הלך לעולמו הנרי אוחיון, מגדולי רוכבי האופניים בהיסטוריה של ישראל

אוחיון, הרוכב הישראלי הראשון שייצג את ישראל במשחקים האולימפיים, בצוותא עם ז'ק בן דוד ז"ל, נפטר בגיל 89. בעבר ביקש: "רוצה שיקברו אותי עם דוגמה של אופניים בין הזרועות, אולי אשתמש בהם בעולם הבא"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הנרי אוחיון. ממניחי היסודות | צילום: באדיבות כרמי שרביט

אבל בענף האופניים הישראלי. הנרי אוחיון, אחד מגדולי רוכבי האופניים בהיסטוריה של ישראל ומדור המייסדים של הענף, הלך לעולמו אתמול (שישי) והוא בן 89 במותו, כך הודיע איגוד האופניים.

אוחיון היה לרוכב הישראלי הראשון, בצוותא עם יצחק (ז'ק) בן דוד ז"ל, שייצג את ישראל ברכיבת כביש במשחקים האולימפיים. השניים עשו זאת ברומא ב-1960 ומאז לא היה רוכב אופני כביש במקצה הגברים שהשתתף במשחקים האולימפיים. בתזמון מצמרר, ממש בשבוע שעבר הבטיחה ישראל את הכרטיס האולימפי למקצה הגברים בכביש, לראשונה מאז אוחיון ובן דוד.

אוחיון נולד בעיר אספי שבמרוקו בשנת 1934 ועלה לישראל בגיל 22. מאז ועד פטירתו חי בעיר אשקלון, אותה גם ייצג במועדון הפועל אשקלון באופניים בתקופתו כרוכב. הוא זכה שש פעמים בתואר אלוף ישראל – ב-1959 ולאחר מכן חמש פעמים ברצף מ-1961 עד 1965. גם לאחר פרישתו מרכיבה מקצוענית ב-1968, המשיך לרכוב להנאתו ממש עד השנים האחרונות.

בראיון שהעניק לפני כעשור לתכנית "קפיצה בזמן" לערוץ הספורט אמר אוחיון: "ביום שיקחו אותי ללוויה, בבית יש לי אופניים יפים, נחמדים, דוגמה, אני רוצה שישימו לי את זה בין הזרועות שלי, שאני לא אשאר בלי רכיבה, אולי אני אשתמש בהם בעולם הבא. אני משוגע, נכון? לא נורא, כולם אומרים שאני משוגע בכל מה שקשור לאופניים".

בשנת 2010 קיבל מרובי ריבלין, אז יושב ראש הכנסת, גביע הוקרה על תרומתו לספורט הישראלי, באותה שנה הוא אף הוציא ספר אוטוביוגרפי בשם "גלגלי החיים". על גב הספר כתב אוחיון: "ספר זה, נובע מה"קסם" שחש אני, מרכיבתי האובססיבית על אופניי, שהוא הכוח המניע, דרכו בניתי את עצמי. רבים מכנים אותי "מיתוס", "אגדה", "משוגע", אך העיקר בשבילי זה לגלגל את אופניי, שבתורם מעניקים לי את הכוח להמשיך בחיי. הנני מאמין באמונה שלמה, שאהבתנו העזה לרכיבה, תורמת לבניית עולם טוב, יפה ומספק יותר, לנו ולסביבתנו. לכן רוכבים יקרים, התמידו ברכיבתכם, כי תעניק לכם "סם" חיים נוסף, כפי שהיא מעניקה לי".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אבנר הגיב:

    כהנרי היה כבר יותר מ 80 עוד הגיע בשבתות מאשקלון להפסקה קצרה בצומת נחשון. זמן טוב לשבת ולשמוע את סיפורי הגבורה שלו. דמות מיתולוגית. לדוגמה.

  • ר.א. הגיב:

    אוחיון היה ויישאר בתודעה כרוכב ואדם נפלא. יהי זכרו ברוך

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג