אליפות אירופה בשחייה: הישג שיא ללייטרובסקי, גורבנקו עולה לגמר

מיכאל לייטרובסקי עם הישג השיא עד כה למשלחת הישראלית, מסיים במקום הרביעי ב-50 מ' גב. גורבנקו עולה לגמר ה-200 מ' מעורב-אישי. פופוביץ' ממשיך בריסוק שיאים.
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מיכאל לייטרובסקי | צילום: סימונה קסטרווילארי, באדיבות איגוד השחייה

מיכאל לייטרובסקי עם הישג השיא עד כה למשלחת הישראלית, מסיים במקום הרביעי ב-50 מ' גב. גורבנקו עולה לגמר ה-200 מ' מעורב-אישי. פופוביץ' ממשיך בריסוק שיאים.

100 מ' פרפר – נשים – גמר

כששיאנית העולם שרה שיוסטרום לא שוחה את המשחה, שוודית אחרת מסיימת במקום הראשון. לואיז האנסון נוגעת ראשונה בקיר עם 56.66. להאנזון זהו פודיום שני ברציפות במשחה זה, כששנה שעברה היא זכתה בארד.

200 מ' חופשי – גברים – גמר

ישנו שם חדש שמתעלה מעל כולם בתחרות זו והוא דויד פופוביץ'. כל הקלישאות כבר נכתבו, והנער הרומני ממשיך להתעלות על כל ציפייה בבריכה. "אבא כלור", כפי שהוא מכנה את עצמו, הופך לשחיין השלישי בכל הזמנים במשחה עם 1:42.97 (ומדלית זהב כמובן בתחרות), כשרק שיאן העולם בידרמן הגרמני ומייקל פלפס מקדימים אותו.

יצוין גם כי זהו הזמן המהיר ביותר בעידן הטקסיטל (החל מ-2010), כשבידרמן ופלפס קבעו את זמניהם עם חליפות שהיום אינן מאושרות לשחייה. הזמן מהווה גם את שיא העולם לנוער.

200 מ' מעורב-אישי – נשים – חצי-גמר

במשחה החזק שלה, אנסטסיה גורבנקו הישראלית, אלופת אירופה במשחה זה קבעה בחצי הגמר זמן של 2:12.91 דקות ועלתה מהמקום החמישי לגמר.

הגמר ייערך מחר ב-19:17 שעון ישראל.

50 מ' גב – גברים – גמר

השחיין הישראלי מיכאל לייטרובסקי סיים במקום הרביעי. לייטרובסקי, שחוגג ממש היום את יום הולדתו ה-23, קבע זמן דומה לזה שקבע בחצי הגמר עם 24.75 שניות ובגמר הראשון שלו בקריירה היה קרוב עד כדי שבע מאיות למדליה.

את הזהב לקח היווני אפוסטולו כריסטו עם שיא לאומי חדש של 24.36, לפני הכוכב המקומי ושיאן העולם במשחה הכפול תומאס צ'קון שקבע 24.40.

1500 מ' חופשי – נשים – גמר

סימונה קואדרלה בדרך לטריפל-טריפל – האיטלקייה בתחרות יוצאת מן הכלל מנצחת עם 15:54.15 דקות. קואדרלה ניצחה מוקדם יותר בתחרות את ה-800, היום את ה-1,500, ואם תנצח גם את ה-400 – זה יהיה עבור טריפל שלישי בשלוש אליפויות אירופה רצופות. אפשר רק לשער איך האיטלקים יגיבו למאורע ביציעים.

4×100 מ' חופשי – מיקס – גמר

לצרפת לא היו כוכבים גדולים כמו לבריטים (פריה אנדרסון ואנה הופקין) או לשוודים (שרה שיוסטרום), אבל היה להם הרבה לב. הצרפתים נגעו ראשונים בקיר עם 3:22.80, 40 מאיות לפני הבריטים ו-60 מאיות לפני השוודים. איטליה נשארה מחוץ לפודיום כשנגעה בקיר 12 מאיות מהשוודים שזכו בארד.

תוצאות הישראלים

כריס פיצ'וגין זינק למשחה חצי הגמר בערב ל-50 מטר חזה. הישראלי בן ה-21 סיים במקום ה-11 בחצי הגמר עם 27.68 שניות, כאשר חסרו לו 25 מאיות לעלייה לגמר.

הבוקר, יואב רומנו זינק למשחה הארוך ביותר בבריכה, 1,500 חופשי. הישראלי בן ה-18, שעבורו זו תחרות בוגרים גדולה ראשונה והצטרף לסגל ממש בדקה ה-90, קבע 15:45.21 דקות וסיים במקום ה-11. דריה גולובטי בת ה-17 קבעה 26.41 שניות במוקדמות המשחה ל-50 חופשי וסיימה במקום ה-32 הכללי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג