האלתרמנים משתפים: טיפים למרוץ המדרגות בעזריאלי

מדרגה מדרגה או שתיים שתיים? מתי כדאי לעקוף? ואיך מתמודדים עם הצפיפות בזינוק? כל מה שאתם חייבים לדעת לקראת מרוץ המדרגות בעזריאלי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מדרגה מדרגה או שתיים שתיים? מתי כדאי לעקוף? ואיך מתמודדים עם הצפיפות בזינוק? כל מה שאתם חייבים לדעת לקראת מרוץ המדרגות בעזריאלי

מאת:רן ודן אלתרמן

דן ורן אלתרמן, שניצחו במרוץ המדרגות של עזריאלי בשנים 2003, 2004, 2005, 2007, 2009, 2010, 2011, נותנים טיפים למרוץ מוצלח ומהנה.

1. ההזנקה במישור
התחרות מתחילה בריצה של כ 400 מטרים בחניון, וזאת כדי לפרוס את המתחרים כך שלא כולם ייכנסו יחד לחדר המדרגות. לפני הזינוק, מומלץ להתמקם מקדימה כמה שניתן, אך לא להתחיל בריצה מהירה מדי!

2. פניות פרסה
יש לשים לב לפניות הפרסה החדות שיש עד לכניסה לבניין. הפרסה הראשונה, כ-80 מטר לאחר הזינוק, חדה מאד – היזהרו כשאתם מגיעים אליה. בנוסף, יש עוד שלוש פניות שמאלה ופנייה אחרונה ימינה לכיוון חדר המדרגות.

3. כניסה לחדר המדרגות
שלב לחוץ וצפוף, מומלץ להיות רגועים ולא להילחץ . לאחר שנכנסתם אל חדר המדרגות, אין צורך לנסות לעקוף ולבזבז אנרגיות מיותרות, אלא להירגע, לנסות להוריד דופק ולהתכונן פיזית ומנטלית לתחילת הטיפוס.

4. הטיפוס
 התחלת הטיפוס מאוד מטעה. לחדר המדרגות נכנסים אחרי ריצה (יחסית מהירה) בחניון וההרגשה בקומות הראשונות היא טובה. אולם מי שלא יתכנן נכון את הקצב, ייכנס מהר מאוד לחוב חמצן ויתעייף. לכן, נסו לטפס בהתחלה בצורה מבוקרת ולא מהירה מדי. גם אם אתם מרגישים שזה קל, אל תמהרו וחכו כמה קומות לפני שתגבירו את הקצב. 
 מבחינה פיזיולוגית, עדיף לטפס כל מדרגה בנפרד. גובה המדרגות, זוית הכיפוף של הברך והעומס על השרירים הם סיבות למה כדאי, למי שמחפש רק לסיים את הטיפוס, לטפס כל מדרגה בנפרד ולמזער את העומס.
 למי שמחפש תוצאה מהירה יותר, אנו ממליצים לנסות לטפס כל שתי מדרגות. בסופו של דבר, כולם יגיעו למעלה גמורים, אז לפחות שזה יהיה בתוצאה טובה.
 לאורך כל המדרגות יש מעקה בטיחות, בצד שמאל. מומלץ להשתמש בו ובכך לחלק את העומס עם הידיים. מצד שני, קחו בחשבון שהשימוש בידיים גורם לעוד חלק בגוף להתאמץ ובכך מביא למאמץ גדול יותר.

5. אימוני ניסיון
למי שזו הפעם הראשונה שלו, מומלץ מאוד להגיע לאימון ניסיון בכדי להכיר את המדרגות ואת העומס על השרירים.

האימון הבא יתקיים ביום רביעי הקרוב – 28/11, בשעה 19:00.


הכי חשוב – נסו ליהנות מהחוויה המיוחדת!

בהצלחה לכולם!

26.11.2012


רן אלתרמןרן אלתרמן
סגן אלוף ישראל, מאמן קבוצת
A1termans
סגן אלוף העולם באקווטלון.

רן אלתרמן
אלוף ישראל בטריאתלון
אלוף המדרגות של עזריאלי
מאמן קבוצת אלתרמנס

www.altermans.co.il                      

דן אלתרמן
אלוף ישראל בטריאתלון, מאמן קבוצת אלתרמנס.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג