אלכס אברבוך: "מצב המאמנים בארץ קשה וצריך להשתפר, לכן הקמנו את איגוד המאמנים"

אלוף אירופה לשעבר הוא חלק מקבוצה מובחרת של אנשי מקצוע, אשר הקימו בחודשים האחרונים גוף שיסייע למאמנים ולמדריכים מכל הענפים ויקדם את מעמדם: "המטרה היא לתת בית לכל המאמנים והמדריכים בארץ". בין הנרשמים: המדליסטים האולימפיים גל פרידמן ואריק זאבי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
"שואפים לסייע לכל המאמנים" | צילום: Shutterstock

אלכס אברבוך הוא אחד מגדולי ספורטאי ישראל בכל הזמנים. פעמיים ברציפות אלוף אירופה בקפיצה במוט (ועוד פעם אחת באולם), סגן אלוף העולם, פיינליסט אולימפי, שיאן ישראל המכהן ובעל שלל הישגים נוספים בארץ ובחו"ל. לאחר פרישתו, הוא ניסה את מזלו בתחום האימון ומהר מאוד הבין את הפער הגדול בין התפקידים ואת הבעייתיות הגדולה במעמד המאמן בארץ. כמוהו, עוד שלל נשות ואנשי ספורט מודעים לבעיה ויחד התגייסו כמה מהם לנסות ולשפר את המצב. הדרך שלהם לעשות זאת היא הקמת "איגוד המאמנים הישראלי".

"התחלנו לעסוק בזה עוד לפני הקורונה", מספר אברבוך בשיחה עם שוונג, "הקורונה עצרה את כל התהליך, אבל חזרנו לזה ובחודשים האחרונים זה סוף סוף קורה. פתחנו עמותה, גייסנו אנשים איכותיים ובעלי השפעה שיסייעו לנו והתחלנו לרשום חברים באיגוד. המטרה היא לתת בית לכל המאמנים והמדריכים בארץ – החל ממדריכי חדר כושר, דרך מדריכי פילאטיס וריצה ועד למאמנים המקצועיים ביותר בענפים האולימפיים ובענפי הכדור".

אלכס אברבוך | צילום: Assaf Yekuel, Wikimedia

מי שמובילים את האיגוד החדש כמנכ"לים הם ראש מינהל הספורט לשעבר ומי שניהל את בית הספר למאמנים ולמדריכים במכון וינגייט ד"ר אורי שפר, ועו"ד טלי ירון-אלדר, עורכת דין בכירה וגם שחקנית כדורעף בעברה. אברבוך הוא המנהל המקצועי של האיגוד, ויחד איתם בהנהלה כמה דמויות בכירות דוגמת מאמן השחייה הפראלימפית יעקב בנינסון, השייטת האולימפית נופר אדלמן, סמנכ"ל איגוד הג'ודו אלירן מלכה ועוד.

"הבעיה במקצוע הזה, היא שכל אחד צריך להסתדר לבד", אומר אברבוך: "אין שום דבר גוף מסודר שיוכל לעזור למאמנים. בכל ענף יש בעיות אחרות. אני אתן לך דוגמה מהאתלטיקה, יש לנו כישרון ענק בשם בלסינג אפריפה, שיאן ישראל ב-100 וב-200 מטר. מי שגידל אותו ומאמן אותו גם היום הוא איגור בלון, שיש לו עוד עבודה שהוא לא יכול לעזוב, כי לא מוצאים לו משרה מלאה באתלטיקה שהוא יוכל להתפרנס רק ממנה. זה עצוב לי לראות את זה. שלא לדבר על מאמנים שמפטרים אותם אחרי כמה חודשים בלי שום זכויות. מצב המאמנים בארץ קשה מהבחינה הזאת".

בלסינג אפריפה ומאמנו איגור בלון | צילום באדיבות איגוד האתלטיקה

איגוד המאמנים מתכוון לספק לחבריו השתלמויות מקצועיות שיעזרו לו הן בתחום העיסוק שלו והן בהתנהלות מסביב, ליווי וסיוע בנושאים הקשורים בביטוח לאומי, עזרה בחיפוש עבודה במידת הצורך, הנחה בביטוח אחריות מקצועית וגם ייעוץ משפטי ראשון חינם במקרה של פיטורים. העלות היא סמלית בלבד, של 120 ש"ח בשנה (10 ש"ח לחודש).

"המטרה היא שכל המאמנות והמאמנים בארץ יהיו חברים באיגוד, לעזור לכמה שיותר", אומר אברבוך: "אנחנו כבר בשיתוף פעולה עם ארגון מאמני הכדורסל והכדורגל, המדליסטים האולימפיים גל פרידמן ואריק זאבי גם הם נרשמו ואנחנו מקווים שבחודשים הקרובים יהיו עוד רבים שיצטרפו. אני קורא לכל המאמנות והמאמנים להיכנס לאתר של איגוד המאמנים, להירשם ולהצטרף. חשוב לציין שבעולם ובאירופה ישנם איגודי מאמנים שמקדמים את הידע ומעמד המאמנים ואנחנו מצטרפים אליהם וחברים במועצה הבינלאומית למצוינות באימון, ה-ICCE".

עוד מדגישים באיגוד כי הם "מבססים את הפעילות על שיתוף פעולה עם כל בעלי העניין, ובהם משרד התרבות והספורט, מינהל הספורט, הוועד האולימפי ,אילת, ההתאחדות לספורט הנכים איגוד מנהלי מחלקות הספורט ברשויות, התאחדות הספורט בבתי הספר וכמובן המוסדות להכשרת מאמנים ומדריכים. אנחנו מאמנים כי בשיתוף פעולה אפשר לקדם את מקצוע האימון ומעמד המאמן והמדריך".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אם אתה יותר מפחד להפסיד מאשר נרגש לנצח, אז זו הדרך הלא נכונה לגשת לתחרות", קייט קמפבל, שחיינית, אלופה אולימפית ושיאנית עולם


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג