במבצע סודי הוברחו רוכבות אופניים אפגניות מזרועות הטליבאן

לאחר שהטליבאן השתלט על המדינה בעקבות עזיבת הצבא האמריקאי, התנהל מבצע סודי להברחת 165 אזרחים אפגנים שחייהם היו בסכנה ברורה ומיידית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ההתאחדות הבינלאומית לרכיבה על אופניים (UCI) פרסמה באתר האינטרנט הרשמי שלה על נכונותה לסייע להתאחדות הרכיבה של אפגניסטן. זאת בעקבות האירועים במדינה באוגוסט האחרון וההשלכות שלהם על אנשים מסוימים באוכלוסייה האפגנית ובעיקר נשים, לאחר שהטליבאן השתלט על המדינה בעקבות עזיבת הצבא האמריקאי. בהתאחדות הרכיבה הבינלאומית פנו לתושבים מהמדינה המקושרים לענף הרכיבה ולתנועה האולימפית ושחייהם בסכנה בעקבות ההשתלטות של הטאליבן, על מנת לסייע להם לעזוב את אפגניסטן.

יש גם הרבה דברים שקורים מחוץ למרוצים הגדולים. סילבן אדמס (שני משמאל) | צילום: בטיני פוטו

 הברחה של 125 אזרחים מהמדינה 

במבצע הזה מעורבים גם סילבן אדמס, הבעלים של קבוצת ISRAEL START UP NATION, כמו גם ארגון הסיוע ההומניטרי הישראלי "ישראייד" ויש בו גם סיוע של מדינות נוספות, התאחדות הרכיבה האסיאתית ופיפ"א (התאחדות הכדורגל הבינלאומית). עד עכשיו הצליחו ב-UCI לפנות מאפגניסטן 125 אזרחים מעולם האופניים, חלקם רוכבות ורוכבים וחלקם חברי הנהלה של ההתאחדות המקומית, כמו גם כמה אומנים, שופט, עיתונאים ופעילי זכויות אדם – כולם הצליחו להגיע לאירופה דרך בירת אלבניה טיראנה. 38 מתוכם התיישבו בשוויץ, והשאר הגיעו לקנדה, צרפת, ארצות הברית וישראל.

38 האפגנים שהגיעו לשוויץ התקבלו בברכה על ידי רשויות הממשלה והופנו לגורמים הרלוונטיים כדי להסדיר את מעמדם המשפטי. בשוויץ כבר הסכימו על קליטתם מסיבות הומניטריות מכיוון שמדובר באנשים שהיו בסכנת חיים וכך האפגנים שהגיעו לשוויץ זכו למעמד של מבקשי מקלט. השאיפה היא שבעתיד הקרוב הם יוכלו להצטרף למרכז הבינלאומי של ה-UCI ולמרכז האימונים בעיר אייגל בשוויץ, שם יש מתקני אירוח המיועדים לאנשים מכל העולם. בסך הכל, 165 אפגנים הצליחו לעזוב את המדינה שלהם כחלק מהמאמצים של UCI ושותפיה בעקבות אירועי אוגוסט 2021 באפגניסטן.

"חשוב מאוד ל-UCI להתחייב לחברי משפחות הרוכבים הסובלים מהמצב הנוכחי באפגניסטן, ואני שמח שהמאמצים שלנו בהקשר הזה מספקים הזדמנויות לאנשים שרוצים חיים הוגנים יותר", אמר נשיא ה-UCI דויד לפארטיין והוסיף: "ברצוני להביע את תודתי לממשלות שוויץ, צרפת, קנדה, אלבניה, איחוד האמירויות, ישראל ומדינות נוספות שפעלו בפרוייקט הזה. אני מודה גם לפיליפ לאובה, ראש אגף הכלכלה, החדשנות והספורט במחוז ווד שהיה מעורב במבצע מאז נפילת קאבול ובילה את כל השבוע האחרון בטיראנה על מנת להקל על ההליכים המעשיים והמנהליים לכניסתם של הרוכבים לשוויץ. אני רוצה להודות גם לאוסאמה אחמד עבדולה אל שפאר, סגן נשיא UCI ונשיא התאחדות האופניים באסיה על מחויבותו המכריעה לפעולות המתקיימות כיום, וכמובן למנכ"ל ישראייד יותם פוליצר ולסילבן אדמס שהציג את הפרויקט של ישראייד ומימן את הפינוי. אני גם רוצה להודות ולהוקיר את קהילת האופניים האפגנית שסיפקה עזרה מכרעת בפינויים".

צילום עמוד הבית: shutterstock



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג