אליפות אירופה בריצות שדה – ניצחון למהגר הבלגי ביקלה

הרץ אשר מייצג את הנבחרת הבלגית, הצליח להשיג למדינתו את מדלית הזהב הראשונה בתחום ריצות השדה, כשהוא משאיר מהגר נוסף, איעד למדסם המרוקאי המייצג את נבחרת ספרד, לקחת את מדליית הכסף השנייה ברציפות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הרץ אשר מייצג את הנבחרת הבלגית, הצליח להשיג למדינתו את מדלית הזהב הראשונה בתחום ריצות השדה, כשהוא משאיר מהגר נוסף, איעד למדסם המרוקאי המייצג את נבחרת ספרד, לקחת את מדליית הכסף השנייה ברציפות

מאת:אילן גולדמן


הענק האוקראיני לביד, אשר כל העיניים האירופאיות היו נשואות אליו, פספס בגדול ואף פרש אחרי שהידרדר עד למקום ה-16. בכך סרגיי לביד פספס את ההזדמנות לתואר "אלוף אירופה" עשירי בתחום שהוא כה אוהב ומכיר. 


בעבר, לביד הצהיר כי הסיבה בגינה אינו יוצא לאליפויות עולם, ותחרויות בין לאומיות נוספות בתחום ריצות השדה, הם האפריקאים האורבים בכל פינה ומשביתים את שמחתו. האוקראיני שם את כל הונו בשנים האחרונות על האליפות האירופאית והפעם האפריקאים מבית הראו לו כי אין לו עוד היכן להסתתר, וכי הם יחכו לו בכל אשר ילך. 


את המקום השלישי אחרי למדסם, המהגר המרוקאי שהתאזרח בספרד שאת סיפורו המיוחד הבאנו כאן בשוונג, לקח הפורטוגלי חוזה רוצ'ה. ביקלה הבלגי, התחיל את ההסתערותו לניצחון כבר בק"מ ה-2.5 כשפתח פער קטן של 10 מטרים. בק"מ ה-4 כבר היה ברור שהרכבת שביקלה תפס אינה הולכת לעצור כאשר הפער גדל לכדי 80 מטרים. לבסוף המהגר הבלגי חצה את קו הסיום בזמן של 29:15 דקות ונעל את שערי האליפות.
ביקלה – ראשון בבוץ האירופי (צילום: Jose g)


סיפורו של מדליסט הכסף – איעד למדסם
"מעדיף למות על סירה"

בעוד מספר ימים, נעליו של איעד למדסם בן ה- 30, יובילו אותו בבוץ הרך של מסלול הריצה האתגרי בעיר הצפון סלובנית ולנג'ה. למדסם כנראה יתרגש לקראת התחרות כפי שקורה לו תמיד, אך ספק אם יאבד את הצפון וימעד, למרות התנאים הקשים השוררים במקום. אחרי הכל, הרץ המרוקאי שנולד בקולוניית הדיג הספרדית המשוחררת – סידי איפני, מכיר טעמה של אליפות אירופה ומשקלה של מדליה. אשתקד, זכה המהגר המרוקאי במדליית הכסף, כשהגיע 3 שניות בלבד לאחר האלוף הנצחי סרגיי לביד. השנה, הרץ מקווה להשליך את האלוף האוקראיני המזדקן מכיסאו.

"אנחנו מעדיפים למות על סירות בים, מאשר לחיות באפריקה", הצהיר למדסם בראיון שנתן לאנג'ל קרוז ב- 2007. אך האמת היא, כי בשונה מרוב המהגרים המרוקאים בספרד, הרץ המוכשר היה בר מזל והגיע למדינה במטוס, כסטודנט צעיר לכלכלה, אשר בא להתחרות באליפות העולמית לאוניברסיטאות שנערכה בעיר סנטיאגו דה קומפוסטלה. "אלו שעוזבים בסירות משאירים מאחוריהם משהו גרוע ממוות", אמר באותו הראיון.

"אני רוצה להצליח למען ספרד
 כדי להודות על היחס שקיבלתי כאן"
מטוס או לא, ב- 6 באפריל 2002, החליט למדסם לעשות מעשה ולהשאיר את מולדתו מרוקו כזיכרון מתוק. כשהשעון על הקיר באכסניית הצליינים בה התאכסן בסנטיאגו הצביע על השעה 23:00, טיפס האתלט על אדן החלון – שעות ספורות לפני שהיה אמור להתעורר לאחת התחרויות החשובות בחייו הצעירים. הוא קפץ מטה בגמישות חתולית ומעולם לא חזר. האתלט נעלם אל תוך החשיכה יחד עם 7 חבריו לנבחרת המרוקאית.
תחילה הבחור הצעיר צץ בולנסיה שם בילה תקופה קצרה עד שהעביר עצמו אל העיר הקטולנית ללידה. בללידה הצטרף למועדון מקומי והחל לחרוך את מסלולי הריצה המקומיים. למדסם היה כה טוב, עד כי לפני אולימפיאדת בייג'ין נחשב לתקווה הספרדית הגדולה למרחק 10,000 המטרים – האולימפיאדה אמנם הסתיימה באכזבה בשבילו עם מקום 24 בלבד, אך הצעיר המרוקאי יכול היה לחגוג שנה לאזרחותו החדשה- זו הספרדית.
באותה שנה, המרוקאי השיג דבר נוסף: תוצאה מעולה של 27:56 דקות שדירגה אותו במקום השלישי ביבשת. "במרוקו הייתי צריך לעבוד כדי לחיות כספורטאי, עזבתי כי זו הייתה האופציה הטובה ביותר שלי כדי לפתח קריירה בספורט", סיפר המתאזרח שעומד להוביל את הנבחרת הספרדית באליפות אירופה. 

למדסם – המהגר המרוקאי שמייצג את ספרד הגיע בפעם השנייה במקום ה-2 (צילום: gustav)

11.12.2011

אילן גולדמן

אילן גולדמן –
עורך המשנה של אתר שוונג – אלוף ישראל לשעבר באופני כביש וכיום רץ תחרותי בעל תואר במזרחנות


כל הכתבות של אילן גולדמן במדור- מזרח תיכון חדש



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג