תוצאה של 13.03 שניות בגמר הוא גם הפך למועמד למדליית זהב אולימפית. יחד אתו ייסעו לריו רוני אש וג'ף פורטר ששניהם קבעו 13.21 שניות והקדימו את מריט במאית השניה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג