איפה דפי? מצילים חיים בעזרת מפת הדפיברילטורים של ישראל

בישראל מדווח על לא פחות מ-8,000 מקרים של דום לב בשנה וביניהם גם לא מעט ספורטאים - בעזרת אפליקציה חדשה ניתן יהיה לדעת היכן הדפיברילטור הקרוב אלינו ולהציל חיים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
כל רגע חשוב כשמדובר בדום לב | צילום: shutterstock

לא אחת אנחנו שומעים על מקרה של ספורטאי שניצל בעזרת מפעם (דפיברילטור) שהיה בסמוך למקום שבו הוא איבד את ההכרה כתוצאה מדום לב. יחד עם זאת, במקרים אחרים אבד זמן יקר עד שניתן היה להעניק למטופל סיוע וזאת רק משום שלא ניתן היה לדעת היכן נמצא המפעם הקרוב ביותר. המפעם הוא מכשיר המחזיר קצב לב לפעולה סדירה על ידי מתן שוק חשמלי ללב, באמצעות שתי אלקטרודות שמצמידים לגוף החולה בסמיכות ללב. כעת נמצא פתרון שיתכן ויחסוך את הזמן האבוד הזה ויעניק סיוע מהיר יותר וזאת בעזרת אפליקציה שממפה את כל הדפיברילטורים בישראל.

האפליקציה "איפה דפי" (ניתנת להורדה כאן) נעזרת בחוכמת ההמונים ומאפשרת לכל משתמש להוסיף מכשיר דפיברילטור למפה. כך בשעת הצורך ניתן לראות בקלות היכן הדפיברילטור הקרוב ביותר נמצא וניתן להפעילו בקלות רבה ולהציל חיים. מדובר בפרויקט התנדבותי וללא כוונת רווח הפועל בקוד פתוח ומוענקים לכל אחד בזמן אמת.

בישראל מדווח על לא פחות מ-8,000 מקרים של דום לב בשנה וקיימים כ-5,000 דפיברילטורים וההנגשה אליהם בעזרת האפליקציה חשובה ויכולה לגשר על הפער הזה ולהציל חיים יקרים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • שני אדדי קזאז הגיב:

    מעבר למציאת הדפיברילטורים רצינו להעלאות את מודעות הציבור כדי שיצאו לחפש, ויותר מכך, שלא יפחדו להשתמש בדפיברילטור.
    ולכן, יחד עם המיזם איפה דפי הקמנו את שמים לב – היום להעלאת מודעות לדפיברילטורים.
    תכנסו כאן לעוד פרטים, זה מציל חיים 🙂
    https://www.israeldefi.org/

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג