ניר ברקת בהשקת מרתון ירושלים: "השתתפות בריצה תורמת להזדהות ולסולידריות עם ירושלים"

שבועיים וחצי ליריית הזינוק של מרתון ווינר ירושלים, וכבר עכשיו אפשר להגיד שישתתפו בו למעלה מ-20 אלף רצים מ-60 מדינות שונות בעולם, כאשר כ-2,200 מהם יגיעו מעבר לים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
השקת מרתון ווינר ירושלים
השקת מרתון ווינר ירושלים

אירוע ההשקה של מרתון ויינר ירושלים החמישי, התקיים אתמול בהנחיית אנדי רם, הטניסאי הישראלי הגדול בכל הזמנים, שגדל בירושלים והיא חלק בלתי נפרד ממנו. האירוע התקיים בבית ההארחה הסקוטי סנט אנדרוז הצופה על העיר העתיקה, ובו השתתף ראש העיר ניר ברקת, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הספורט, רמי לוי, ראש אגף הספורט בעירייה, אורי מנחם, מנכ"ל הטוטו, איציק לארי, וסמנכ"ל יבואנית המותג ניו-באלאנס לישראל, יאיר פלג.

השקת מרתון ווינר ירושלים 2015

סיים 5 מרתונים מלאים וירוץ בחצי המרתון בירושלים. ניר ברקת (ליחצו להגדלה) | צילום: יונתן זינדל, פלאש90

ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים, אשר סיים בעצמו 5 מרתונים מלאים וירוץ בחצי המרתון בירושלים אמר כי "מרתון ווינר ירושלים הוא אירוע יוצא דופן ויחיד במינו, המסמל את החזרה לשגרה בעיר המיוחדת שלנו. מרתון ווינר ירושלים היא התשובה שלנו לאלה המנסים לשבש את שגרת חיינו ולפגוע בה, ואני קורא לכולם להגיע, להירשם, להזדהות ולהפגין סולידריות עם ירושלים. התשובה הניצחת לאיומי הטרור, היא שאנו נתייצב ונרוץ ברחובות ירושלים, ללא חשש או פחד, ונראה שאנו חזקים ואיתנים. מדובר באירוע בינלאומי המושך מדי שנה אלפי רצים מעשרות מדינות והפך בחמש שנות קיומו לחלק מלוח השנה של אצנים ברחבי העולם, בשורה אחת עם מרתונים בערים המובילות בעולם כגון ניו יורק, פאריס, לונדון וברלין. המרתון הוא גם אירוע קהילתי ומשפחתי המקדם שינוי חברתי.

7 מקצים שונים
"השנה הוספנו מקצה מיוחד למשפחות בו יוכלו לרוץ משפחות שלמות יחדיו ליהנות מחוויית המרתון. גם השנה ירוצו אלפי רצים בשם עמותות ומטרות חברתיות שונות הצפויים לגייס מיליוני שקלים למטרות חברתיות. אני שמח וגאה כי המרתון הפך לא רק למסורת בינלאומית אלא גם למקור צמיחה עבור ירושלים, וכי תרומתו הכלכלית לעיר גדלה מדי שנה. אני מזמין את כולם לקחת חלק בחגיגות המרתון וליהנות מהמסלול המאתגר, מהאוויר הצלול ומחוויה בלתי נשכחת לאורך נופיה ואתריה המרהיבים של ירושלים".

58235.2

אנדי רם (מימין)  וניר ברקת משיקים (ליחצו להגדלה) | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מרתון ווינר ירושלים הבינלאומי 2015 יתקיים זו השנה החמישית ויהיו בו שבעה מקצים: מרתון מלא (42.195 ק"מ), חצי מרתון (21.1 ק"מ), 10 ק"מ, מרוץ עממי למרחק של 5 ק"מ, מקצה משפחות של 1.7 ק"מ, מרוץ הקהילות למרחק של 800 מטר ומקצה אופני יד של 16 ק"מ.

ביוזמה מיוחדת של עיריית ירושלים הוחלט על פתיחת מקצה ראשון מסוגו בישראל שיוקדש השנה במרתון ירושלים למשפחות. ההרשמה למקצה, באורך של 1.7 ק"מ תעשה באופן משפחתי וכל בני המשפחה יקבלו מספר חזה רץ זהה. המשתתפים במקצה יקבלו חולצות מרתון ובסיומו יחולקו מדליות לכל אחד מהמשתתפים ומגנטים משפחתיים. מאות משפחות מרחבי ירושלים וישראל צפויות להשתתף במקצה שיאפשר למשפחות וילדים בכל הגילאים לקחת חלק פעיל בחגיגת המרתון בעיר.

מרתון ירושלים הוא ייחודי ביופיו ומאתגר בעליות והירידות המאפיינות אותו. לאורך המרוץ יחלפו הרצים על פני אתריה ההיסטוריים והחשובים של ירושלים, ממשכן הכנסת לתוך העיר העתיקה ולאורך החומות, בריכת הסולטן, משכנות שאננים, הר ציון, מושבה גרמנית, רחביה, טיילת ארמון הנציב, גבעת התחמושת, גן סאקר, הר הצופים, הר הזיתים ואתרים נוספים.

רצים מ-26 מדינות
לאורך 5 שנות קיומו, מהווה המרתון אבן שואבת לתיירות בינלאומית והפך למקור צמיחה כלכלי משמעותי והמספרים גדלים משנה לשנה. ב-5 השנים האחרונות הביא המרתון למעלה מ-8,000 לינות בעיר והכנסות של כ-40 מליון שקל לתיירות וכלכלת העיר. קבוצות הרצים הגדולות ביותר יגיעו מארה"ב, אנגליה, גרמניה, צרפת, הונגריה, איטליה רוסיה ודרום אפריקה. כמו כן, השנה לראשונה יגיעו רצים ממדינת הוותיקן, טג'יקיסטן, זימבבואה, איסלנד, בליז ועוד. רשות התיירות ומשרד התיירות השקיעו בשיווק המרתון בחו"ל, בקמפיין אינטרנטי נרחב, רשתות חברתיות ופרסום במגזיני ריצה מקצועיים בחו"ל.

השקת מרתון ווינר ירושלים

לאורך 5 שנות קיומו, מהווה המרתון אבן שואבת לתיירות בינלאומית | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למעלה מ-60 עיתונאים וצוותי סיקור מרחבי העולם יגיעו לסקר המרתון, מגרמניה, איטליה, רוסיה, צרפת, ארה"ב וברזיל. משלחת העיתונאים הגדולה השנה מעידה על התעניינות בינלאומית רחבה יותר. במסגרת קמפיין בינלאומי שערכה עיריית ירושלים בשיתוף עם משרד התיירות והרשות לפיתוח ירושלים, הורכבו עבור הרצים מחו"ל חבילות אירוח שכוללות גם כניסה למוסדות תרבות, מסעדות ואטרקציות בעיר.

כמו כן, כ-6,000 רצים מעמותות שונות צפויים להשתתף במרתון ולגייס למעלה מ- 4 מיליון שקל למען מטרות חברתיות שונות. מדובר במספר שיא של רצים, כל אחד למען העמותה אותה הוא מייצג. בין העמותות שייקחו חלק במרוץ: האגודה למלחמה בסרטן, עמותת שלווה, עמותת על"ה, עמותת צעדים קטנים, עמותת בית הגלגלים, קו לחיים, משפחה אחת, קרן קובי מנדל, עמותת כי אכפת לי, עמותת חיינו וידיד הרצים מהעמותות יכללו אישי ציבור, משפחות וילדים. כל אחד יוכל לבחור באיזה מקצה לרוץ ובנוסף ייפתח מקצה – חברתי מיוחד של 800 מטרים המיועד למי שאינו יכול מעבר לכך. למשתתפים במרוץ הקהילות (800 מטר) ההשתתפות חינם ואין צורך ברישום מוקדם.

מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי מוסיף "משרד התיירות משווק וממתג את ישראל כארץ המרתונים, הודות למזג האוויר הנוח כל השנה, והודות לעובדה שחובבי הספורט האתגרי ברחבי העולם, שמצפים לרוץ במרתון – פחות רגישים למצבים גיאופוליטיים שפוקדים אותנו מדי פעם, וההוכחה לכך היא גידול במספר המשתתפים במרתון השנה למרות מבצע צוק איתן. גם השנה משרד התיירות משקיע מיליוני שקלים בשיווק ובאירוח עשרות עיתונאים ומובילי דעת קהל מאירופה שישתתפו באירוע ויסקרו אותו. אנחנו מאמינים שלמרתון ירושלים יש פוטנציאל גדול להשתלב בטרנד תיירות הספורט, שתופס תאוצה ומתפתח בעולם, במיוחד בזכות המסלולים המרתקים שעוברים דרך אתרים היסטוריים ותרבותיים המרגשים רבים בארץ ובחו"ל, ואשר יוצרים חוויה חד פעמית".


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג