ג'ירו ד'איטליה 2012: מה היה, מה יהיה וכל מה שאתם לא רוצים לפספס

הגרנד טור הראשון של העונה, הג’ירו ד’איטליה 2012, החל בשבת 4 בחודש מאי ויימשך עד ליום ראשון 27 החודש. מערכת שוונג מלווה את הג’ירו בשידורים חיים, מבצעים ועוד. כל מה שהיה ועל מה שעוד יהיה ולא תרצו להפסיד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הגרנד טור הראשון של העונה, הג'ירו ד'איטליה 2012, החל בשבת 4 בחודש מאי ויימשך עד ליום ראשון 27 החודש. מערכת שוונג מלווה את הג'ירו בשידורים חיים, מבצעים ועוד. כל מה שהיה ועל מה שעוד יהיה ולא תרצו להפסיד

מאת:יאיר בן עמי


כתבה מקדימה: הרוכבים הבולטים

עת סיכום ראשות הגיע. אומנם חלפו רק שלושה קטעים אבל זהו יום המנוחה שלפני 12 קטעים מרתקים שיובילו לשלבי ההכרעה . אתר שוונג ימשיך בשידורים חיים בכל קטע ובהם גם נצא במבצע מיוחד לג'ירו ד'איטליה 2012.

שלל חולצות רכיבה של הג'ירו ד'איטליה נמצאות למכירה בשוונגשופ. את החולצות אפשר לראות כאן ולרכוש במחרי מבצע של 249 שקלים בלבד.

שימו לב – מבצע ג'ירו ד'איטליה בשוונג

במהלך השידורים הישירים של הקטעים היומיים נקיים הגרלה בין רוכשי החולצות. כל רוכש עשירי יקבל זיכוי מלא של המחיר לקנייה בשוונגשופ. המבצע רק במהלך השידורים החיים של הקטעים היומיים בשוונג.

את החולצות אפשר לרכוש כאן.

הג'ירו ד'איטליה 2012 החל בדנמרק שם נערכו שלוש הקטעים הראשונים. זו הנקודה צפונית ביותר אליה הגיעה הג'ירו בכל 103 שנות קיומו ו-  95 מהדורותיו.

מה היה עד כה:


כדי לעבור חזרה לאיטליה נקבע יום המנוחה הראשון כבר ביומו
הרביעי של המרוץ וזו גם הסיבה שהשבועיים הבאים יהיו ללא ימי מנוחה ואותו
יקבלו שוב הרוכבים רק עם סיומו של השבוע השני ולפני תחילת השבוע האחרון.

מיום רביעי, 9 בחודש מאי, ועד ליום ראשון, 19 במאי, יתקיימו 12 קטעים רצופים. עד שהג'ירו יגיע להרים הגבוהים תשלים הדבוקה עוד 8 קטעים.

קטע 4, יום רביעי, 9 במאי
Verona
, מרוץ קבוצתי נגד השעון, 32.2 ק"מ

שלושה אלופי עולם ניצחו גם קטעי ג'ירו בעיר וורונה. אלפרדו בינדה, פרנססקו מוזר ואוסקר פריירה. אבל גם ג'ינו בארטלי רשם שם ניצחון. הפעם האחרונה בה התארח הג'ירו בוורונה היה במהדורת 2010 של המרוץ. ביום האחרון של הג'ירו 2010 ניצח אריק גוסב לארסן במרוץ אישי נגד השעון ואיוואן באסו חגג ניצחון שני בגרנד טור האיטליק. הפעם יתיקיים מרוץ קבוצתי נגד השעון. קבוצת סקאי מאוד תרצה לנצח ובעיקר והביא את החולצה הוורודה לאלוף העולם, מארק קאוונדיש והם גם מועמדים לניצחון אך לא רק הם. גם קבוצות אוריקה- גרינאדג', גארמין- באראקודה, ליקיוגאס-קאנונדייל יכולות לנצח כמו גם קבוצות אחרות הנחשבות לסוסים שחורים כמו קאטיושה.

קטע 5, יום חמישי 10 במאי
Modena – Fano, מישור, 209 ק"מ

המטפסים והמתמודדים על ראש ראש הדירוג הסופי יצטרכו גם בקטע ה-5 לשמור על עצמם ורק להגיע לסיום בשלום. זהו עוד קטע למאיצים הטהורים וסיומו ב-10 ק"מ מהחוף לתוך פאנו שכבר אירחה את הג'ירו פעמיים בעבר. בפעם האחרונה זה היה ב- 14 במאי 1983. פאולו רוסולא ניצח אז וג'אוספה סארוני כבר לבש את החולצה הוורודה בדרכו לניצחון השלישי והאחרון שלו בג'ירו. אם קאוונדיש לא יסבול מפציעות ההתרסקות בקטע ה- 3 הוא כמובן המועמד לעוד ניצחון.

מספר מרשים של רוכבים איטלקים, בעלי רקורד משרים, נולדו באזור זה של איטליה והמוכר שבהם הוא מרקו פאנטני. הקהל יגיע בהמוניו לקטע המבטיח חגיגה ענקית גם בלי הרים ושענים.

קטע 6, יום שישי, 11 במאי
Urbino – Porto Sant'Elpidio, גבעות, 210 ק"מ:


אלו עוד לא ההרים הגבוהים אבל הקטע טומן בחובו הבטחה לדרמות. מיקל'ה סקרפוני, המנצח המוכרז של הג'ירו ד'איטליה 2011, מגיע לאזור מגוריו בטוסקנה אך לא יהיה זה הגיוני אם ינסה לנצח את הקטע הזה דווקא. הוא יעדיך כנראה לשמור כוחות לימים הבאים שיהיו בהרים. אופיו המתגלגל של הקטע מבטיח שהדבוקה לא תהיה בשקט וסיכוי לא רע לקבוצת בריחה שתצא מוקדם או רוכבים שיצאו לקראת סיום להתקפות.

קטע 7, יום שבת, 12 במאי


Recanati – Rocca di Cambio, הרים בנוני, סיום בעלייה, 205 ק"מ:


האיטלקים קוראים לאזור:"השער לדרום" והעלייה לקו הסיום, באתר הסקי של רוקה די קאמביו, היא יריית הפתיחה של המתמודדים על החולצה הוורודה של 2012. המארגנים הקדישו את הקטע להרוגי רעש האדמה שפקד את האזור בשנת 2009. רשימה ארוכה של מועמדים לניצחון יש על הקטע. רק מקבוצת לאמפרה אפשר להכניס שלושה רוכבים כמועמדים בקטע הזה. אלסנדרו ספצ'ליאטי, דמיאנו קוניגו וגם מיקלה סקארפוני שנושא את תואר האלוף לאחר הפסילה של קונטאדור. דווקא סקארפוני הוא אחרון המועמדים בקטע מהסוג הזה משום שזהו סיום ראשון על פסגה ולאחר עלייה קצרה יחסית. מסיבה זו ייתכן ונראה כאן תרגיל של לאמפרה שישלחו את קוניאגו או ספצ'ליאטי קדימה כדי לאלץ את שאר המועמדים והקבוצות שלהם להגיב ובכך לכלות כוחות.

קטע 8, יום ראשון 13 במאי
Sulmona – Lago Laceno, הרים בנוני, סיום במישור לאחר עלייה, 229 ק"מ:


שבוע ויום לאחר תחילת ג'ירו 2012 והדבוקה עוד לא הגיעה להרים הגבוהים אבל זהו עוד קטע הדורש מהרוכבים ריכוז, חדות ושמירה של המועמדים לניצחון האחד על השני. המאיץ הטוב ביותר מבין המטפסים ינצח בקטע או שרוכב מתוך קבוצת בריחה ישרוד את האגרסיביות הצפויה בסיום ויהיה המאושר הראשון על קו הסיום.

קטע 9, יום שני 14 במאי


San Giorgio nel Sannio – Frosinone, מישור, 171 ק"מ:


למרות הגבעה הקטנה, הממוקמת פחות מחמשה ק"מ לסיום, זה נראה כעוד קטע קאוונדיש אם הוא עדיין במרוץ אבל אי אפשר לבטל סיכוי של קבוצת בריחה בשלב זה של המרוץ. הפערים בין ראש הדירוג לרבים מהרוכבים כבר יהיו גדולים ויאפשרו לרבים מהם להצטרף לקבוצות בריחה בלי לסכן אינטרסים של חלקים רבים מהדבוקה. אחד הרוכבים בדבוקה, וולריו אנולי מקבוצת ליקיוגאס- קאנונדייל, יהיה שמח לנצח בקטע הזה הסמוך מאוד למקום הולדתו. אחד האזורים שנהרסו כליל במלחמת העולם השנייה אבל הוא שוקם והפך לאחד מהמקומות היותר מאפיינים את איטליה בימנו.

קטע 10, יום שלישי 15 במאי

Civitavecchia – Assisi, הרים בנונים, סיום בעלייה, 187 ק"מ:


כמעט מרכז איטליה. כאן ריסק ברנאר הינו את הדבוקה במרוץ אישי נגד השעון בדרכו לניצחון שני משלושה בג'ירו ד'איטליה. גם היום רוכב של קבוצת ליקיגואס-קנונדייל ישמח להותיר חותמו על הקטע ופעם זהו ארוס קאפצ'י הגר בקרבת המקום ולפני שנה ניצח בקטע של הג'ירו. זה צפוי להיות יום קשה בהרבה מהמצטייר מפרופיל המסלול.

קטע 11, יום רביעי 16 במאי
Assisi – Montecatini Terme, מישור, 243 ק"מ


בדיוק אמצע הגרנד טור הראשון של העונה. גם הקטע הזה יכול לקבל את התואר מישור עם מכשול. עלייה לגבעה קטנה המסתיימת כ-11 ק"מ מקו הסיום יכולה לפצל את הדבוקה אבל מצד שני, עם הוא עדיין במרוץ, על הקטע הזה כתוב קאוונדיש בענק. אלוף העולם מכיר את האזור לא פחות מאף רוכב בדבוקה משום שממש זה אזור האימונים שלו במשך רוב השנה. מרחק יריקה מקו הסיום גרים וינצ'נזו ניבאלי וג'יבאני ווסקונטי. בשנת 2003 ניצח כאן מריו צ'יפוליני את הקטע ה- 42 בקריירה שלו ועקף את שיא 41 הניצחונות בקטעי ג'ירו אותו החזיק עד אז אלפרדו בינדה. בשנת 1969 ניצח כאן אדי מרקס בקטע שהחל את השבוע השני של המרוץ ולמחרת הוא ניצח במרוץ אישי נגד השעון סביב העיר. כשבוע לאחר מכן הוא נזרק מהמרוץ לאחר שנכשל בבדיקת סמים מפוקפקת.

בקטע 12, יום חמישי 17 במאי, חל הדבוקה לטפס להרים הגבוהים והמועמדים לניצחון יחלו להתמודד על הזכות לקחת את החולצה הוורודה של 2012 הביתה. על אלו בכתבה אחרת.

8.5.2012

יאיר בן עמי - מציאות נושכתיאיר בן עמי
עורך ראשי אתר Shvoong בעל הטור מציאות נושכת



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
מרוץ חדרה 26.4.2024 | הוידאו הרשמי
01:40
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52