אפיק ישראל 2016 || היום הראשון: סיום עם ספרינט פיניש חזק

550 רוכבים ורוכבות התייצבו על קו הזינוק במלון גליליון בעמק החולה, למהדורה הגלילית הראשונה של "פלייטיקה אפיק ישראל", לאחר שלוש תחרויות שהתקיימו עד היום ברמות מנשה - שלומי חיימי ובן זוגו לרכיבה מרטין גלוט סיימו ראשונים את המקצה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

550 רוכבים ורוכבות התייצבו על קו הזינוק במלון גליליון בעמק החולה, למהדורה הגלילית הראשונה של "פלייטיקה אפיק ישראל", לאחר שלוש תחרויות שהתקיימו עד היום ברמות מנשה. המעבר לגליל העליון ורמת הגולן היתה חידה ופתח למארגנים ולמשתתפים תא שטח חדש, נופים חדשים ועולם שלם של מסלולים ייחודיים ומאתגרים. רק בתום התחרות ביום שבת ניתן יהיה לדעת האם היה זה צעד נכון. במקצה היום נאלצו המתחרים לעבור 98 ק"מ מתוך ה-300 הצפויים בתחרות כולה. מזג אוויר נוח קידם את הרוכבים על קו הזינוק והוביל אותם למקטע חימום בקצב גבוה על שבילים מהירים באזור אגמון החולה ותעלת הירדן. משם דבוקת הרוכבים, כשבראשם חבורת החוד של רוכבי ה UCI המקומיים והבן לאומיים התחילה לצבור גובה בשיפועים תלולים וממושכים המאפיינים את הגליל העליון, לכיוון חלקו הדרומי של רכס רמות נפתלי.

83625.1

שלומי חיימי ומרטין גלות' מסיימים ראשונים כזוג

סיכום היום האחרון של אפיק ישראל – כאן

המנצחים של היום הראשון: שלומי חיימי שהתמודד במשחקים האולימפיים של ריו בחודש אוגוסט וזכה 6 פעמים בתואר אלוף ישראל באופני הרים ובן זוגו לרכיבה ומרטין גלוט מדורג חמישי בעולם בתחרות ה-Eliminator, סיימו היום ראשונים את המקצה ב-3:30 שע'. שניות לאחר מכן, הגיעו במקום השני זוג הרוכבים האנס בקינג ההולנדי וג'ירי נוביק הצ'כי. במקום השלישי הגיעו צמד הרוכבים האיטלקיים מרציו דהו ופייטרו סראי.

תוואי שטח חדש ובלתי מוכר

קטעי המסלול בנחל הדישון הטכני ונחל גוש חלב, שהוגדרו על ידי גל צחור יזם התחרות ומתכנן המסלול כ"סטייג התחרות הפותח הקשה ביותר עד כה", יצרו פער של כ-7 דקות בין חבורת חוד חזקה ומהירה שכללה את שלומי חיימי ובן זוגו, הצמד ההולנדי-צ'כי וצמד האיטלקים והזוג גולדשטיין קרייבן נציגי הסייקלינג אקדמי, לבין דבוקה מעורבת של רוכבי UCI ורוכבי מאסטרס מקומיים.

83625.4

סיום המקצה הראשון עם שלומי חיימי ומרטין גלוט | צילום: גל גלילי

לאחר צבירת כל הגובה היומי עד מושב דלתון, המגמה השתנתה לאיבוד הגובה המיוחל דרך שבילי עפר מהירים, קטעי כביש קצרים וסינגל יער ביריה בואך עמק החולה. חבורת החוד המשיכה גם כאן להכתיב קצב גבוה ולרכב בדבוקה צפופה לתוך השבילים החקלאיים, המישוריים והמאובקים של עמק החולה, לכיוון כפר התחרות במלון גליליון.

קו הסיום של המקצה הראשון דמה יותר לספרינט פינש בתחרות XC עצבנית, מאשר לסטייג אפיק של 98 ק"מ.
שלושת הזוגות הראשונים התפצלו לרוכבים בודדים בספרינט פיניש מטורף, כששלומי חיימי ומרטין גלות' מסיימים ראשונים כזוג, אחריהם בקינג ונובק , וסוגרים את השלישייה דהו וסראי האיטלקים.

83625.3

קטעי המסלול בנחל דישון היו טכניים

בקטגוריית הנשים, המקומיות מורן תלפז ומגאן בלצר הראו דומיננטיות מובהקת לכל אורך המקצה מהזינוק עד קו הסיום. אחריהן הגיעו קארן דאף ומלאני צ'מברס מקנדה, ואת השלישייה הראשונה סגרו בת' קריסטיאנסן ושרון שחר מארה"ב.

בקטגוריית המסטרס, חצו את קו הסיום מנצחי האפיק מאשתקד, גלי רונן וליאור זך-מאור, בדבוקה אחת עם ליאור זהבי ורז יעקובסון. אחריהם נועם שילר וארז שקד.

83625.6

בקטגוריית המסטרס חצו את קו הסיום ראשונים גלי רונן וליאור זך-מאור (בתמונה) | צילום: באדיבות ליאור זך-מאור

בזוגות המעורבים ניצחו נעמה נויימן וארז אייזנברג, אחריהם Juan מספרד ו- Patricia מקנדה. את שלישית המובילים סגרו זוג האנדורו המלכותי, יוליה ודימה רפקין.

בקטגוריית הגרנד מאסטרס, היו אלה אורן אוזרד ועמוס גרי שחצו ראשונים את קו הגמר, אחריהם רמי ירון ואברהם זמיר. את השלישייה הראשונה סגרו זוהר גלילי וארז וייסבורד.

צילומים: Runner Scanner, רונן טופלברג, תומר פדר, אוריאל כהן, יואב לביא


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • Jeanne הגיב:

    Tu es un peu dure avec toi même je tru&oe.Lursqvo;idée est bonne, je pense que c’est surtout la mise en scène qui manque un peu de travail.Mais il y a vraiment une très bonne idée là-dessous.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג