הבלגן באתלטיקה הקנייתית נמשך, הפעם חשד לשחיתות ושוחד

בכירי התאחדות האתלטיקה הקנייתית חשודים בפרשה שבמרכזה נעלמו כספים שהעבירה חברת נייקי לטובת טיפוח האתלטיקה הקנייתית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דייויד רודישה אלוף העולם בריצת 800 מטר
דייויד רודישה אלוף העולם בריצת 800 מטר

בקיץ האחרון קניה הדהימה כשדורגה ראשונה בטבלת המדליות בסיכומה של אליפות העולם באתלטיקה קלה בבייג'ינג. האתלטים הקנייתים תמיד שלטו בריצות למרחקים ארוכים ובינוניים, אלא שבאותו קיץ קניה הפכה לאימפריית אתלטיקה גם בזכות אלופי עולם בהטלת כידון וריצת 400 משוכות.

דייויד רודישה אתלט קנייתי

אז מה עשו כדי שהכוכבים הקנייתים ילבשו נייקי? | צילום: Erik van Leeuwen

מספר חודשים לאחר מכן, ונראה שהאתלטיקה הקנייתית מתפרקת – לפחות ברמה הניהולית. הרצים הקנייתים ממשיכים לככב בעולם, אבל במקביל שלושת אנשי ההנהלה הבכירים בהתאחדות האתלטיקה הקנייתית מושעים מפעילות נכון להיום, ומבחינת התאחדות האתלטיקה הבינלאומית (IAAF) השתתפותם של האתלטים הקנייתים במשחקים האולימפיים ריו 2016 עדיין לא מובנת מאליו.

עוד כתבות בנושא
גם מנכ"ל התאחדות האתלטיקה הקנייתית חשוד בפרשת חומרים אסורים 
האם האתלטיקה העולמית על סף קריסה?
אלופת העולם לשעבר ב-1,500 מטר הושעתה בגלל חומרים אסורים 

אל כל הצרות שבמרכזן חשדות לשימוש בחומרים אסורים של אתלטים בכירים והעלמות בדיקות חיוביות מצד ההתאחדות, מצטרפות גם חשדות לפרשיות שוחד חמורות הקשורות לאותם פקידים בהתאחדות הקנייתית. החברה הגדולה ששמה נקשר לפרשיות השחיתות שלל הקנייתים היא חברת נייקי, ספונסרית הביגוד של נבחרת האתלטיקה הקניייתית שכל כך הרשימה בבייג'ינג 2015.

כמו כל חברה מסחרית אחרת, כמובן שנייקי שילמה להתאחדות הקנייתית עבור הזכות להלביש את כוכביה וכל זה דרך חוזה מסודר. הבעיה, לפי דיווחים שונים שפורסמו בארצות הברית ובקניה, החלה בשנת 2010, כאשר חברת הביגוד הסינית "לי נינג" החלה לחזר אחרי התאחדות האתלטיקה הקנייתית. בנייקי שמעו על כך והחלו ללחוץ, כאשר לפי אותם דיווחים הסיכום היה שהחברה האמריקאית תעביר לקנייתים מענקים של מאות אלפי דולרים לטובת השקעה ברצים באזורים עניים בקניה ועוד סוג של "מענק התחייבות" בסך של 500 אלף דולר.

אם אותם כספים היו באמת מופנים לטובת הרצים הקנייתים הכל טוב ויפה, אבל החקירה שמתנהלת בימים אלו בקניה מופנית בכלל לכיוון אחר. החשדות הם שהכספים האלה נמשכו מהר מאוד מחשבון הבנק של ההתאחדות הקנייתית, ועברו לכיסם הפרטי של אותם האנשים ששמם נקשר לשחיתות.

בחברת נייקי אגב טוענים שהם לא עשו שום דבר פסול כי הכספים שלהם היו מיועדים למטרות טובות, אבל המשטרה הקנייתית והגופים המקומיים שפועלים נגד השחיתות במדינה רומזים שאי אפשר להעלים עין מההתנהלות של נייקי בפרשה. בעצם השאלה הגדולה היא האם לאנשי נייקי היתה דרך לדעת מה עלה בגורלם של אותם הכספים?



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג