אנטונינה רזניקוב: "האשימו אותי ברמאות וזה מאוד כואב לי"

אלופת הישראמן התחרתה בחודשים האחרונים בסבב תחרויות וירטואליות של אפליקציית ZWIFT והושעתה לחצי שנה בטענה להעברת נתונים לא תואמים. זו הגרסה שלה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

עם ארבע זכיות בישראמן, שלוש הופעות באליפות העולם לאיש ברזל בהוואי והתוצאה המהירה בעולם לנשים במרוץ אולטרמן – אנטונינה רזניקוב היא הספורטאית הבולטת בארץ בטריאתלון למרחקים ארוכים. אחד הדברים שמאפיינים אותה פרט למוסר העבודה הוא האהבה שלה להתחרות והיא עושה את זה כמה שיותר.

בתקופת הקורונה רזניקוב חיפשה מסגרת תחרותית ומצאה אותה בסבב התחרויות הוירטואלי של אפליקציית ZWIFT שמנהלת ליגת תחרויות שמשכה אליה בשנה האחרונה ספורטאים מקצוענים רבים שחיפשו אתגרים כשאין תחרויות בחוץ. רזניקוב למדה את אופי התחרויות ב-ZWIFT והשתתפה שם בלא מעט מרוצים ב-8 החודשים האחרונים, כשבחלקם היא גם ניצחה כשהיא מתחרה בקטגוריה שמיועדת לספורטאים מקצוענים.

התחרות האחרונה שבה השתתפה רזניקוב וסיימה רביעית התקיימה ב-11 בינואר, ומסתבר שהיא באמת היתה האחרונה שבה היא תוכל להשתתף בחצי שנה הקרובה. באתר CYCLINGTIPS פורסם השבוע שחברת ZWIFT החליטה להשעות את רזניקוב מתחרויות לתקופה של חצי שנה. בהודעה שלהם נמסר שלא היתה התאמה בין הנתונים שהגיעו מהטריינר לבין הנתונים מהשעון של רזניקוב אותם היא מוסרת ל-ZWIFT בסוף כל תחרות לפי הנוהל.

אז איך אפשר להסביר את מה שקרה שם? ב-ZWIFT יש הרבה סבבים של תחרויות מסוגים שונים, במקרה הזה היה מדובר במרוץ כביש למרחק של 32 קילומטרים שכמו במציאות כל המשתתפות מוזנקות ביחד. כל משתתפת מבצעת לפני הזינוק חימום, בדרך כלל של 40 עד 60 דקות לפי רצונה, והחימום הזה נמשך עד לרגע הזינוק. מאמנה של רזניקוב, אבי חיים, מספר שלפני כל תחרות היא מחויבת לשלוח סרטון וידאו שלה נשקלת כדי לוודא שהמשקל תואם למספר שהיא מדווחת עליו, ובסוף כל תחרות היא מחויבת לשלוח את קובץ הרכיבה שנמדד בשעון שלה כדי שב-ZWIFT יוכלו לבדוק שהוא תואם לנתונים שיוצאים מהטריינר שעליו היא רוכבת ואותם רואים אונליין.

"מה שקרה הפעם זה שאנטונינה הפעילה את השעון שלה כבר בתחילת החימום", מסביר אבי חיים ומוסיף: "בסוף התחרות כשהיא היתה צריכה לשלוח אליהם את הקובץ היא ערכה אותו והורידה ממנו את החימום, כך שיצא שהממוצע שלה היה יותר גבוה ממה שהופיע אצלם. מה שחשוב להבין כאן זה שאנטונינה לא צריכה לרמות כדי להשיג ממוצע של 4.2 וואט לקילו ועוד בתחרות כזאת. הבעיה היתה שהיא באמת נגעה בקובץ, וברגע שהם שאלו אותה אם היא עשתה את זה והיא הודתה, אנחנו נאלצנו לקבל את זה והיא הבינה שעל טעויות משלמים. אבל אנטונינה מעולם לא רימתה בשום תחרות וכנראה שהם החליטו להשתמש בה בתור דוגמה לכך שאסור לגעת בקובץ".

רזניקוב התקשתה מאוד לקבל את הבשורה מ-ZWIFT ואמרה הבוקר: "אני מתחרה ב-ZWIFT כבר מאפריל ואחרי כל תחרות הם בודקים אותי. היתה אפילו תחרות שבה ניצחתי כשרכבתי בממוצע של יותר מ-5 וואט לקילו והכל היה בסדר. בתחרות הזאת הוצאתי ממוצע של 4.2 וואט לקילו וזה ממש לא משהו שאני צריכה לרמות בשבילו. ביום שבת האחרון עשיתי אימון למרחק מלא של איש ברזל באילת וב-90 הקילומטרים הראשונים של הרכיבה הוצאתי גם 4.2 וואט לקילו. אבל זה כואב כי אחרי שפרסמו את הסיפור הזה קיבלתי כל כך הרבה תגובות בהן האשימו אותי ברמאות וזה מאוד כואב. אני רוצה לשכוח מזה, להמשיך הלאה וללמוד מהטעויות".

חשוב לציין שרזניקוב היא לא הרוכבת הראשונה שהסתבכה עם התקנון או החוקים של ZWIFT. בקיץ זה קרה גם לשני ברגר שעדיין נלחמת כדי לטהר את שמה והיו לא מעט מקרים די מוזרים כמו למשל תחרות שממנה העיפו את אחד מבכירי הרוכבים בעולם, תומאס דה גנדט הבלגי, בטענה שבשלב מסוים הוא הוציא וואטים לא הגיוניים מבחינת התוכנה, למרות שככל הנראה הוואטים שלו היו אמיתיים. אלו הן כנראה הבעיות של המרוצים הוירטואליים שרק גורמים לנו להתגעגע יותר לדבר האמיתי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אלמוניני הגיב:

    וכעת, לאחר שקראנו את גרסתה של אנטונינה, אולי כדאי לקרוא את גרסתה של חברת Zwift.
    ועוד שאלה אחת:
    מי את בכלל שתגעי ותערכי קובץ?
    חד משמעית הפרה בוטה של החוקים ועל כך העונש.
    הייתי מצפה מ shvoong לקבל גם התייחסות של Zwift ולא לקחת רק צד אחד ולצדד בו

  • פלוניני הגיב:

    כנראה שבוצע בתום לב.
    עם זאת, הניסיון שצברה לאורך השנים לא מתכתב עם שינוי ועריכת קבצים.
    אף רוכב.ת לא אמור.ה לעשות זאת בשום צורה.

  • אחד שיודע! הגיב:

    אנטונינה הי אכן רוכבת חזקה.
    סיפורים תמיד יש לה כשזה כבר לא פעם ראשונה שהיא עוברת על החוקים שזה נקרא לרמות.
    במיוחד בגלל הנסיון הרב שיש לה עם זוויפט ועם ההקפדות שהמאמן שלה מדבר עליהן היא ידעה טוב מאוד לא להפעיל שעון בחימום אז הסיפור הזה קצת נשמע לא אמיתי.
    מה לא יכולת לעצור את השעון ולהפעיל מחדש לתחרות…
    ואם את מתכוונת לערוך קובץ שאת יודעת שאסור והפעלת שעון בחימום שאת יודעת שבודקים את הקבלת הקבצים וגם המאמן שלך יודע יכולת לפנות לזוויפט ובחרת להתאים את הקובץ לצרכיך.
    כתבה מקצועית הייתה מראה את הכתבה המקצועית של זוויפט ואת המניעים להחלטה שהיו מעבר לכל ספק!

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג