אליפות ישראל בחצי מרתון: האם השיא הישראלי בסכנה?

מרבית הרצים הישראלים הבכירים ישתתפו בחצי מרתון עמק המעיינות המהווה את אליפות ישראל, ביניהם מוגס טסמה שמקווה לשבור את השיא הישראלי, הפעם במסלול מדוד רשמי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מרבית הרצים הישראלים הבכירים ישתתפו בחצי מרתון עמק המעיינות המהווה את אליפות ישראל, ביניהם מוגס טסמה שמקווה לשבור את השיא הישראלי, הפעם במסלול מדוד רשמי

מאת:מערכת שוונג


לפני שנתיים מוגס טסמה חצה את קו הגמר בחצי מרתון עמק המעיינות בתוצאה 1:03:20 שעה, זמן מהיר ב-23 שניות משיאו הישראלי של היילה סטאין שנקבע 13 שנים קודם. כעבור כשבועיים התבשר מוגס כי השיא לא יאושר אחרי שבבדיקה חוזרת נמצא כי המסלול אותו רצו משתתפי האירוע היה קצר ב-130 מטרים מן המרחק הרשמי של חצי מרתון (21.1 ק"מ). האכזבה שלו הייתה גבוהה הן בגלל ששמו לא יהיה רשום על השיא הישראלי והן בגלל שלא יקבל את הפרס הכספי המובטח לאתלט ששובר שיא ישראלי. מנגד, הוכיח הכישרון הצעיר מאתלטי אורן השרון, חניכם של זוהר זימרו ואמנון גור, כי יש בארץ רץ רציני שניתן יהיה לבנות עליו לשנים הבאות. האתלטיקה הישראלית לא חוותה רץ בגילו שמגיע להישגים כאלו. התחושה לגביו התחזקה כששבר פעמיים את השיא הישראלי ב-10,000 מטרים, אם כי חלה עליו עדיין חובת ההוכחה בתחרויות בינלאומיות.


מוגס על קו הסיום באליפות לפני שנתיים (צילום: משה נחמיאס)


מאז, תוואי המסלול של חצי מרתון עמק המעיינות, המהווה כמובן מזה שנים רבות את אליפות ישראל במרחק לא אולימפי זה, נמדד כל שנה מחדש ע"י מודד רשמי ומוסמך מטעם ההתאחדות הבינלאומית למרתונים וריצות כביש ארוכות. השנה, מוגס חוזר לאותו מסלול לראשונה מאז עם שאיפות ברורות – זכייה באליפות ושבירת השיא של סטאין מ-1997 שעומד על 1:03:43 שעה.

מוגס, כמו גם חברו לאימונים ולאגודה, גירמה אמרה שסיים שני באליפות ישראל ל-10 ק"מ, בילו בתקופה האחרונה במחנה אימון באתיופיה כהכנה מיוחדת לאליפות ישראל בחצי מרתון אותה הם מגדירים כתחרות המטרה האחרונה לשנת 2012. כשמוגס מגדיר מבחינתו תחרות מטרה הוא מגיע אליה חדור מוטיבציה ובמיקוד גבוה כדי לעשות את המוטל עליו, או ליתר דיוק להשלים את המשימה אותה הציב לעצמו.

אחרי אליפות אירופה שהתקיימה בהלסינקי בסוף חודש יוני, התגייס מוגס לצבא (בגיוס מאוחר) כספורטאי מצטיין. אחרי התקופה הראשונה של הטירונות בה לא יכול היה להתאמן, ואיבד מכושרו, הוא השתתף במרוץ חולון, בו מאמנו, גור, הודה מראש כי אינו צופה לניצחון שלו מכיוון שטרם חזר לכושרו. לאחר שהמשיך באימונים וזכה במקום הראשון במרוץ הלילה של נייקי, יצא למחנה האימון באתיופיה. אמרה הצטרף אליו אחרי אליפות ישראל (מרוץ אשדוד) ב-10 ק"מ.

את שלישיית אתלטי אורן השרון ישלים אלוף ישראל במרתון ומאמנם של השניים, זוהר זימרו, אשר ישלים בכך את הכנתו התחרותית לקראת מרתון ווינר טבריה. המאמן הגאה ישמח לראות את חניכו מסיים לפניו, שובר את השיא הישראלי וגורף את הפרסים הכספיים.

2 אלופי עבר נוספים ישתתפו גם הפעם – שני רצי הפועל חולון: וודג' זבדיה שזכה בתואר 8 פעמים והוא למעשה האלוף המכהן, ואסף בימרו שזכה בתואר 3 פעמים (הפעם האחרונה הייתה ב-2007). נוסף אליהם גם לממו אסרט ממועדון הסוללים ירושלים יש סיכוי מצוין להתברג בין המובילים.

אליפות ישראל בחצי מרתון-עמק המעיינות 2011

4.12.2012



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג