האם הרץ שמנסה לחצות את ארצות הברית מרמה?

רוברט יאנג הבריטי מנסה לרוץ 3,000 מייל מקליפורניה לניו יורק והשלים כבר שני שליש מהמסע, אבל בקהילת רצי האולטרה מוטרדים מעדויות לכך שהוא לא עושה את הכל בריצה - כל הפרטים, העדויות והתגובות בכתבה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

רבים מרצי האולטרה מרתון בעולם עוקבים בימים האחרונים אחר רוברט יאנג, אולטראיסט בן 33, שמנסה לשבור שיא בחציית ארצות הברית בריצה מחוף לחוף בזמן הקצר ביותר. המשימה של יאנג היא לשבור שיא בן 36 שנים ולחצות מרחק של 3,000 מייל (4,800 קילומטר) בפחות מ-46 ימים, 8 שעות ו-36 דקות – זהו השיא של פרנק ג'יאנינו ג'וניור שנקבע ב-1980.

78587.3

4,800 קילומטר בחודש וחצי? | צילום: Runultratalk

עוד כתבות אולטרה בשוונג
מדוע החלטתי להתחרות באולטרה "100 מייל חומת ברלין"
דעות || ענף האולטרה בישראל: הרבה בדימיון מעט בחיים
פיזיולגיה ותזונה באולטרה מרתון

בקהילת האולטראיסטים יש כאלה שמטילים ספקות באשר למסע

ב-14 במאי יצא יאנג למסע המטורף הזה שהתחיל בהנטינגטון ביץ' בקליפורניה ואמור להסתיים בניו יורק עד ה-29 ביוני. הוא אמור לרוץ בממוצע כ-65 מייל ביום (כ-104 קילומטר) ונכון להשבוע הוא כבר חצה 2,000 מייל, אלא שבקהילת רצי האולטרה יש כאלה שמטילים ספקות באשר למסע שלו, כך מפורסם באתר RUNNERS WORLD.

יאנג נמנע מלהיכנס לערים גדולות ורץ בכבישים עם כמה שפחות תנועה, כאשר המיקום שלו משודר באמצעות הצוות המלווה שלו באתר האינטרנט הרשמי שלו. הטענה של כמה מהמפקפקים בו היא שאין הגיון בקצב הריצה שלו כפי שהוא מתועד באתר, מה גם שהיו תלונות על קטע וידאו שבו נראה הרכב המלווה שלו נוסע מבלי שרואים את יאנג רץ ליד. השאלה הנשאלת בפורומים שונים היא האם יאנג נעזר מדי פעם ברכב ויושב בתוכו במקום לרוץ?

78587.1

קשה מאוד לאמת אתגרים מהסוג הזה | צילום:

"הביקורת עליי ורמת לתסכול רב"

יאנג עצמו התייחס לטענות לפני מספר ימים ואמר שהטענות השונות גורמות לו לתסכול רב ומאז שהן החלו הקצב שלו ירד והוא מצליח להשלים רק 50 מייל ביום. "הפעמים היחידות שבהן נסעתי ברכב היו רק כשסיימתי את היום וכיביתי את ה-GPS ואז נסענו לחפש מקום לאכול. במקרים כאלה חזרנו לאחר מכן לאותה נקודה והתחלתי מחדש", אמר יאנג.

חבר בצוות שלו טען שהם משקיעים הרבה מאוד זמן בלענות לכל המבקרים, למרות שהזמן הזה מיועד למנוחה. עם זאת, נמסרה גם עדות של רץ שהשתמש בדיווחי המיקום מהאתר של יאנג, כי בסך הכל רצה ללוות אותו באחד הלילות ליד קנזס. אותו רץ, אשר דלמוט, אמר שהוא מצא את נקודת הציון בלילה אבל ראה את רכב הליווי נע באטיות אבל לא ראה את יאנג ליד הרכב. הוא צילם מהטלפון הנייד שלו ופרסם שני קטעי וידאו שבהם רואים רק את רכב הליווי של יאנג נוסע באטיות.

78587.2

הטענה של יאנג לקטעי הוידאו היתה שלא תמיד הוא רץ בצמוד לרכב, ומדי פעם הוא מעדיף להתרחק ממנו קצת ולהיות לבד. על המקרה הספציפי הזה הוא אמר: "יכול להיות שהייתי בדיוק בצד השני של הכביש, יכולות להיות 50 סיבות לזה שלא הייתי צמוד לרכב". בצוותו של יאנג התייחסו גם לאותו מקרה ואמרו שהוא האט את הקצב והנהג לא שם לב.

לפי הניתוח של רצים בפורומים, הקצב של יאנג בחלק הראשון של המסע שלו בו צלח 65 מייל ביום היה בין 6:30 ל-7:00 דקות למייל (1,600 מטר), ורוב האנשים מתקשים להאמין לזה. יאנג טוען שהאסטרטגיה שלו היא ריצה של 4 שעות בין 16:00 ל-20:00, לאחר מכן מנוחה קצרה ואז ריצה שנמשכת כל הלילה עם תוספת של הליכה במטרה להשלים 65 מייל ביממה. בינתיים הוא ממשיך במסע שלו, ועושה רושם שבמקרים של ניסיונות לשבירת שיאם מהסוג הזה, לעולם לא נצליח לדעת את האמת. מה שבטוח, אותם שיאנים יכולים להיות גאים בעצמם או פשוט לעבוד על עצמם.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג