אליפות אירופה באתלטיקה לאומות בת"א: מה בעצם קורה שם?

מה מביא אלופה אולימפית להופיע בתחרות בדרג השלישי מבין ארבעה באירופה ואיך עובדת שיטת הניקוד? המדריך לקראת חגיגת האתלטיקה שתיפתח בשבת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דונלד סנפורד, חנה מיננקו, אמרי פרסיאדו, מרגריטה דורוז'ון לקראת אליפות אירופה לאומות
דונלד סנפורד, חנה מיננקו, אמרי פרסיאדו, מרגריטה דורוז'ון לקראת אליפות אירופה לאומות

כבר התרגלנו לעובדה שבתחרויות אתלטיקה שמתקיימות בחודשים יוני-יולי בתל אביב קשה ליהנות מתנאי מזג אוויר טובים, אבל לא בכל שנה מתקיימת כאן אליפות אירופה לאומות וזה מה שיקרה באצטדיון הדר יוסף בימים שבת וראשון 24-25 ביוני.

דונלד סנפורד, חנה מיננקו, אמרי פרסיאדו, מרגריטה דורוז'ון לקראת אליפות אירופה לאומות באתלטיקה

יביאו הרבה ניקוד לנבחרת? מימין: דונלד סנפורד, חנה מיננקו, אמרי פרסיאדו ומרגריטה דורוז'ון | צילום: איגוד האתלטיקה

מה קורה בתחרות שכזו?

אז מה זו בעצם אליפות אירופה לאומות? מדובר בתחרות בין נבחרות, נשים וגברים שמתחרים ב-20 מקצועות לכל מין במשך יומיים. בכל מקצוע המתחרים צוברים ניקוד לפי כמות הנבחרות המשתתפות. לצורך העניין, בתחרות שתתקיים כאן ישתתפו 12 נבחרות – זה אומר שבכל מקצוע המקום הראשון מדרג את נבחרתו ב-12 נקודות והמקום האחרון בנקודה אחת. הנבחרת המנצחת היא זו שהשיגה את כמות הנקודות המצטברת הגבוהה ביותר.

האליפות שתתקיים בתל אביב היא למעשה אליפות אירופה דרג ב' שהוא השלישי מבין ארבעה דרגים. האליפות של דרג העל תתקיים במקביל בליל שבצרפת, והאליפות לדרג א' מתקיימת בפינלנד. ועם זאת, גם בדרג ב' בו מתחרה ישראל אפשר יהיה ליהנות מכמה אתלטים ברמה עולמית גבוהה שהיא גם גבוהה יחסית לרמת האתלטיקה בארצם.

פרט לישראל, ישתתפו בתחרות בהדר יוסף הנבחרות הבאות: אוסטריה, קרואטיה, קפריסין, הונגריה, איסלנד, ליטא, לטביה, מולדובה, סרביה, סלובניה וסלובקיה. האתלטית הבולטת בנבחרת הישראלית היא קופצת המשולשת חנה מיננקו. שמות בולטים בנבחרות האורחות הם של שרה קולאק הקרואטית שהיא האלופה האולימפית בהטלת כידון, אמלה טרזיץ' הסרבית שהיא אלופת אירופה עד גיל 23 ב-1,500 מטר והיא גם ירדה משתי דקות ב-800 מטר, אניטה מרטון ההונגריה שהיא מדליסטית הארד האולימפית בהדיפת כדור ברזל ובן ארצה באלאש באג'י ההונגרי שהוא סגן אלוף אירופה ב-110 משוכות (שיא אישי של 13.28 שניות).

שרה קולאק אלופה אולימפית בהטלת כידון

האלופה האולימפית בהטלת כידון. שרה קולאק | צילום: Marin Sarec

משתתפים ישראלים בולטים נוספים שיש מהם ציפייה לניקוד גבוה הם הספרינטר אמרי פרסיאדו (100 ו-200 מטר), דונלד סנפורד (400 מטר), ימר גטהון (1,500 מטר), איימרו עלמיה (5,000 מטר), לונה צ'מטאי (3,000 ו-5,000 נשים) ומרגריטה דורוז'ון (הטלת כידון).

האליפות תיפתח בשבת ב-16:05 עם יידוי הפטיש לגברים, כשטקס הפתיחה יתקיים ב-17:00. היא גם תועבר בשידור ישיר בערוץ הספורט בשבת החל מ-17:00 (בספורט 5) ובראשון החל מ-16:30 (חמש פלוס).




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג