בלהבים רוקדים את ריקוד הלא-גשם

אחרי שכבר נדחה בגלל הלחימה בדרום, בלהבים מחזיקים אצבעות שביום שישי הקרוב לא יהיו אלה השמיים שיכזיבו את המרוץ המקומי, שיערך בפעם ה-25
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אחרי שכבר נדחה בגלל הלחימה בדרום, בלהבים מחזיקים אצבעות שביום שישי הקרוב לא יהיו אלה השמיים שיכזיבו את המרוץ המקומי, שיערך בפעם ה-25

מאת:מערכת שוונג


מרוץ להבים כבר היה ערוך לגמרי לחגיגות חצי היובל שלו לפני קצת יותר מחודש, אלא שהמצב הביטחוני לא ממש היה ער למאורע והחליט דווקא אז "להתעורר לחיים". עקב הלחימה בדרום ובעקבות הנחיות פיקוד העורף נדחה המרוץ. לבסוף נקבע כי יערך ביום שישי הקרוב, ה-21 לדצמבר. כעת, אחרי שהתקבלו דיווחים מטראולוגים שקיים חשש לגשם בסוף השבוע, מרכזים המארגנים עיקר מאמציהם בתפילה לאלוהי הגשם שידחה אותו לכל הפחות לשישי בצהריים. כי יש גבול לחוסר הפרגון של הקוסמוס.
 
המרוץ, אשר יצא לדרך בבוקר שישי מהמתנ"ס של הישוב הדרומי החביב, כולל שלושה מקצים: מקצה תחרותי למרחק 10 קילומטרים, מקצה תחרותי למרחק 3 קילומטרים ומקצה עממי למרחק 5 קילומטרים.

השנה, מודיעים המארגנים בגאווה, גדל מספר משתתפי המרוץ ביותר מפי שתיים מאשר בשנים קודמות. אם עד השנה הקודמת השתתפו פחות מ-100 רצים, הרי שהשנה צפויים להגיע כ-250. בהנחה שלא ירד גשם יצטרפו גם כל ידי בית הספר היסודי של להבים, כ-350 במספר, לאירוע וישתתפו במקצה מיוחד למרחק קילומטר אחד.

בשל החשש מהגשם שונה מסלול המרוץ השנה. בניגוד לשנים קודמות בהן התוואי עבר ברובו בשטח, הרי שהשנה תהיה זו ריצת כביש שרובה תיערך בתוך "יער גרמניה", פארק מיוער ופסטורלי אשר שוכן בתוך להבים. רצי המקצה ל-10 קילומטר יעשו 2 הקפות של המסלול ואילו הרצים ל-3 ו-5 ק"מ יסתפקו בהקפה בודדת. לאור השינוי, המסלול, שכלל בעבר עליות מפרכות למדי, צפוי להיות השנה קל בהרבה.

"ההכנות בעיצומן והגשם לא יכניע אותנו", אומרת עידית כתרי-שינמן, רכזת הספורט של להבים והאחראית על ארגון המרוץ, "אנחנו מחכים ונרגשים לקראת האירוע ומקווים שכמה שיותר אנשים יגיעו. כדאי לדעת שגם אם לא נרשתם עד עכשיו אפשר עדיין להירשם במקום וגם מי שלא אוהב לרוץ יכול ליהנות מהליכה נחמדה ביער גרמניה במסגרת המרוץ העממי".

מרוץ להבים, חשוב לציין, מוקדש לזכרו של שי ארבלי, אצן וג'ודאי בן להבים אשר נפל בעת פעילות צבאית בשנת 91'. "בגיל 17, כששי היה חודש לפני הגיוס נערך מרוץ להבים בפעם ראשונה. הוא השתתף וזכה במקום הראשון. חודש אחרי זה הוא התגייס לצנחנים וכשהוא נהרג זה היה שבוע לפני המרוץ. המועצה החליטה לקרוא למרוץ על שמו ומאז הוא נערך לזכרו", מספרת אמו של שי, יעל ארבלי. "מבחינתי ומבחינת המשפחה זו דרך נפלאה להנציח ולהזכיר את שי, זו דרך מלאת חיים וטעם ושמחה שמאוד מתאימה לשי, שמאוד אהב ספורט", הוא אומרת.

במרוץ תשתתף נציגות נכבדת של משפחת ארבלי, חברים של שי וכן נציגות של יחידת הצנחנים בה שירת והפנימיה הצבאית בחיפה בה התגורר. כל אלו לצד אחוז ניכר של תושבי הישוב, שמגויס כולו לאירוע. "זה ישוב מאוד ספורטיבי וכולם מצפים למרוץ ונרתמים לעזור. זו מעין מסיבה שכונתית כזו, וזה מה שיפה בעיני", מסכמת יעל ארבלי.

19.12.2012


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג