ברנאל מסכם עונה ראשונה מאז התאונה הקשה: "שמח בכלל להיות בחיים"

הרוכב הקולומביאני שזכה בטור דה פראנס ובג'ירו משתף בראיון מרתק בתחושותיו ("כשהתעוררתי, לא חשבתי על רכיבה, רק על ללכת שוב") החלום הגדול ("לזכות בוולטה ולהשלים טריפל") והחברות עם כריס פרום ("נותן לי כוח להמשיך")
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אגן ברנאל | צילום: Shutterstock

רק לפני פחות משנתיים עבר אגן ברנאל תאונה קשה במיוחד, כשהתנגש באוטובוס חונה במהירות של 50 קמ"ש. הוא סבל מ-20 שברים שונים, ריאה מנוקבת והרופאים העריכו אחריה כי יש לו "95 אחוז סיכוי למות או להישאר משותק". אלא שלמזלו, חמשת האחוזים הנותרים הם אלו שניצחו הפעם. לאחר כמה ניתוחים, מצבו התייצב, הוא התאושש בקצב שהדהים גם את רופאיו, ואפילו חזר לרכוב עוד לפני סוף 2022.

לכתבות נוספות בנושא:
הרוכבים שסחפו, המיזוג שנבלם והג'ירו הלוהט: סיכום עונת 2023 במרוצי כביש, חלק ב'
"רוכב גדול, בן אדם גדול עוד יותר": הספד להנרי אוחיון ז"ל
אחרי פרשיית הסימום: נאירו קינטנה חוזר לסבב וחתם במוביסטאר

מי שהיה אלוף הטור דה פראנס ב-2019 ומנצח הג'ירו ב-2021 חזר לאופניים, וכעת סוגר עונה ראשונה מלאה מאז התאונה הקשה. בראיון סיכום עונה שנתן מיפן, שם התחרה בסאיטמה קריטריום, שיתף: "איך ששרדתי את התאונה הזאת זה לא נורמלי, אז מעל הכול, אני שמח להיות בחיים. בעולם האופניים, אנחנו תמיד חושבים על להיות מספר אחת, לזכות בטור דה פראנס, בלה, בלה, בלה… גם אני חשבתי רק על זה לפני התאונה, אבל כשאתה מבין שאתה בסך הכל בשר ודם, ואתה חווה תקופה ארוכה במיטה בלי יכולת לזוז… אני בר מזל".

אגן ברנאל אחרי התאונה הקשה | צילום: אינסטגרם

הרוכב הקולומביאני של אינאוס סיפר: "כשהתעוררתי לראשונה, לא חשבתי בכלל אם אזכה להיות רוכב שוב, רק רציתי לזוז ושתהיה לי האפשרות ללכת ולקיים חיים נורמליים. אני חושב שזו הסיבה שלא היו לי שבירות מנטליות, כי ידעתי כמה מזל היה לי שאני בכלל בחיים".

אחרי שהספיק להתחרות מעט בסוף 2022 לאחר התאוששות מופלאה, ב-2023 הוא כבר רכב לו"ז מלא, כולל שני גרנד טורים – הטור דה פראנס בו סיים במקום ה-36 והוולטה אספנייה (היחיד שטרם זכה בו בקריירה) בו סיים 55: "אני מרגיש טוב עם מה שעשיתי, אני בא עם ביטחון גדול יותר לשנה הבאה. עשיתי הרבה מרוצים עם מעט מאוד זמן להתאוששות ביניהם, אבל זו הייתה החלטה טובה שאני מקווה שתשתלם לי בעונה הבאה".

אגן ברנאל | צילום: filip bossuyt, Wikimdeia

על היכולת שלו השנה בגרנד טורים: "כמובן שהייתי מאוד עייף בסוף, אבל נהניתי יותר מהוולטה מאשר בטור. בטור הלכתי בכל הכח כל יום, בשבוע הראשון הייתי בסדר פחות או יותר, אבל אחריו הייתי כבר מרוקן לגמרי, לא יכולתי ליהנות מהמרוץ. אבל בוולטה, למרות שלא רשמתי שום הישג משמעותי, הצלחתי ליהנות. הצלחתי לתקוף הרבה פעמים ולא הייתי רחוק מהראשונים".

האם הוא חושב שיחזור לנצח שוב: "אני מתעורר בכל יום וחושב שאני אחזור שוב לרמה שלי בשיא. אני רוצה שתהיה לי את המנטליות הזאת שאוכל להיות שוב אחד הרוכבים הטובים בעולם, כי אחרת, אני חושב שלא הייתי ממשיך לרכוב בצורה מקצוענית, הייתי פשוט פורש. בשבילי, כדי שאהיה מאושר מהקריירה שלי, זה רק הוולטה… אז אני ממש רוצה להיות ברמה הזאת שוב ועובד קשה כדי שזה יקרה. ברור לי שלרכוב כדי לנצח גרנד טור מול הטובים ביותר זה משהו שאני לא יכול לעשות כרגע".

אגן ברנאל עם החולצה הצהובה של הטור דה פראנס | צילום: KOERS, Wikimedia

ברנאל סיפר גם על הקשר שלו עם כריס פרום, כיום רוכב ישראל פרמייר טק. פרום הוא אחד משבעה רוכבים בהיסטוריה שזכו בכל שלושת הגרנד טורים, וגם הוא בעצמו עבר תאונה קשה ב-2019: "מאז שהייתי ילד הוא היה סוג של גיבור עבורי, מה שהוא עשה זה מדהים. בחרתי להצטרף לקבוצת סקיי בגללו, כדי להיות חלק מהקבוצה שלו. עכשיו עם התאונה, המקרים שלנו דומים, שוחחתי איתו הרבה ולמדתי ממנו לעשות הכל למען עצמך ולא בשביל אחרים. יש לי המון כבוד לפרומי ולמה שהוא עושה, זה נותן לי כוח להמשיך".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג