עסק ספורטיבי || מנכ"ל Gravity check: "קו הביגוד שלנו הוא 50% רגש ו-50% פונקציונליות"

"גרביטי צ'ק" רוצה לעשות לרכיבת האופניים מה ש"בילבונג" עשתה לגלישה בים, להכניס בה לייף סטייל, מסביר עופר רז מנכ"ל החברה. זה אומר בגדים ליומיום, שיזכירו את רכיבת הבוקר, אבל אפשר לצאת איתם גם לבית קפה או לרכיבה שיגרתית בעיר - ראיון בנעלי בית עם מנכ"ל ספורטיבי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גרביטי צ'ק עופר רז
גרביטי צ'ק עופר רז

אהבה לגלישה בים וחוש עיסקי הביאו את עופר רז לפתוח חנות לביגוד גלישה בקניון רמת אביב בימים בהם כיכבה אופרת הסבון "רמת אביב" בערוץ 2 החדש, המותג "בילבונג" חצה אז את גבולות עולם הגלישה וכולם רצו להיראות כאילו התחילו את הבוקר על גלשן בחוף הצוק ושיש להם מספיק כסף לגור בצפון תל אביב. "לייף סטייל קוראים לזה", מסביר עופר, "לא אופנה", הוא מתעקש, וזה בדיוק מה שהוא רוצה לעשות עם קו הביגוד החדש שלו "Gravity check", אלא שמעולם הגלישה הוא עבר אל עולם האופניים.

פתאום החוטים התחברו. עופר רז

בגדים לאחרי הרכיבה, אחרי המקלחת, בעבודה ובבית קפה. עופר רז | צילום: באדיבות עופר רז

גרביטי צ'ק זה לא בגדי רכיבה מקצוענית. אלה בגדים לאחרי הרכיבה, אחרי המקלחת, בעבודה ובבית קפה. הכל עניין של סגנון. רז בן ה-49 מהרצליה: "אנשים אוהבים להיות מקוטלגים בלבוש שלהם. אם זה הרולקס ואם זה הג'יפ, הם לובשים משהו שאומר עליהם משהו. לפי איך שאתה מתלבש אומר לך פחות או יותר על האישיות שלך. כיום אין ביגוד שאומר 'אני אוהב את עולם האופניים'. לכל עולם הסיבולת – ריצה, רכיבה, טריאתלון – אין לו את המותג שלו. הספורטאים האלה מזוהים מקסימום דרך משקפי השמש או השעון שלהם, כי לעבודה לא הולכים עם בגדי ספורט. וכאן אנחנו נכנסים".

אז איך גלש עופר מעולם הגלישה אל עולם הרכיבה? חנות בגדי הגלישה בצפון ת"א, "וודיס", הפכה להיות רשת, וכל אמא יהודיה ידעה לומר "בילבונג". במקביל, עופר הפסיק לגלוש מרוב עבודה, אכל הרבה בלילה והעלה את משקלו ב-30 ק"ג. הוא מכר את הרשת, פתח רשת ביגוד אחרת, "בלו בירד" והתחיל לרכוב. "התאהבתי ברכיבה ונטשתי את הים. התחלתי ברכיבת שטח ועברתי לכביש. קבוצות רכיבה, תחרויות, נכנסתי עמוק לעניין ואז התחברו לי החוטים בראש תוך כדי רכיבה עד שהגעתי להארה: למה אין לנו את הבילבונג שלנו?"

עוד כתבות עם מנכ"ל ספורטיבי
ראיון עם גיא דנמן, מנכ"ל פומה ישראל
ראיון עם אילן בניסטי, מנכ"ל "ראן ספורט בע"מ" יבואני ברוקס בישראל
ראיון עם איתן רחימי מנכ"ל מלון הגושרים שרוצה להפוך את הגליל ל"ארץ האופניים"

חולצה עבור להצלב
עופר, שהחל דרכו כיבואן ציוד גלישה, ראה עם הזמן יותר ויותר כי לקוחות הגיעו רק בשביל הביגוד ולאו דווקא כדי להצטייד לקראת היציאה לים. "אופנת הגלישה הגיעה ממקום רגשי. להיות מזוהה, בזמנו, עם תרבות הגלישה, זה נחשב 'קול', חתיכי. אנשים רצו להתחבר אל העולם הזה. קו הביגוד של גרביטי צ'ק, זה 50% רגש ו-50% פונקציונליות. אלה בגדים שמזכירים לרוכב את הרכיבה של הבוקר, כשהוא באמצע יום העבודה, וגם פונקציונליים לרכיבה עירונית רגילה, יומיומית".

נכנסת ללב ולכיס. גרביטי צ'ק | מיתוג: parazar. צילומים: שרבן לופו

נכנסת ללב ולכיס. גרביטי צ'ק | מיתוג: parazar. צילומים: שרבן לופו

אז מה יש שם בעצם? כיסים בצד האחורי של החולצה, בגאז", כפי שמכנה זאת עופר. לולאות לנגן ולאוזניות. מסתיר ישבן למקרה שהחולצה עולה ברכיבה או כשיש שפריצים מהגלגל. כיתוב מחזיר אור מאחור. בגד הניתן לקיפול וסגירה בתיקתקים כך שאפשר לתלות את החולצה עליך בהצלב ולהמשיך ולרכוב בטי שירט שמתחתיה. לנשים יש קו עדין יותר, צבעוני יותר, מתאים גם ליציאה לבילוי. בקרוב יהיו אביזרים כגון תיקים, כובעים ועוד.

"זהו מותג בהיבט הרגשי, וגם פונקציונלי לרוכב העירוני", מסכם עופר את התצוגה במשרדו שביפו. "לקחנו טי שירט או כל חולצה אחרת והבאנו אליה ליום-יום את הרכיבה, כמו למשל התנועה הזו אחורה עם היד כדי לשלוף את הטלפון הנייד מהכיס האחורי? בדיוק כפי שעשינו בעת הרכיבה. תמיד יש כיסים מאחורה, לפעמים אפילו בגודל בו ניתן לשים לפטופ. אין עוד בעולם דברים כאלה. זה פיתוח שלנו ואנחנו מייעדים אותו לחו"ל. אנחנו מתעתדים להיות ביגוד הקז'ואל של רוכבי האופניים, הטריאתלטים וכל העולם הזה. רצים, מרתון, אולטרא. חלק גדול מהרצים הם גם רוכבים".

ומה קרה לאופנת הגלישה?
"תרבות הגלישה בירידה מכיוון שהזהות נעלמה. כיום אפשר למצוא אותה בכל חנות ויש את הצבעוניות שלה בהמון בגדים אז זה כבר לא מיוחד".

יש פה סיפור גדול

יש פה סיפור גדול

גרביטי צ'ק כבר הציגה עצמה ביריד בלאס וגאס, ולפי רז, התגובות היו טובות: "שם קיבלנו את האישור לקונספט. שם אמרנו לעצמנו, וואלה יש פה סיפור גדול'.

אז אחרי עשר שנות רכיבה חזר עופר רז אל המשקל שלו, שזה אומר גזרה דקה, ואת ה'הפי אנד' לסיפור הוא רוקם בימים אלה על בדים. אם זה יילך, ייתכן והכיסים מאחורה גם יהיו מלאים.


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג