האם הקורונה פגעה בתוצאות הקדטים באתלטיקה בארץ ובעולם?

סביר להניח שבכל המדינות התמודדו האתלטים עם בעיות דומות עקב הסגרים והבידודים, בני נוה החליט לבדוק כיצד הדבר התבטא בתוצאות של גילאי הקדטים באתלטיקה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: Shutterstock

באוקטובר 2020 פגשתי במקרה את אחד המאמנים הצעירים. היה זה בדיוק עם היציאה מהסגר השני. הוא סיפר שהאתלטים הצעירים בגילאי ילדים וקדטים מגיעים בהתלהבות עם מוטיבציה גבוהה. לדבריו, העובדה שהלימודים בבית הספר נעשו מרחוק הגבירה את הרצון לבוא לאימונים על מנת לפגוש חברים. מצד שני, הוא טען שמגמת האתלטיקה בבית הספר לא גייסה תלמידים בגלל הלימודים מרחוק ולכן בעתיד יחסר מחזור ילידי 2008.

בינואר היו שוב מגבלות מסוימות על האימונים ובמידה מסוימת גם על התחרויות שהוגבלו רק למי שהוגדר כשייך לסגל נבחרות הגילאים השונים. גם תכנית התחרויות השתבשה במידה מסוימת ואליפות אירופה לקדטים לא התקיימה.

האם הקורונה פגעה בתוצאות הקדטים בארץ ובעולם? | צילום: shutterstock

סביר להניח שבכל המדינות התמודדו האתלטים עם בעיות דומות. לאור כל זה שאלתי את עצמי האם הדבר התבטא בתוצאות של גילאי הקדטים. לגבי התוצאות בארץ אין לי בינתיים נתונים, אבל לגבי המצב בעולם ניתן לבדוק זאת. בדקתי ברשימות הקדטים (u18) את תוצאת המקום העשירי והמקום ה-50 בעולם בשנים 2017-2021.

להלן ההשערות שלי:
1. בכל המקצועות יהיו התוצאות בשנת 2020 החלשות ביותר.

2. ברוב המקצועות יהיו התוצאות ב-2021 חלשות יותר מאלה של 2017-19. הדבר יבלוט יותר בתוצאות המקום ה- 50 מאשר בתוצאות המקום העשירי כי אתלטי הטופ העולמי נפגעו פחות.

3. יתכן שבמקצועות הריצה לא נראה הבדל בתוצאות 2021 כי השפעת הקורונה תקוזז עם השפעת הנעליים החדשות.

לסיכום, ההשערה לגבי שנת 2020 הוכחה באופן כמעט מלא בעיקר לגבי התוצאות שבמקום ה-50. בכל 13 המקצועות שנדגמו בגברים ובנשים התוצאה במקום ה-50 היתה החלשה ביותר. לגבי התוצאות במקום ה-10 הרי שאצל הנשים היו 10 מקצועות בהן התוצאה בשנה זו היתה החלשה ביותר ואצל הגברים 9 מקצועות.

ההשערה לפיה התוצאה בשנת 2021 תהיה השנייה בחולשתה הוכחה בעיקר לגבי התוצאות שבמקום ה-50 עם 11 מקצועות אצל הנשים ו-8 מקצועות אצל הגברים. לגבי התוצאות במקום ה-10 זה היה נכון רק לגבי 5 מקצועות בנשים (ועוד 3 מקצועות בהן התוצאה בשנה זו היתה החלשה ביותר) ו-5 מקצועות אצל הגברים (ועוד 4 מקצועות בהן התוצאה בשנה זו היתה החלשה ביותר).

לגבי השפעת הנעליים ב-2021: נראה שזה השפיע לטובה בעיקר במרחקים הבינוניים אצל הגברים. ממצא מעניין נוסף הוא שיש מגמה של החלשות משנה לשנה בתחום הזריקות ללא קשר לקורונה, בעיקר אצל הנשים. להערכתי זה מאשש את התחושה של העוסקים בתחום שפחות ופחות נערות מוכנות לעסוק בתחום הזה שמחייב פיתוח גוף משמעותי.

השפעת הנושא על אליפות אירופה לקדטים: כצפוי, לאור הנתונים הללו הוקלו הקריטריונים לאליפות אירופה לקדטים ובחלק מהמקצועות ההקלה היא די משמעותית. יתכן שזה יעזור לכמה אתלטים ישראלים להשיג את הקריטריון.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג