9 וחצי שנות מאסר נגזרו על הדורס של תומר ויינשטיין ויניב לוגסי

בית המשפט גזר היום את דינו של יונתן פדידה, שהורשע בהמתה בקלות דעת של רוכבי האופניים תומר וינשטיין ויניב לוגסי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הידיעה הראשונית על התאונה

התאונה שהרגה את תומר ויינשטיין ויניב לוגסי זעזעה לפני כשנה וחצי את קהילת רוכבי האופניים. מעבר להיותה קטלנית וקשה, היה מדובר בתאונה טרגית שנבעה מקלות דעת וזלזול בערך חיי אדם שנגרמה על ידי יונתן פדידה הנהג הדורס. אירוע הדריסה התרחש ב-16 בדצמבר 2019 בסמוך לשעה 6:30 בבוקר, כאשר שני רוכבי האופניים שהיו במהלך אימון על כביש 5511 ליד צומת הדרים, הופתעו על ידי רכב שנסע בפרעות ופגע בהם בחוזקה.

היום (רביעי) גזר בית המשפט את דינו של הנהג הדורס יונתן פדידה, שהורשע בהמתה בקלות דעת של תומר וינשטיין ויניב לוגסי ז"ל. עוד נגזרו על פדידה פסילת רישיון ל-15 שנה ופיצוי כספי של 100 אלף שקל לכל אחת מהמשפחות. הדורס הורשע במסגרת הסדר טיעון כי נהג במהירות מופרזת ובהשפעת סמים, וכמו כן בשיבוש מהלכי משפט. לאחרונה במסגרת הסדר הטיעון, הודה פדידה בעבירות המיוחסות אליו, אך יחד עם זאת, הסדר הטיעון לא כלל הסכמה בעניין העונש בשל חומרתו של התיק וגזר דינו נקבע לתשע וחצי שנות מאסר.

על פי הממצאים בשטח ועדויות, השניים נפגעו על ידי רכבו של פדידה שהגיע מצפון לדרום. הרכב פגע במעקה הבטיחות והתנגש בעצמה ברוכבים מקבוצת "טריהרד" ו"אקוויפ". במקום התאונה התפזרו עשרות חלקי אופניים על הכביש ובסמוך להם שכבו שני הרוכבים על הכביש כשהם סובלים מפגיעות קשות וללא הכרה. אמבולנס מד"א שהגיע למקום ההתרחשות ביצע בשניים פעולות להצלת חיים שכללו החייאה, אך נאלץ לקבוע את מותם במקום.

במהלך המשפט התברר בכתב האישום כי פדידה נהג במהירות של 160 קמ"ש וביצע עקיפה מסוכנת כאשר הגיע מולו רכב הוא סטה בחדות חזרה לנתיב שלו אך איבד את השליטה על הרכב, פגע במעקה הבטיחות ופגע בעצמה בשני הרוכבים באופן אנוש.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • הטריאתלט הגיב:

    מה קורה במדינת ישראל? גזרי דין כאלה משדרים מסר שחיי הרוכבים בעלי ערך נמוך, אם דורסים אותם המחיר הוא לא נוראי. הדורס נטל חיהם של שני אנשים , בעלי משפחות ברשלנות נוראה בזיזול בחיי אדם ועוד ניסה לטשטש ראיות, וזה העונש? כנראה שלהיות עבריין במדינת ישראל זה בהחלט משתלם ולא רק בנושא תאונות הדרכים ( יותר נכון לומר הרצח בכבישים), אלה גם בתחומי הפשע האחרים כולל הלאומני והחקלאי לאומני.
    בתי המשפט צריכים להתעורר ולספק הגנה לאזרחים שומרי חוק.

  • עמית הגיב:

    עונש חרפה. איך אדם כזה לא נענש במאסר עולם?

    1. השופט זרזירוביץ הגיב:

      עמית , על אף האסון הנורא והיתמות שנכפתה על ילדיהם , ולמרות העובדה שהענישה אינה כבדה דיה, עדיין, מאסר עולם אינו מידתי ,אילו 9.5 שנים בכלא וללא שום אפשרות לשחרור מוקדם על התנהגות טובה היה קיים אזי זהו בהחלט עונש סביר. אלא שמה שיקרה כאן זה מאסר של 6 שנים בפועל…..וזה עונש קל מידי.

      1. תומר עוזרי הגיב:

        כבוד השופט,
        למה , למה מאסר עולם אינו מידתי ?
        1. תחת השפעת סמים בניגוד לחוק
        2. מהירות 160 בניגוד לחוק
        3. מנוע מוגבר בניגוד לחוק
        4. לא הושיט עזרה כי דאג להחביא את הסמים

        הודה בכל הסעיפים הנבל.
        אם העונש המקסימום הקבוע בחוק הוא 12 שנה, אין יותר מתאים ממנו לעונש המקסימלי.
        אילו שיקולים יכולים להיות לשופטת כדי לא לגזור את העונש המקסימלי ?
        אגב – מדוע לא מכפילים בשניים את העונש המקסימלי ?
        שני הרוגים, שתי משפחות אבודות.

        איך פועלים כדי להגדיל את העונשים בחוק ?
        תודה, תומר

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג