איך הפך חנוכה לחג השוקולד והשומן הרווי?

חנוכה הפך גם לחג השוקולד שמופיע על הסופגניות ובחבילות הממתקים שמביאים כשי לחג, אז למה בעצם כדאי להיות חשדן ולהימנע כמה שיותר מהשילוב של השניים?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
סופגניה חנוכה
סופגניה חנוכה

על נזקי הפחמימות דיברנו כבר, והרבה. על נזקי השומנים דיברנו ואנחנו יודעים זאת זה זמן רב. על השילוב בין שניהם בהקשר לחג החנוכה, הסופגניות והלביבות, דיברנו בכתבה על הנזקים של הסופגניות והלביבות. אבל קיים שילוב נוסף בין שני המרכיבים הללו שהלך בשנים האחרונות ונקשר יותר ויותר לחג החנוכה: השוקולד.

סופגניה חנוכה

גם הסופגניות התחילו להופיע בשנים האחרונות טבולות בשוקולד וזה זיווג קטלני

בדרך כל שהיא, הלך השוקולד ותפס לעצמו מקום של קבע בחג החנוכה ואינני יודע מאיזו סיבה דתית או היסטורית.
זכור לי, שבילדותי (בשנות החמישים באלף הקודם) בקיבוץ העוגן, קיבלנו דמי חנוכה בצורת מטבעות שוקולד מצופות בנייר אלומיניום מוזהב. אבל מעבר לכך, אין לי מושג כיצד תפס השוקולד מקום מרכזי בחגיגות החנוכה ומעות החנוכה הקטנטנים הפכו למשלוחי ענק של שוקולדים ממולאים מסוגים שונים ובעטיפות צבעוניות יותר ויותר, שמביאים הסבים והסבתות כפינוק לנכדים, וכל מי שבאים להדלקת נרות עם בני משפחתו אינו מרשה לעצמו להגיע בלי משלוח ענק של כמה שיותר סוגי שוקולד. וכמובן שגם הסופגניות התחילו להופיע בשנים האחרונות טבולות בשוקולד וזה זיווג קטלני.

עוד כתבות תזונה
מתוק לו: הסופגניות, הלביבות והקלוריות
10 כללים שיעזרו לכם לשמור על תזונה בריאה
כיצד ספורטאים יכולים לעבור לתזונה טבעונית

נוצר מצב שבו הדלקת הנרות (עיקר החג במקור) הפך לתירוץ להבאת משלוחי השוקולד (העיקר החלופי של החג). ולא כך היא: השוקולד הוא מזון עתיר שומן רווי – מהרוויים שיש לטבע להציע, מלווה בהרבה מאד סוכר. גם השוקולד המריר מופחת הסוכר אינו מכשיר את אכילתו, משום שככל שהשוקולד מריר יותר – יש בו יותר שומן רווי. שימו לב כי בחפיסת שוקולד אחת יש יותר שומן רווי מאשר בסטייק בקר במשקל 300 גרם.

ראו – הוזהרתם! משוקולד בכלל ובחנוכה – בפרט.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג