אליפות אירופה באתלטיקה || יום 3: גמר ראשון לישראל

חנה קנייזבה-מיננקו קבעה את התוצאה השלישית בטיבה במוקדמות המשולשת ותתמודד על מדליה ביום ראשון. ריצת 10,000 מאכזבת לאיימרו עלמיה וגירמה אמרה. מרטינה חגג דאבל בספרינט ונפסל בגלל דריכה על הקו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
חנה קנייזבה מיננקו

סיכום היום הראשון | סיכום היום השני | סיכום היום השלישי |

יומה השלישי של אליפות אירופה באתלטיקה קלה באמסטרדם היה גדוש בארועים, אבל מבחינתה של המשלחת הישראלית אפשר היה לנשום לרווחה כבר בחלק הראשון של היום הזה. חנה קנייזבה-מיננקו, שלאט לאט מוכיחה שהיא מחלימה מהניתוח ומתקרבת ליכולת שלה מהשנה שעברה, עלתה לגמר הקפיצה המשולשת לנשים עם התוצאה השלישית בטיבה – 14.23 מטרים. הגמר יתקיים ביום ראשון בערב.

חנה קנייזבה-מיננקו

סוף סוף משהו שהיה בתכנון. חנה קנייזבה מיננקו | צילום: ניר עמוס

אתלט נוסף שייצג את ישראל במוקדמות היה מיידה הפטיש אלכסנדר דריגול, שקיבל אישור להתחרות במדי ישראל ערב האליפות הזאת. דריגול קבע במוקדמות הפטיש תוצאה טובה בהרבה מהשיא הישראלי, 68.10 מטרים, אבל זה היה רחוק מלהספיק לגמר ובעצם הספיק למקום 23 מבין 26.

רצי ה-10,000 מטר, איימרו עלמיה וגירמה אמרה, זינקו לגמר הריצה הזאת וידעו שזו ההזדמנות האחרונה שלהם להשיג קריטריון אולימפי וזה אומר לרדת מ-28 דקות. את הקצב של הריצה הזו ניהלו שני קנייתים לשעבר שמייצגים את טורקיה, אריקאן (פול קמבוי) ועלי קאיה (סטנלי קיפרוטיץ'). עלמיה ניסה להיצמד אליהם בהקפות הראשונות, ולאחר שהשניים ברחו הוא ניסה להוביל את הדבוקה השנייה, אבל בפועל הניסיונות האלו התישו אותו והוא פרש במהלך הריצה. גירמה אמרה התעייף מאוד גם הוא והיה רחוק מאוד משיאו האישי כשסיים אחרון ובסופו של דבר נפסל. אריקאן ניצח בזמן של 28:18.52 דקות שהוא איטי מאוד משיאו וגם מהשיא הישראלי וזה כנראה מעיד על תנאים לא אופטימליים בריצה הזאת.

בריצת ה-200 לגברים מי שחצה ראשון את קו הסיום היה צ'ורנדי מרטינה ההולנדי, אלא ששעה לאחר מכן התברר שהוא דרך על הקו מיד לאחר הזינוק ובסופו של דבר הוא נפסל. מרטינה למעשה פספס הזדמנות להשלים דאבל בריצות הספרינט אחרי שניצח ב-100 מטרים. אלוף אירופה ב-200 הוא ברונו הורטלאנו הספרדי שקבע זמן חלש יחסית בשביל תואר כזה, 20.45 שניות. עבור מרטינה זו היתה הפעם השניה שבה הוא מפספס מדליה בגלל דריכה על הקו והפעם הראשונה היתה הרבה יותר כואבת. זה קרה במשחקים האולימפיים ב-2008 בבייג'ינג, אז הוא עוד ייצג את האנטילים ההולנדים וסיים שני בגמר ה-200 אחרי יוסאין בולט, אלא שאחרי כחצי שעה הוא התבשר על פסילתו.

בגמר הריצה ל-400 מטרים ניצח מרטין רוני הבריטי בזמן של 45.29 שניות וזה מעיד על כך שדונלד סנפורד שלא עלה לגמר במקרה הזה, היה יכול להיאבק על מקום בפודיום ואפילו על תואר אם היה בכושר טוב. בריצה המקבילה לנשים ניצחה בפעם השניה ברציפות ליבניה גרנוט האיטלקיה שקבעה 50.73 שניות.

בניגוד להרבה מקצועות אחרים, לגמר הקפיצה במוט הגיע האתלט הטוב ביותר בעולם במקצוע הזה, אבל גם רנו לאבילני הצרפתי לא הצליח להציג לקהל רמה גבוהה. אחרי שרוב המתחרים שלו כבר יצאו מהתחרות, לאבילני נכנס אליה בגובה של 5.75 מטרים ופסל שלוש פעמים, מה שאומר שהוא סיים במקום האחרון ומי שניצח את התחרות היה הפולני רוברט סוברה שקבע 5.60 מ' בלבד.

המקצוע שסגר את היום הזה היה ריצת הגמר ל-100 מטרים לנשים. דפני סחיפרס המקומית, שוויתרה על ריצת ה-200 באליפות הזאת כדי לא להעמיס לפני המשחקים האולימפיים, פינקה את הקהל ההולנדי בריצת סולו וחצתה ראשונה את קו הסיום בזמן של 10.90 שניות כדי להעניק להולנד מדליית זהב נוספת בספרינט היוקרתי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג