באיחור של 10 שנים: הרצה הבריטית ג'ו פייבי תקבל מדליה מאליפות העולם

באליפות העולם ב-2007 סיימה פייבי רביעית בגמר ה-10,000 אבל בעקבות פסילתה של אביילגסי שייצגה את טורקיה היא התקדמה למקום השלישי ב"איחור קל": "ברור שאני שמחה, אבל זה ממש מתסכל"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ג'ו פייבי רצה בריטית במרתון לונדון
ג'ו פייבי רצה בריטית במרתון לונדון

רגע השיא של כל ספורטאי אולימפי הוא העמידה על הפודיום, אבל בתקופה האחרונה יותר ויותר ספורטאים מגלים דווקא בשיחת טלפון שהם מדליסטים באליפויות עולם, משחקים אולימפיים – זה קרה אפילו בטור דה פראנס. הסיבה היא בדיקות סמים חדשות לדגימות ישנות, שמביאות ללא מעט שינויים בהיסטוריה של הספורט.

ג'ו פייבי רצה בריטית במרתון לונדון

"אני חושבת על מדליות אחרות שלא השגתי כי אחרות רימו". ג'ו פייבי | צילום: SNappa2006

הרצה הברטית ג'ו פייבי לא ידעה השבוע אם לצחוק או לבכות. לפני 10 שנים היא נתנה אולי את ריצת חייה בגמר ל-10,000 מטרים באליפות העולם באתלטיקה שהתקיימה ביפן. ביישורת האחרונה היא נעקפה עלי די קארה גוצ'ר האמריקאית וכשאפסו כוחותיה על קו הסיום היא נשכבה מאוכזבת מהמקום הרביעי והפספוס של מדליית הארד.

עוד כתבות בנושא 
כיצד הפכה סקוטלנד למעצמת ספורט? 
למה יותר ויותר ספורטאים חובבים משתמשים בחומרים אסורים? 
סערה בקבוצת סקאי: רופא הקבוצה לשעבר הזמין חומרים אסורים 

פייבי בת ה-43 קיבלה השבוע את הבשורה על פסילתה של הרצה טורקי ממוצא אתיופי, אלבן אביילגסי, שבבדיקה חוזרת מסתבר שהשתמשה בחומרים אסורים באליפות הזאת בה סיימה במקום השני. זה אומר שפייבי התקדמה למקום השלישי ובעצם זכתה במדליית הארד שהיא הראשונה שלה אי פעם באליפות העולם באתלטיקה.

הבריטית קיבלה כמובן את הבשורה ברגשות מעורבים ואמרה: "זה ממש מתסכל. כמובן ששמחתי לשמוע את זה, אבל ההרגשה היא חמוצה-מתוקה. רצתי כל כך חזק בגמר הזה, נתתי הכל והייתי בכושר הכי טוב שלי, וגם התמודדתי מול תנאי מזג אוויר קשים. הייתי במיקום של מדליה עד שלא יכלתי להחזיק יותר. במקום לחגוג את המדליה הראשונה שלי, שכבתי על המסלול מאוכזבת ומתוסכלת".

אגב, אביילגסי תאבד גם את שתי מדליות הכסף האולימפיות בהן זכתה בבייג'ינג 2008 בריצות ה-5,000 וה-10,000 מטרים. זה אומר שב-5,000 מסרט דפאר האתיופית תתקדם למדליית כסף וסילביה קיבט הקנייתית תתקדם למדליית ארד. בריצת 10,000, שליין פלנגן האמריקאית תתקדם למדליית כסף ולינט מסאי הקנייתית למדליית הארד.

פייבי הוסיפה ואמרה: "אני מסתכלת אחורה וחושבת על מדליות אחרות שהייתי יכולה להשיג ולא השגתי בגלל שספורטאיות אחרות רימו. וזה רק הופך את זה ליותר מתסכל". אגב, למרות גילה פייבי עדיין לא פרש. במשחקי ריו 2016 היא סיימה במקום ה-15 בגמר ה-10,000 וז שנתיים לאחר שניצחה במרחק הזה באליפות אירופה. בחודש הבא היא תתחרה במרתון לונדון, במטרה להיג מקום בנבחרת הבריטית לאליפות העולם באתלטיקה שתתקיים גם היא בלונדון.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג