אליפות העולם בשחייה: האם קם יורש למייקל פלפס?

חילופי הדורות בבריכת השחייה נמשכים - דויד פופוביץ' ולאון מרצ'אן משלימים דאבל במשחי החופשי והמעורב אישי בהתאמה כשסאמר מקינטוש שוברת את שיא העולם לנוער. כולל סיכום הזינוקים של הנבחרת הישראלית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גורבנקו (מימין), ברזלי, גולובטי ופולונסקי | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

חילופי הדורות בבריכת השחייה נמשכים –דויד פופוביץ' ולאון מרצ'אן משלימים דאבל במשחי החופשי והמעורב אישי בהתאמה כשסאמר מקינטוש שוברת את שיא העולם לנוער. הצרפתים ממשיכים את התחרות המצוינת שלהם.

200 מ' פרפר – נשים

הכוכבת העולה של עולם השחייה, סאמר מקינטוש בת ה-15 הקנדית עם מדליית הזהב הראשונה בזירה הבינלאומית לבוגרים קובעת 2:05.20, 88 מאיות השנייה לפני מדליסטית הארד מטוקיו האלי פליקינגר. בארד זכתה האלופה האולימפית הסינית זאנג יופיי עם 2:06.32.

מקינטוש היא הקנדית הצעירה ביותר שזוכה בזהב בתחרות אליפות העולם בבריכות ארוכות בפער של שנתיים וחצי (!) מהבא אחריה ברשימה, והיא גם הצעירה ביותר מאז 2011 מבין כל המדינות שזוכה בתואר.

100 מ' חופשי – גברים

בלי קיילב דרסל לאחר שנמחק לאחר המוקדמות מסיבות שעד כה לא התבררו לחלוטין, דויד פופוביץ' מוכתר, בפעם השנייה בתחרות, כאלוף העולם. פופוביץ' גמע את המרחק ב-47.58, כשבחצי-הגמר הוא שובר את שיא העולם לנוער (47.13).

מקסים גרוסו הצרפתי מחזיר את צרפת לפודיום במשחה שיש לה בו היסטוריה רבה עם 47.64. לאחר תום עידן ברנט היידן, קנדה שולחת נציג משלה לפודיום כשג'וש ליאנדו לוקח את מדליית הארד עם 47.71.

50 מ' גב – נשים

כולם דיברו על הקרב בין שלוש הגביסטיות הגדולות של ימינו נפגשו לראשונה בתחרות לקרב משולש, לאחר שקיילי מקיאון לא נרשמה למשחה הכפול – ואכן, הקנדית קיילי מאסי נגעה ראשון בקיר אחרי 27.31 שניות.

עם זאת, מקיאון האוסטרלית ורייגאן צפו בטקס המדליות מהיציע. שנייה סיימה קטרין ברקוף האמריקאית, 8 מאיות השנייה אחרי מאסה. מאית בודדה אחריה לקחה את הארד אנאליה פיגרה מצרפת.

200 מ' מ.א. – גברים

האם קם יורש למייקל פלפס? ליאו מר'צאן הצרפתי (20), ששוחה באוניברסיטת אריזונה תחת בוב באומן, מאמנו המיתולוגי של פלפס עצמו, מנצח עם 1:55.22 (השחיין השישי בטיבו בהיסטוריה במשחה), 49 מאיות לפני קרסון פוסטר האמריקאי שמסיים כמו במשחה הכפול במקום השני אחרי הצרפתי הורסטאלי. נזכיר כי מרצ'אן שאתמול סיים את ה-200 מ' פרפר במקום השני, רק אחרי שיא העולם של מילאק ההונגרי. דאייה סאטו היפני, שאחרי האולימפיאדה שאותה בוודאי יעדיף לשכוח, לוקח את המקום השלישי בזמן של 1:56.22.

4X200 מ' חופשי – נשים

קייטי לדקי עם זהב שלישי בתחרות, כשנבחרת ארה"ב שוברת שיא תחרות וקובעת 7:41.45 דקות. במקום השני, ללא האלופה האולימפית אריאנה טיטמוס, מסיימות האוסטרליות עם 7:43.86, 90 מאיות השנייה אחרי נבחרת קנדה. סאמר מקינטוש שברה את שיא העולם לנוער במשחה האישי (בפעם השנייה בהצגה זו בלבד) כראשונה בשליחים הקנדיים כשקבעה 1:54.79. הסיניות, שזכו בזהב בטוקיו, נותרו מחוץ לפודיום כשסיימו במקום הרביעי.

משחי הבוקר

לנבחרת ישראל היו ארבעה זינוקים למים. ראשונה לזנק הייתה דריה גולובטי ב-100 חופשי, אשר קבעה 55.85 שניות וסיימה במקום ה-24. אחריה זינקו שחייני ה-200 חזה: אנסטסיה גורבנקו קבעה 2:28.58 וסיימה במקום ה-20, כשש עשיריות מהעפלה לחצי הגמר, בעוד רון פולונסקי פסל במשחה זה בעקבות ביצוע בעיטת פרפר לקראת הנגיעה בקיר.

לסיום, רביעיית השליחות ל-4X200, בהרכב של לאה פולונסקי, אנסטסיה גורבנקו, אביב ברזלי ודריה גולובטי סיימה במקום ה-11, עם זמן של 8:08.20 דקות. זמני הביניים של הרביעייה: פולונסקי עם 2:02.62 דקות, גורבנקו עם 1:59.88 דקות, ברזלי עם 2:04.50 דקות וגולובטי עם 2:01.20 דקות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג