אליאס וטסמה ניצחו בחגיגה אדירה של מרוץ הלילה של נייקי בתל אביב

עשרות אלפי רצים שטפו את רחובות העיר במרוץ הלילה של נייקי בתל אביב. זה לא עוד תחרות ריצה, זהו מגה אירוע תרבותי המפגין את מלוא כוחה של תרבות הספורט הישראלית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

עשרות אלפי רצים שטפו את רחובות העיר במרוץ הלילה של נייקי בתל אביב. זה לא עוד תחרות ריצה, זהו מגה אירוע תרבותי המפגין את מלוא כוחה של תרבות הספורט הישראלית

מאת:יאיר בן עמי, צילומים: צלמי שוונג


אל תשכחו א תחרות הצילומים- היכנסו לכאן

המספרים אומרים הרבה, כמעט את הכל:
30% מהמשתתפים במרוץ חוו תחרות ריצה לראשונה בחייהם.
30% משתתפים במרוץ הלילה של נייקי ולא באף מרוץ אחר.
30% נשים השתתפו השנה במרוץ.

בסה"כ השתתפו למעלה מעשרים אלף בחגיגה הגדולה של נייקי בתל אביב.


אליסון פליקס ויריב הלר, מנייקי ישראל, במסיבת העיתונאים


הרבה לפני הזינוק זה החל עם הגעתה של אליסון פלקיס כאורחת הכבוד של המרוץ. באוגוסט הייתה פליקס מכוכבות המשחקים האולימפיים בלונדון כשגרפה שלוש מדליות זהב. ביום הלפני אחרון של אוקטובר היא מילאה, בכריזמה וחיוך כובש, את מתחם מרוץ הלילה של נייקי בתל אביב. במסיבת העיתונאים, שהתקיימה שעות בודדות לפני הזינוק, היא סיפרה על המנוחה שלקחה מהריצות: "הלכתי על חוף הים, אני לא רצה עכשיו, אני במנוחה" וכמה היא  נהנית לשהות בישראל.

לפני הזינוק אפשר היה לזהות לא מעט דמויות מוכרות שהוכיחו שסצנת הריצה כבשה כל חלקה טובה בציבור הישראלי. שלום מיכאלשווילי, כוכב הבורר, עספור וצוות מה קשור, סיפר כי הוא רץ עכשיו מעט מהרגיל: "אנחנו בעיצומם של צילומים לעונה החדשה של הבורר, אני מצליח לצאת פעמיים, שלוש בשבוע לריצות". מיכאלשווילי התפלאה לשמוע כי עופר שכטר נמחשב לרץ מעולה ותוצאותיו שוות לזינוק ראשון, מתוך ארבעה, של המרוץ. יניב "גונדה" כתר סיפר למיכאלשווילי על התוצאות של הכוכב הספורטאי.


שלום מיכאלשווילי במרכז, לפני הזינוק



מימין לשמאל: איתי תורג'מן, עופר שכטר ויניב "גונדה" כתר


לפני הזינוק הלהיבה נינט טייב את הקהל כשתפסה את עמדה על הבמה כדי. ג'י. לקראת סיום הצטרך אליה הגיטריסט המחונן ארז נץ והשניים הרקידו את הכיכר בעזרת להקת רקדנים ורקדניות.


נינט טייב מרקידה את הקהל בכיכר רבין

טל ברמן ואביעד קיסוס



איתן חרמון בחימום



דן ורן אלתרמן לפני הזינוק



לריצה עצמה התייצבו לא מעט מצמרת הרצים והרצות בישראל. מועדון אתלטי השרון העמיד שניים על ראש דוכן המנצחים עם טסמה מוגס שחצה את קו הסיום לאחר 30:42 דקות ורץ המרתון האולימפי, זוהר זימרו שפיגר אחריו ב- 49 שניות. נועם נאמן, מהפועל חולון, היה שלישי על קו הסיום עם 31:52 דקות.


מנצח מרוץ הלילה של נייקי בתל אביב 2012, טסמה, על קו הסיום



דוכן המנצחים של מרוץ הלילה של נייקי בתל אביב 2012 (מימין לשמאל): זוהר זימרו, מוגס טסמה ונועם נאמן

במקצה הנשים נוצרה אי נעימות כשהמנצחת, מארי אליאס ממועדון אתלטי השרון, התייצבה עם מספר לא על שמה ולאחר שלא נרשמה למרוץ. שאלת פסילתה עלתה אך לבסוף תוצאתה אושרה. אליאס השלימה את המרוץ בזמן של 37:33 דקות. במקום השני, בפער של חמש שניות בלבד, סיימה חניכתה של זהבה שמואלי, ריקי סאלם. את דוכן המנצחות השלימה מיגל אטיאס ממכבי תל אביב שחצתה את קו הסיום לאחר 39:22 דקות.


מארי אליאס (משמאל עם הספרה 2) חוצה את קו הסיום


קו הסיום בתמונה אופיינית כשעה לאחר תחילת המרוץ


חגיגת מרוץ הלילה של נייקי המשיכה זמן רב לאחר שאחרון הרצים חצה את קו הסיום. מתחם הספורטק, בגני יהושע (פארק הירקון) התמלא בהמוני הרצים לאחר שסיימו. במות, מוזיקה מלהיבה ואין ספור התרחשויות נמשכו זמן רב לאחר המרוץ.

הלילה התל אביבי קיבל גוון ספורטיבי מיוחד כשרחובות תל אביב התמלאו ברצים ששבו מהמרוץ. בתי הקפה, המסעדות ודוכני האוכל זכו להסתערות של הרצים.

החגיגה של מרוץ הלילה של תל אביב היא חוויה אדירה שספורטאים בפרט, אך גם כלל הציבור, חייב לחוות ולו פעם אחת בחיים.

30.10.2012


יאיר בן עמי - מציאות נושכתיאיר בן עמי
עורך ראשי אתר Shvoong בעל הטור מציאות נושכת



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג