החותם של סטאמפ בישראמן סמסונג 2013

בכל תחרות יש את הסיפור המיוחד, הדרמה של נחישות, דבקות במטרה והמעניקה את ההשראה. בישראמן סמסונג זה היה אנדרס סטאמפ שהוביל במקצה החצי איש ברזל, למרות תקלה טכנית גילה מיקוד בלתי מתפשר במטרה, נפצע ברגלו ובכל זאת סיים במקום השני. לנו היה את המזל העיתונאי להכירו עוד בדרך לאילת ויש גם את הזווית הישראלית הרומנטית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בכל תחרות יש את הסיפור המיוחד, הדרמה של נחישות, דבקות במטרה והמעניקה את ההשראה. בישראמן סמסונג זה היה אנדרס סטאמפ שהוביל במקצה החצי איש ברזל, למרות תקלה טכנית גילה מיקוד בלתי מתפשר במטרה, נפצע ברגלו ובכל זאת סיים במקום השני. לנו היה את המזל העיתונאי להכירו עוד בדרך לאילת ויש גם את הזווית הישראלית הרומנטית


מאת:אביטל הירש ויאיר בן עמי



 אתר ישראמן סמסונג 2013 – כאן
 כל כתבות ישראמן סמסונג – כאן
כל התוצאות כאן

את אנדרס סטאמפ בן ה-31 מקופנהגן, דנמרק, פגשנו כבר בדרך לאילת. סטאמפ הגיע כדי להשתתף במקצה חצי הישראמן סמסונג 2013, מלווה בהוריו, בבת זוגו הישראלית ובהוריה. מאחוריו תחרות איש ברזל בקופנהגן, אותה השלים בזמן של 9:08 שעות ושיא של 4:22 שעות בחצי המרחק.  


סטאמפ מבצע אימון הכרת מסלול ביום לפני הזינוק


ראינו אותו במהלך התחרות מוביל ברכיבה, עד שנתקל בתקלה טכנית באופניים ואיבד את ההובלה. לבסוף הוא סיים במקום השני, בזמן של 5:18:16 שעות.

ביום שאחרי, אנדרס נראה מאוכזב ביותר ומספר שזו אכן תחושתו.

"כבר בחלק של השחייה לא הצלחתי לראות את המצופים ולהערכתי זה גרם לי לשחות כ-100-150 מטר יותר ממה שהייתי צריך. הרכיבה התחילה טוב, אבל אחרי כ-17 ק"מ הייתה לי בעיה באופניים ולא הצלחתי להעביר את ההילוכים לגלגל השיניים הגדול, וכך לא יכולתי לפתח מהירות בירידות ובמישור".


סטאמפ שומר על ההובלה בעלייה למעבר נטפים


סטאמפ יצא מהמים ראשון, בפער של כ-3.5 דקות מליאור זך מאור. במהלך הטיפוס למעבר נטפים הוא שמר על ההובלה ואף עקף את המוביל של מקצה השלשות שיצא בפער של כמעט 8 דקות לפניו למסלול הרכיבה. במעבר נטפים הוא כבר הקדים את ליאור זך מאור ב-5 דקות. לאחר כ-70 ק"מ ירד הפער בין סטאמפ לזך מאור ועמד על כשלוש דקות. כחמישה ק"מ לפני נטפים השרשרת באופניו של סטאמפ נפלה והוא נאלץ לרדת מהאופניים ולרוץ יחף כשהוא דוחף אותם. בירידה האחרונה לפני נטפים הוא קפץ שוב על האופניים וגלש מבלי לפדל. לתחנת ההחלפה הגיע כשהוא רץ לצד אופניו והקהל צועק לו שהוא יכול עוד לרכב עד לקו הירידה מהאופניים ומשום שלא ידעו על התקלה הטכנית.

הריצה היחפה גרמה לו להיפצע בכף הרגל, ולמחרת התחרות הוא אומר שלדעתו הוא איבד כ-5 דקות בריצה: "אם לא היו קורות לי כל התקלות האלה, אני חושב שהייתי עושה תוצאה מהירה יותר ב-25 דקות", הוא אומר בעצב.

האם לפני התחרות חשבת שיש לך סיכוי לנצח?
"כששמעתי בבוקר כשכריס ליאטו לא ישתתף, חשבתי שאולי יש לי סיכוי לנצח", הוא מודה.

מה דעתך על ארגון התחרות?
"כל השלבים המקדימים – הרישום וההכנות לאירוע, היו מאוד מקצועיים, אבל מרגע שהמרוץ התחיל היה בלגן מסוים, בעיקר בשחייה – הסימונים לא היו ברורים ושחינו יותר מדי".

מה דעתך על המסלול?
"באופן כללי זה מרוץ נחמד, אבל אני לא מתכוון לעשות פה את המסלול המלא”, הוא עונה בחיוך. "אני מעריץ את כל מי שמשתתף בישראמן המלא. זה מסלול כל כך קשה לדעתי. אתמול בערב כשאני כבר ישבתי ואכלתי ארוחת ליל שבת במלון, שמעתי שאנשים עוד ממשיכים לרוץ ולא סיימו את המקצה המלא. זה מדהים בעיניי".

האם תחזור לישראמן?
"כן", הוא עונה בלי להסס. "בשנה הבאה אני מתכוון להתחרות שוב בחצי ישראמן. אחד היתרונות של הישראמן הוא שזה זמן טוב לבנות כושר, לפני שהתחרויות מתחילות בסביבות מאי".

סטאמפ יוצא לריצה


יש לך עוד תכניות לתחרויות אחרות במהלך השנה?
"אני מתכנן להשתתף באליפות דנמרק בחצי איש ברזל ואולי בחצי איירונמןבמיורקה. הבעיה שלי היא בעיקר כלכלית, אחרת הייתי משתתף ביותר תחרויות".

לאחר התחרות יצא לנו גם לשוחח מעט עם אמא של אנדרס סטאמפ שאמר כי היא מקווה שהם יצליחו להגיע לישראמן של 2014 ושוב לפגוש את המשפחה של הללי (בת זוגו), אך הם עוד לא יודעים אם יצליחו לעשות זאת.


סטאמפ על קו הסיום של חצי ישראמן סמסונג 2013 (צילום: מאיה גייר)


כמי שליוו (צוות תוכן שוונג) את סטאמפ כבר יומיים טרם הזינוק ובמהלך התחרות בכמה קטעי רכיבה, הבנו כי החמצנו תוצאה ברמה בינלאומית הגבוהה ביותר. סטאמפ מתחרה בטריאתלון שנה אחת בלבד ואת הבסיס הספורטיבי והאירובי שלו הוא מביא מעברו כשחיין בנבחרת הנוער של דנמרק.

עם הבטחתו לשוב לישראמן 2014 אנו כבר סקרנים לראות כיצד יגיע אלינו עם ניסיון שיגדל ב-100% בתחרויות טריאתלון.

27.1.2013


אביטל הירש
שוחה, רוכבת ורצה, לא בו זמנית. עורכת משנה בשוונג


יאיר בן עמי - מציאות נושכתיאיר בן עמי
עורך ראשי של אתר Shvoong ובעל הטור מציאות נושכת



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג