אפשר להזמין כרטיסים: פורסם לו"ז האתלטיקה בפריז 2024

איגוד האתלטיקה העולמי פרסם את לוח התחרויות עם מספר חידושים: תוספת של יום תחרויות, מרתון הנשים ינעל את המשחקים במקום מרתון הגברים וגם: שלב רפסאז' שעשוי לטרוף את הקלפים בריצות הקצרות והבינוניות. כנסו ללו"ז המלא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: Shutterstock

איגוד האתלטיקה העולמי פרסם אתמול (שני) רשמית את לוח הזמנים המלא של תחרויות האתלטיקה במשחקים האולימפיים בפריז, ואיתו כמה שינויים ותוספות. התחרויות יחלו ביום חמישי, 1 באוגוסט 2024, ויסתיימו ב-11 באוגוסט, 11 ימי תחרות, יום אחד יותר מאשר במשחקים האחרונים.

שינוי משמעותי הוא שכל הגמרים על המסלול ובשדה ייערכו בהצגות הערב. זאת, בניגוד לריו ולטוקיו שם נערכו גמרים גם בבקרים. מרוצי הכביש יישארו בבוקר, כאשר מה שינעל את התחרות לראשונה הוא לא מרתון הגברים כפי שהיה באופן מסורתי, אלא מרתון הנשים. הגברים ירוצו יום אחד לפני כן, ב-10 באוגוסט.

תוספת מסקרנת שתפעל גם היא לראשונה ועליה נודע לא מכבר היא הוספת שלב "רפסאז'", בדומה לבית הניחומים במקצועות הקרב, בריצות ל-200 מטר, 400 מטר, 800 מטר, 1,500 מטר ו-100 ו-110 מטר ו-400 מטר משוכות. המשמעות – אתלטיות ואתלטים שלא יעפילו מהסיבוב הראשון אוטומטית יערכו ריצה נוספת, ממנה יעלו לחצאי הגמר, זאת במקום שיטת ה"מפסידים המהירים" שהייתה נהוגה עד כה. ההעפלה מחצי הגמר לגמר נותרת ללא שינוי.

ריצת ה-1,500 בטוקיו. עכשיו העניינים מסתבכים | צילום: Shutterstock

מרוצי הרפסאז' ייערכו בדרך כלל ביום שאחרי ריצת המוקדמות, או במקרים מסויימים בהצגת הערב כשהסיבוב הראשון בבוקר, או ביומיים הבדל. הדבר צפוי ליצור עומס מסוים בריצות הבינוניות, כשב-800 לדוגמה אתלט שיעפיל לגמר דרך הרפסאז' יתחרה בארבעה ימים ברציפות, כאשר ב-1,500 מטר יהיו אלו שלושה ימים ברציפות ויזכו ליום מנוחה אחד לפני הגמר.

לוח הזמנים שואף להתחשב גם באתלטיות ובאתלטים ששואפים להשיג "דאבל" או "טריפל", כלומר להתחרות ביותר ממקצוע אחד. כך לדוגמה, הטריפל הקשה ל-1,500 מטר, 5,000 מטר ו-10,000 מטר אפשרי במידת מה, מה שעשוי לקרוץ לספורטאים כמו יקוב אינגבריגטסן וסיפאן חסן, כמו גם הדאבל ל-400 מטר ו-400 מטר משוכות, 400 ו-800 מטר ועוד.

מהזווית הישראלית, המרתוניסטית לונה צ'מטאי-סלפטר והמרתוניסט מארו טפרי כבר השיגו למעשה את הקריטריון הנדרש לפריז בזכות תוצאותיהם המהירות במרתונים בניו יורק ובטוקיו בהתאמה. באופן לא שגרתי, הודיע איגוד האתלטיקה העולמי כי הקריטריונים תקפים גם רטרואקטיבית, מתחילת נובמבר, מה שהכניס את שני הישראלים אל הרשימה המובחרת. עבור שניהם זו עתידה להיות הפעם השלישית במשחקים האולימפיים.

ללוח הזמנים המלא של תחרויות האתלטיקה במשחקים האולימפיים.

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג