היסטוריה: ישראל תארח את אליפות העולם לנוער בשחייה

אירוע שיא בשחייה העולמית מגיע לארץ בפעם הראשונה. התחרות תיערך ב-9-4 בספטמבר במכון וינגייט בהשתתפות למעלה מ-600 שחיינים ושחייניות מכ-120 מדינות, בהם גם כמה מהבכירות והבכירים בעולם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הבריכה במכון וינגייט | צילום: Maxim Dupliy, איגוד השחייה

היסטוריה כחול-לבן. התאחדות השחייה העולמית הודיעה היום (שלישי) רשמית על כך שישראל תארח את אליפות העולם לנוער בין 4 ל-9 בספטמבר 2023. זו הפעם הראשונה בה תיערך תחרות בסדר גודל כזה בישראל בענף, לאחר שבעבר נערכו כאן אליפות אירופה בבריכות קצרות ב-2015 ואליפות אירופה לנוער ב-2017.

למעלה מ-600 שחיינים ושחייניות מכ-120 מדינות ברחבי העולם צפויים להגיע לישראל לתחרות שתתקיים במכון וינגייט. מדובר באירוע השלישי בחשיבותו של איגוד השחייה העולמי, אחרי אליפות העולם ואליפות העולם בבריכות קצרות, והשני בחשיבותו ב-2023, אחרי האליפות העולמית לבוגרים שתיערך ביפן בחודש יולי.

האליפות, שתתקיים בשנה אולימפית, תימשך ששה ימים ותהווה גם תחרות רשמית לקביעת הקריטריון לאולימפיאדת פריז 2024. אליפות העולם לנוער מתקיימת פעם בשנתיים, כאשר בשל הקורונה התקיימה האליפות הקודמת אשתקד (נדחתה מ-2021) ואותה אירחה פרו.

יו"ר איגוד השחייה, מיקי חליקה: "אחרי מאמצים רבים הצלחנו להביא לישראל אליפות עולם, עבורנו מדובר בהישג חסר תקדים בכל קנה מידה ואני מודה לכל האנשים שעמלו מאחורי הקלעים כדי שזה יקרה. אני מאמין שאירוע בסדר גודל שכזה יקדם את ענף השחייה ואני מודה לאיגוד השחייה העולמי שנתן בנו את האמון ובחר בנו לאירוח התחרות".

אלופת אירופה, השחיינית האולימפית אנסטסיה גורבנקו ציינה בהודעה הרשמית לאיגוד העולמי: “כמי שמגיעה מישראל, זה די מגניב לשמוע שנתניה תארח את אליפות העולם לנוער. אני גאה לדעת שהמדינה שלי תארח אירוע גדול שכזה. כשחיינית נוער, הייתי ממוקדת בלשחות מהר יותר ולראות איפה אני עומדת ביחס לטובות בעולם בגיל שלי ולטוס מסביב לעולם. מה שעוד יותר טוב מזה היא האפשרות להראות לחברים ולמתחרים את הבית שלי. אני בטוחה שהספורטאים ייהנו להתחרות בנתניה, וגם ימצאו קצת כיף מחוץ לבריכה, בעיר היפה והספורטיבית הזו".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג