"היו לי בעיות של נשים": סיפרה לונה צ'מטאי-סלפטר לאחר המרתון

הרצה הישראלית שהיתה אחת המובילות בדבוקה הראשונה במרתון, מספרת מדוע נאלצה לפרוש לאחר 38.2 ק"מ
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

זה היה נראה מבטיח, הרצה הישראלית לונה צ'מטאי-סלפטר היתה בדבוקה המובילה בקילומטר ה-38 במרתון האולימפי של טוקיו והיתה ממוקמת שלישית, כאשר רק בריגיד קוסגיי ופרס ג'פצ'רצ'יר הקנייתיות היו לפניה במרחק מטרים בודדים, ומולי סיידל האמריקאית נשפה בעורפה כשהיא ממוקמת רביעית. בנקודה הזו עצרה לפתע צ'מטאי-סלפטר את הריצה והיה נראה שהיא נאבקת בכאבים, כשהאפשרות הנראית לעין היתה שעומס החום הכניעה אותה. כעת, לאחר שהתראיינה בשיחת זום עם איתי מגידי המנהל ההישגי באיגוד האתלטיקה, התבררה הסיבה שגרמה לה להפסיק את הריצה בפתאומיות שכזו.

"אני בסדר עכשיו", אמרה צ'מטאי-סלפטר, "מזג האוויר לא היווה בעיה עבורי. הוא אמנם היה קצת חם, אבל עברתי הכנה מתאימה לכך". כשנשאלה מה גרם לה לעצור היא אמרה, "היו לי בעיות של נשים".

"מה שלונה אומרת זה די מדויק וממצה", אמר איתי מגידי המנהל ההישגי של איגוד האתלטיקה, "בסוף מה שפגע אלו היו כאבי בטן שתקפו אותה חזק בקילומטר ה-33 בערך ובקילומטר ה-36 הם הוחמרו ובקילומטר ה-38 גרמו לה ממש לעצירה. זו היתה ריצה שהלכה לכיוון טופ 4 ובתחזיות שלנו אפילו מדליה וכמו שראינו זה לא נגמר כמו שצריך. עוד הוסיף מגידי, כי הלוגיסטיקה של המעבר מטוקיו לעיר סאפורו היתה צריכה לתת תנאים יותר טובים אבל זה לא קרה".

פרופ’ דני נמט שנמצא בטוקיו על תקן ראש התחום הרפואי במשלחת סיפר כי היו תנאים מאוד קשים. "מבחינת ההכנה לתנאים האלו היינו מוכנים היטב. הצפי הוא שריצת הגברים היום (ראשון) תהיה בתנאים יותר טובים שכן יש ירידה בטמפרטורה של כ-3-4 מעלות".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • נטי פגלין הגיב:

    מה זה בעיות של נשים? אני אישה ולא מבינה על מה היא מדברת.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג