אליפות ישראל בריצת 3000 מטרים מכשולים:מועמדים לתואר

איתי מגידי ודנה לוין הם המועמדים הבכירים לזכיה בתואר אלופי ישראל ב-3000 מכשולים. מגידי עם 6 תארים רואה בריצה אימון טוב לקראת תחרויות קרובות באירופה, ואילו לוין שזכתה בתואר ב-2009 תנסה להשיג תואר שני עוד לפני גיל 20
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

איתי מגידי ודנה לוין הם המועמדים הבכירים לזכיה בתואר אלופי ישראל ב-3000 מכשולים. מגידי עם 6 תארים רואה בריצה אימון טוב לקראת תחרויות קרובות באירופה, ואילו לוין שזכתה בתואר ב-2009 תנסה להשיג תואר שני עוד לפני גיל 20

מאת:מערכת שוונג


איתי מגידי (בתמונה משמאל), המתאמן תחת הדרכתו של אלברטו סלאזאר, נציג ישראל במשחקים האולימפיים בבייג'ין 2008 ושיאן ישראל ב-3000 מכשולים הוא לפי כל הדעות המניה הבטוחה לניצחון בכל תחרות ישראלית במקצה זה. מגידי זכה בתואר האליפות הראשון שלו כבר ב-1997. מאז הוא עשה זאת 5 פעמים נוספות, האחרונה ב-2008, והפך לאלוף האלופים בריצת 3000 מכשולים. הוא לפני יהודה צדוק וגיא בן-אפרים שעשו זאת 4 פעמים. בשלוש השנים האחרונות היה זה נועם נאמן (המתאמן תחת הדרכתו של אביו, אלוף ישראל במרתון לשעבר, עמית נאמן, שזכה בתואר. הגורל הספורטיבי לא הצליח לזמן את השניים לאותה תחרות. הפעם האחרונה שהשניים רצו זה לצד זה, במעמד האליפות, הייתה בשנת 2008, שנתו הגדולה של מגידי שזכה בתואר וניצח את נאמן כפי שעשה זאת שנה קודם לכן. אבל אז הגיעה הפציעה הגדולה של האתלט מיבנה שהשביתה אותו לשלוש שנים שהיו מבחינתו תסכול ספורטיבי מתמשך, מהבחינה התחרותית הישגית. את השנים הללו ניצל נאמן לזכייה בשלושה תארים ברציפות. אבל אז התהפכו מעט היוצרות כשמגידי חוזר לכושר טוב, ואילו נאמן שמתאושש מפציעה לא ייטול חלק בתחרות.

הערב (יום חמישי, 10 במאי 2012) מגידי ישתתף באליפות, אם כי הוא מגדיר את הריצה יותר כאימון מאשר תחרות, ואם להודות על האמת, יריביו הישראלים לא יכולים להעניק לו קרב של ממש. "אלברטו ואני נחליט מה המטרות אותן עליי להשיג בריצה הזו, וזה בדיוק מה שאעשה",אמר מגידי שתכניותיו כללו את תחרות ליגת היהלום ביוג'ין, אליה היה נכנס בסיוע קשריו של מאמנו, אולם ריצת ה-3000 מכשולים לגברים בוטלה בתחרות הזו. "ביתר מפגשי ליגת היהלום יהיה קשה עד בלתי אפשרי להיכנס לרשימה ב-3000 מכשולים", מציין מגידי ומוסיף, "לכן החלטתי לצאת לאירופה ולקיים שם מספר תחרויות". המטרה של מגידי היא הגבוהה ביותר – להשיג את הקריטריון האולימפי ללונדון.
 
בגזרת הנשים השנתיים האחרונות היו של מיגל אטיאס, המתאמנת אצל רפי וישניצר. דנה לוין (בתמונה משמאל) זכתה בסגנות, אחרי שב-2009 הייתה זו לוין שזכתה בתואר כשהיא רק בת 16 וחצי, כשאטיאס סגניתה. השנה אטיאס לקחה לעצמה הפסקה מפעילות לטובת הקריירה האישית, וכך, לוין, רק בת 19 וחצי, מועמדת יחידה לזכייה בתוארה השני במקצוע זה.

ריצת 3000 מכשולים דורשת מיומנות טכנית. כל סיבוב כולל 4 מכשולים (בגובה 91.4 ס"מ בגברים ו-76.2 בנשים) שאחד מהם, מכשול בור המים, הנו מכשול בעל שיפוע באורך של 3.66 מטרים אשר בחלקו העמוק (הצמוד למשוכה) עומקו 70 ס"מ ושיפועו מתחבר שוב למסלול, כאמור, אחרי 3.66 מטרים. המכשול הזה מהווה יתרון לבעלי יכולת הקפיצה היותר טובה, שכן קפיצה ארוכה יותר מהחלק העליון של המשוכה, גורר נחיתה בחלק הרדוד יותר של בור המים, אולם מרבית הרצים בעולם לא יכולים להתחמק משקיעת כפות רגליהם בתוך המים, דבר שגורם לנעליהם להתרטב, למשקלן לעלות ולהפוך למעמסה נוספת על הרצים.

אמירה ידועה בעולם ריצת המכשולים טוענת שההבדל הגדול בין מכשול למשוכה הנו שרץ שנתקל במשוכה מפיל אותה, לעומת רץ שנתקל במכשול נופל בעצמו. בדומה לעובדה שרץ 110 משוכות מצטיין אינו בהכרח רץ 100 מצטיין, כך רץ 3000 מצוין אינו בהכרח בעל הישגים דומים בריצת המכשולים לאותו מרחק.

לוח זמנים

שעה

גברים

נשים

19:00

3000 מכשולים (מקצה ב')

 

19:20

 

3000 מכשולים

19:35

3000 מכשולים (מקצה א')

 

10.5.2012



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג