גולשי שוונג כותבים: חוויות ממרתון ווינר ירושלים-חלק 2

רטבתם, קפאתם, זינקתם, התחממתם, התייבשתם, התלכלכתם, ירדתם, בעיקר עליתם, חוויתם, הגשמתם ובסופו של דבר כולכם ניצחתם. אירועי מרתון ירושלים, אלו הן החוויות של גולשי שוונג. רוצים לספר לנו על החוויות שלכם? מוזמנים לשלוח לנו גם – פרטים בתחתית הכתבה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

רטבתם, קפאתם, זינקתם, התחממתם, התייבשתם, התלכלכתם, ירדתם, בעיקר עליתם, חוויתם, הגשמתם ובסופו של דבר כולכם ניצחתם. אירועי מרתון ירושלים, אלו הן החוויות של גולשי שוונג. רוצים לספר לנו על החוויות שלכם? מוזמנים לשלוח לנו גם – פרטים בתחתית הכתבה

מאת:גולשי שוונג


חלק 1 של חוויות גולשי שוונג – כאן


ויטלי בסנובטי


באפריל לפני שנה הייתי בטטה על הכורסא מול הטלוויזה ואז החלטתי לעשות מעשה ולהירשם למקצה 10 ק"מ במסגרת מרתון 2012 בירושלים. לאט לאט התחלתי להתאמן ובמהלך השנה האחרונה גם השתתפתי בתחרויות ברחבי הארץ. בחודש נובמבר שמתי לב שבאתר של המרתון אני רשום תחת מרוץ המרתון המלא למרות ששילמתי רק למרוץ 10 ק"מ. שלחתי מייל למנהל המרוץ מטעם עריית ירושלים (נראה לי שזה התפקיד שלו) הוא ענה לי במייל שאני צודק ואני רשום למרוץ 10 ק"מ וזה רק תקלה באתר שזה מציג אותי במרתון המלא. המשכתי לתאמן לקראת ה- 10 ק"מ. בכלל תכננתי השנה לרוץ 10, שנה הבאה חצי ורק עוד שנתיים מלא. שלושה ימים לפני המרוץ הגעתי לתערוכה לקחתי את הערכת המרוץ וגיליתי שקיבלתי מספר כחול ושבב לנעל!! (משמע אני רשום למרוץ המלא .שאלתי אם ניתן להחליף אז הציעו לו לחזור למחרת לראות מה ניתן לעשות. ישנתי על זה בלילה והחלטתי לזרום על זה ולרוץ את המרתון המלא. יצא ששילמתי על 10 ק"מ וזכיתי לרוץ מרתון מלא כולל כניסה לערב הפסטה. ביום המרתון התייצבתי כמו כולם וסיימתי בזמן של 4:42:42 שעות. היה לא מהעולם הזה

יאיר קלר

ששמעתי על מרתון ירושלים לפני כמה שבועות חשבתי לעצמי, יופי, רצים, כיף, אחרי זה כששמעתי שמתארגנת קבוצה מהישיבה התיכונית בה אני לומד (אמי"ת נחשון) אמרתי לעצמי, עוד יותר יופי, ארוץ איתם. ביום רביעי, כשנזכרתי להגיע ולהירשם, גיליתי שנגמרה ההרשמה. ביום שישי בבוקר הגעתי ליום לימודים רגיל. כשראיתי שמחלקים את השקיות עם החולצות שאלתי את עצמי מה יש לי להפסיד? והלכתי למנהל כדי לשאול אותו אם נשאר משהו. לשמחתי נשארה חולצה במידה מדיום (לא סביר… אני כמעט 2 מטר…) שלמזלי הצלחתי להחליף ללארג'. יצאתי מהאוטובוס בחולצה קצרה והיה לי קר, אז חזרתי והבאתי סוודר, אמרתי לעצמי נרוץ, מקסימום יהיה חם… וככה מצאתי את עצמי רץ 10 קילומטר עם ג'ינס ,סוודר, ובלי דקה של אימון, נהנתי מאוד, האווירה הייתה מעולה ואפשר היה לראות שאנשים באו כדי לההנות ולא באמת כדי להתחרות וטוב שכך. כבר מחכה למרתון הבא. (בתמונה: יאיר קלר בחלקו מוסתר מאחורי חברו פלוס)


יקי ברנס

זו השנה השנייה שאני רץ את מרתון ירושלים. בשנה שעברה נרשמתי לחצי המרתון- משום שמעולם לא עשיתי מרתון בחיי. שבועיים לפני המרתון הקודם כבר הרגשתי שאני בכושר טוב ויצאתי לאימון של כ-27 ק"מ ומכיוון שהוא עבר בצורה טובה החלטתי לשנות את הרישום למרתון מלא.לא טרחתי לשנות מייד את ההרשמה כי הנחתי שאפשר יהיה לעשות את זה כמה ימים לפני. בסופו של דבר רק ביום לפני המרתון (!) איתרתי בעזרת מוקד ההרשמה רצה שחיפשה להחליף את המרתון המלא שלה בחצי מרתון. וכך יצא שבעשר בלילה שלפני המרתון נסעתי לביתה והחלפנו ערכות. תארו לכם כמה מצחיק היה בקו הסיום כשהמכריז בשמות ביקש מהקהל למחוא כפיים ל..רויטל, כשבפועל עובר בחור שלא נראה כמו רויטל בכלל. השנה הגעתי מוכן עם הרשמה למרתון, וניסיון בעליות. מזג האוויר היה שונה בתכלית מהשמש החמימה שאפפה אותנו בפעם הקודמת, ואני לבוש בגופיה ומכנס ריצה קצר ונדיף גם הוא. היה קר ומאתגר, כבר בזינוק יצאתי רטוב לגמרי בלי תחושה באצבעות ברגליים. בכל פעם שיצאה השמש שכנעתי את עצמי ש"זהו, יאללה עכשיו נתחמם" ובכל פעם היא חזרה להתחבא בין העננים. אישית, אני מוקסם מהמרתון הזה ואחזור אליו כל שנה. אני בטוח שמי שרץ בו, ובמיוחד השנה, מסתובב עם תחושה של "זר לא יבין". ואם לסיים מרתון זה בד"כ מרגש אז העליות, הקור והרטיבות במרתון ירושלים הופכים את רגע קו הסיום למתוק במיוחד. ועבורי אפילו עוד יותר כשהפעם קראו בשמי האמיתי. עד הפעם הבאה.

גלעד מילר

מרתון ירושלים שילב עבורי ריצה בתנאים שונים מאלה שמתמודדים איתם בדרך כלל בתחרויות ובאימונים השגרתיים מחד, וריצה בנופים מדהימים גם ויזואלית וגם רגשית מאידך.
שני אלמנטים אלה, בנוסף לאירגון שהיה בהחלט ללא דופי, יצרו עבורי חוויה ייחודית שלא מרגישים אחרי כל מרוץ.
בקיצור, חוויה בלתי רגילה ובייחוד לצד התנאים המאתגרים של המסלול שגורמים לתחושת סיפוק לאחר המירוץ אשר גדולה עוד יותר מזו שאחרי מירוצים אחרים.
תודה מקרב לב

פיליפ גורדון

היה המרתון הכי כיף שחוויתי! נהנתי מכל אחד מה-42195 מטרים. אפילו נהנתי ממזג האוויר הקשה, הגשם, הברד, הרוחות והקור… בראש ובראשונה נהנתי מהעיר המדהימה הזאת! נהנתי מהעידוד והאנשים, נהנתי מהארגון המופתי, רואים שזה נעשה מהלב!!! בקיצור היה סופר מדהים!!!


שחר חן


המרתון שלי היה ניסוי בבני אדם, פשוטו כמשמעו.. לפני כשנה בדיוק- ה15.3.11 יום לפני יום ההולדת, רצתי את אחת מריצות האימון האחרונות בהחלט לפני המרתון הראשון, ריצת שחרור קלילה של 15 ק"מ במזג האוויר הלילי החורפי של אזור הכרמל. בעודי גומע מרחק של 5 ק"מ, פתאום אני חש שאני מועד ומיד אחר כך כאב חד תוקף את כף רגלי הימנית.. אבוי! חצי שנה של אימונים מפרכים ירדה לטמיון. עם כף רגל שבורה, את מרתון ירושלים הראשון, אני לא עומד לעשות. לאחר ההחלמה מהפציעה (חצי שנה ללא ריצה),לאחר קורס פסיכומטרי נצחי ולאחר מעבר תפקידים בשירות קבע עשיתי בשעה טובה סגירת מעגל. האמנם, מרתון ראשון מאפס בתוך שבועיים לא דבר קל. אך הכל מתגמד כנגד הצמרמורות שחווים בכניסה לעיר העתיקה ולמראות הקסומים מטיילת ארמון הנציב. לסיכום, אין מתנה יותר מושלמת לעצמך ליום ההולדת מאשר מרתון ראשון.

גם אתם רוצים לספר את החוויה שלכם?
כתבו לנו את החוויה שלכם בקצרה, הוסיפו תמונה מהמרתון – מכאן ושלחו אותה למייל [email protected] .

19.3.2012


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג